Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 87 van 87
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nee, in de openingspost staat dat je 'm in opdracht bouwt. Dan zit er dus geen kwartier tussen openen, aktiviteit bekend maken en topic sluiten.

    Dat de communicatie beter anders had gekund geef ik je gelijk in.
    oke geen kwartier dan.
    Wel drie weken ...

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Jaja, je kan nou heel lichtgeraakt gaan doen maar wat je zei was ook gewoon pure nonsens. Als je kan aantonen dat het forum ernstig wordt beïnvloed door de sponsors zal ik mijn bewering respectvol intrekken. Tot die tijd blijf ik toch echt zeggen dat je stelling pure nonsens is. Je stelling is een verdraaiing van de uitleg die gegeven werd over waarom het topic gesloten werd. Kort gezegd: een dergelijk topic kan gezien worden als gratis advertentie ruimte. En over het sluiten: er zijn al zoveel andere topics in het verleden gesloten om precies dezelfde reden, maar dat was niet in Zelfbouw. Een storm van kritiek is daar nooit om geweest. Het feit is en blijft dat er consquent gehandeld moet worden over de volle breedte van het forum. Op welke manier zal nader bekeken moeten worden.
    Je hoeft je bewering niet respectvol in te trekken want dat kan ik niet aantonen. Ik hoef dat ook niet aan te tonen. Jullie wekken zelf sterk de indruk dat het zo is. Komt de zelfbouwsectie al niet aan de broodwinning van de sponsors dan komen we misschien wel aan de broodwinning van de eigenaar van gitaarnet.

    Zeg dan gewoon: "Gitaarnet.nl is een commerciële onderneming gericht op het maken van winst en als wordt vermoed dat leden ergens iets aan verdienen dan wil gitaarnet ook een graantje meepikken". Daar is op zich niks mis mee maar draai dan niet om de hete brij heen met verhalen als "we moeten rekening houden met onze adverteerders".

    Als mijn eerdere berekening ook maar enigszins klopt komt er ergens, bij iemand, zo'n Euro 2000 per maand binnen (tarieven op gitaarnet berekend over 30 adverteerders.
    Als ik het goed heb begrepen worden de moderators niet betaald voor hun (waarschijnlijk vaak ondankbare ) taak.

    Als leden die misschien wel eens iets verkopen (en dan bedoel ik niet alleen de zelbouwers) ook moeten gaan betalen voor dat feit zodat er per maand nog meer binnenkomt zég dat dan gewoon. Da's dan een normale kwestie van vraag en aanbod: Gitaarnet biedt de ruimte aan en de klant bepaalt of hij, tegen het gevraagde tarief, hiervan gebruik wenst te maken.
    Laatst gewijzigd door Ike57; 2 december 2009 om 23:10
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    En het is heel simpel: het genereert interesse, potentieel meer klandizie etc. etc. Ik wens iedereen zoveel mogelijk klandizie toe, maar dan door reviews en goede kritieken. Ziet u de fijne nuance?
    Iedere keer dat een merknaam wordt genoemd genereert het interesse. Of het nu fender is, gibson, seymour duncan of guttlin. Hell, dit hele forum is gericht op de interesse gitaren. Bovendien krijgt barno ook alleen klandizie vanwege de lovende woorden van andere forumleden. Hij prijst nergens zijn eigen gitaren aan, helemaal nergens. Hij vertelt alleen hoe hij een gitaar bouwt. En toevallig ook dat iemand em wil kopen. Ja goed, dat snapt iedereen wel als hij de foto's ziet.

    Als je dit topic dicht gooit vanwege het te hoge commerciële gehalte (wat er niet eens is), dan kan je JacquesLeDick net zo goed een topicstartban geven, want die man bouwt zelfs voor wereldberoemde gitaristen, dat weet ook iedereen. (Niet doen trouwens, die topics van hem zijn veel te interessant). Die fijne nuance die jij ziet is zie ik ook. Alleen zien jullie hem in mijn ogen naar de verkeerde kant op vallen.

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Dit raakt me diep, echt diep in mijn emotie.
    Vanuit mijn emotie: Kut voor jou Barno, je hebt veel geïnvesteerd in dit forum door zo open te zijn over je leerproces, je informatieve posts, je passie voor gitaarbouw en de kennis die je deelt: je verdient het niet dat deze post zo gesloten wordt.
    Kut voor de mods die streven naar eenduidig forumbeleid en nu weer veel reacties vanuit de emotie over zich heen krijgen, waarbij ik me wel eens afvraag of de posters wel begrijpen dat goed modden niet eenvoudig is.

