Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 87
  1. #1

    Standaard Guttlin Grand Duke Bass

    Ik zie net dat de draad over Barno's Grand Duke Bass is doorgeknipt. Dat verdriet me. Menigeen hier heeft klanten, ik kan me niet aan die indruk onttrekken.

    Dus rijst de vraag: mag je hier alleen maar verslag doen als je er uiteindelijk niets aan verdient? Of mag je het alleen maar vertellen als je niet zegt dat je er iets aan verdient?
    Ik vind het vaag en jammer. Ik had heel graag vernomen hoe het verder gaat met Barno's bas; of hij die nu na voltooiing verkoopt of niet.

    Is het zo dat dit forum (financieel) wordt gedragen door mensen die het allemaal prima vinden zolang hun naam als benefactor hier weerklinkt maar dat er een grens wordt gesteld zodra gewone mensen (wij forumleden) hun hobby tot een hoger plan tillen?
    Dat zou ik nog jammerder vinden
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik denk niet dat ik mee zal doen aan de polemiek, enfin wie weet. Toch even melden dat het topic in kwestie niet eens gaatom een "betaald" project. Ik bouw de bas voor een muzikant tegen kostprijs. Dat houdt in praktijk in dat het mij een bom duiten kost, voor de mensen die dan toch "commercieel" denken. Het sluiten van een topic op basis van vermoedens die naar boven komen bij sommigen als ze het woord "klant" horen, tja, ik vind het triest.
    Dikke rode letters met een uitleg over de policy van het forum - die nogal selectief - laten we zeggen: enkel op mij - wordt toegepast. En gezien de insteek van het project zoals hierboven vermeld, nog onterecht op de koop toe.

    Nu misschien is het allemaal niet zo belangrijk. Alleen jammer dat een hobbyist zoals ik, zich tegenwoordig de hele tijd moet verantwoorden. Op eenvoudig verzoek wil ik wel es de "winsten" die ik haal uit mijn projecten in de groep gooien. Iemand een donkerrode pen bij de hand?
    Laatst gewijzigd door barno; 2 december 2009 om 03:22

  3. #3

    Standaard

    De makkelijkste manier lijkt me door niet meer te vermelden dat de gitaar voor iemand anders gebouwd wordt.
    Blijkbaar staat het woordje klant een aantal mensen toch te veel tegen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Ik heb wel meer topics voorbij zien komen van mensen die gitaartjes opknappen en in de verkoop doen hoor.. Zou dat ook als "concurrentie" gezien worden? Komop, er gaan zovéél gitaren van gitaarnet de verkoop in. Zelfbouw of niet.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik denk dat het erom gaat dat het een bouwproces is, met een commercieel tintje; gemaakt VOOR iemand, waarvoor betaald word. als het een geschenk zou zijn, was er niks aan de hand, maar omdat er betaald word, mag 't niet. Ik vind het overdreven. Barno is heel netjes, totaal niet de uitstraling van 'kijk mij nou IK BOUW GUTTLIN'S! en KOPEN die handel!". totaal niet. Hij heeft de uitstraling van een hobbyist die 't leuk vindt om zijn eigen model(lijn) (uit) te bouwen. dat iemand dan zegt, joh, ik koop 't wel, ik dok de materiaalkosten, is een heel andere zaak. Tis niet alsof Ben Crowe van Crimson Guitars zijn meuk hier post, toch?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Ik ben van mening dat deze actie breder zou moeten worden getrokken dan alleen aan het adres van Barno. Er zijn meerdere projecten die gebouwd worden voor iemand anders. Of iedereen of niemand aanspreken.

    Ik vind het een beetje raar dat Barno hierop wordt aangesproken en andere topics gewoon open blijven. Ik vind het erg jammer.

    In het vervolg dus maar niet meer zeggen dat het in opdracht is...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Vandaag is Barno aan de beurt. Het is nu maar afwachten wie volgt.......
    Ik vind dit onacceptabel. Als iemand, tegen vergoeding van materiaalkosten, een gitaar voor iemand anders bouwt is daar niks mis mee.

    Als ik morgen een gitaar voor m'n zoon zou gaan bouwen (mocht ie willen ) dan kan ik het bouwproces hier dus niet tonen??

    Als blijk van solidariteit met Barno heb ik mijn topic voorlopig ook "op slot" gezet. Dat is te zeggen: voorlopig wordt er geen voortgang in het bouwproces gepost.

    Het doet me goed om te zien dat ik al niet meer de enige ben ......
    Laatst gewijzigd door Ike57; 2 december 2009 om 12:28
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    De opperwezens hebben besloten, en ik vrees dat jullie actie (jammergenoeg) weinig zal uithalen.
    Hoe lang zou dit topic open blijven?

    Als ze het nog niet doorhadden dat Barno zn zelfbouwgitaren, en in dit geval zelfbouwbas ook verkoopt.......
    Waarschijnlijk wisten de meesten dit hier al toen hij met zn Guttlin "mooiste gitaar van gitaarnet 2008" won..?
    Laatst gewijzigd door Geoffrey; 2 december 2009 om 12:40
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Mooie actie Ike.

    Ik ben bang dat door dit soort praktijken mensen stoppen met posten en een hoop kennis verloren zal gaan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    In de hoek van de gitaarbouw zit een ongelofelijke bron van kennis waar elke gitarist wat aan heeft. Op gearspot heb ik mijn Les Paul topic ook gezet, en daar kreeg ik reacties dat ze het echt apprecieerden omdat iedereen zo iets kon bijleren. Als je de lijn van Barno's topic dan doortrekt, dan blijven er nog 5 topics open en jaag je veel mensen weg die ons nog dingen kunnen leren.

    Omwille van zo'n acties als deze bij Barno blijf ik weg uit de elektronica topics bij de werkbank. Daar kon ik anders ook nog een (relatief klein) steentje bijdragen.

    Bij de gitaarbouw heerst ook een aparte sfeer en is er veel meer respect voor mekaar dan op de rest van het forum. Met dit soort acties jaag je die mensen dan weer weg. Voor beide kanten zou dit jammer zijn als mensen als Barno, Aaronstonebeat, JacquesLeDick, StijnKenens en zovele anderen besluiten weg te gaan. Forumregels of niet, je kan nog altijd kijken naar hoe het exact zit. Uit diverse gesprekken met zelfbouwers blijkt toch dat er nooit veel winst is aan het bouwen van een gitaar voor iemand anders.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top