    Om niet alleen vanuit de emotie te reageren heb ik geprobeerd me een beeld te vormen van de situatie en de aanleiding er toe.
    Ik heb de post van GG (die het topic van Barno sloot) gelezen en begrijp de relatie is tussen het sluiten van dit topic en het tegengaan van "commerciele"posts in andere subfora. Mitch bevestigd dat hierboven ook. Dat de moderators kiezen om hierin consequent te zijn, kan ik begrijpen. Je creeert anders je eigen gezeik. Echter, mijns inziens had het topic van Barno, gezien de specifieke situatie bij zelfbouw én het stadium van deze post beter niet zo gesloten moeten worden. Een PB-tje naar Barno met een korte toelichting en het verzoek om het topic op de "commerciele"punten aan te pakken was in mijn ogen de koninklijke weg geweest. Eventueel het openbaar aanpassen van het topic in overleg met Barno had daarbij ook nog eens een voorbeeldfunctie kunnen hebben, waardoor de verandering binnen zelfbouw met weinig bombarie gestalte had kunnen krijgen.

    Helaas is dat niet zo gegaan en dat is jammer, maar ook iets wat nu eenmaal gepasseerd is. Daarom:
    Geef de mods nu ook gewoon even tijd om dit met elkaar te bespreken. Let wel, die doen het er ook maar eventjes naast, vanuit betrokkenheid bij dit forum.
    Laatst gewijzigd door Noid; 2 december 2009 om 23:17
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  5. #85
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Dat is ook een schromelijke overdrijving. Ik ben blij dat je dat hebt opgemerkt. Het brengt wat dat betreft misschien een beetje evenwicht in een andere schromelijke overdrijving: het sluiten van Barno's topic
    Kolere... wat een flauwe manier van doen als we hier toch echt heel open en serieus bezig zijn met het praten over dit soort zaken .

    Wees verdomme blij dat we hier de moeite nemen om de standpunten aan te horen en onze (algemene) gedachtegang op dit onderwerp uiteen te zetten. Er wordt al aangegeven dat we ook achter de schermen de input uit dit onderwerp serieus meenemen. En dan krijgen we dit soort kinderachtigheid?

    Het alternatief is namelijk niet veel meer dan "houd je bek, het was een mod-beslissing".
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  6. #86

    Standaard

    Ik vind trouwens dat het woord prof te vaak in de mond genomen wordt.
    Als mijn vriendin af en toe ergens op de kinderen past, gewoon omdat ze dat graag doet en ook best goed kan en daar dan wat geld aan over houdt, dan is het ook geen professionele (en commerciële) babysitter. Ook niet als ze dit zou verkondigen op een forum over kinderen.

    (voorbeeld is overigens compleet fictioneel).

  7. #87
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Dit raakt me diep, echt diep in mijn emotie.
    Vanuit mijn emotie: Kut voor jou Barno, je hebt veel geïnvesteerd in dit forum door zo open te zijn over je leerproces, je informatieve posts, je passie voor gitaarbouw en de kennis die je deelt: je verdient het niet dat deze post zo gesloten wordt.
    Kut voor de mods die streven naar eenduidig forumbeleid en nu weer veel reacties vanuit de emotie over zich heen krijgen, waarbij ik me wel eens afvraag of de posters wel begrijpen dat goed modden niet eenvoudig is.

    Om niet alleen vanuit de emotie te reageren heb ik geprobeerd me een beeld te vormen van de situatie en de aanleiding er toe.
    Ik heb de post van GG (die het topic van Barno sloot) gelezen en begrijp de relatie is tussen het sluiten van dit topic en het tegengaan van "commerciele"posts in andere subfora. Mitch bevestigd dat hierboven ook. Dat de moderators kiezen om hierin consequent te zijn, kan ik begrijpen. Je creeert anders je eigen gezeik. Echter, mijns inziens had het topic van Barno, gezien de specifieke situatie bij zelfbouw én het stadium van deze post beter niet zo gesloten moeten worden. Een PB-tje naar Barno met een korte toelichting en het verzoek om het topic op de "commerciele"punten aan te pakken was in mijn ogen de koninklijke weg geweest. Eventueel het openbaar aanpassen van het topic in overleg met Barno had daarbij ook nog eens een voorbeeldfunctie kunnen hebben, waardoor de verandering binnen zelfbouw met weinig bombarie gestalte had kunnen krijgen.

    Helaas is dat niet zo gegaan en dat is jammer, maar ook iets wat nu eenmaal gepasseerd is. Daarom:
    Geef de mods nu ook gewoon even tijd om dit met elkaar te bespreken. Let wel, die doen het er ook maar eventjes naast, vanuit betrokkenheid bij dit forum.
    Perfecte scheiding van gevoel en verstand. Moge het inspiratievol werken voor velen

    Anyhow: er is op het modforum, ondanks de afwezigheid van een aantal, consensus dat de gang van zaken niet erg flatteus was. Het bepalen van de grens van spam behoeft (helaas zou ik bijna zeggen) duidelijk weer discussie maar zal achter de schermen verder gaan met een geopend topic van barno. Houd dat topic positief en on topic please.
    Hier is ondertussen alles wel gezegd, gaat dicht.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top