Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Welke amp(s) weg?

Aantal stemmers
100. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Marshall 30th Anniversary (6100)

    68 68,00%
  • HOOK Captain 34

    62 62,00%
  • Mesa Boogie Stiletto Deuce Stage I

    30 30,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 109
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    vraagje 4 amps, 2 moeten er weg...

    Ten eerste: als je geen zin hebt in de background-story, wat ik me goed kan voorstellen, kun je naar beneden scrollen en evt. de vraag beantwoorden via de poll en het liefst even toelichten natuurlijk.

    Ik ben de afgelopen 3 jaar flink bezig geweest met het zoeken naar de "ultieme amp" voor m'n hobby-coverband en hobby-matig thuisgebruik.

    Tot begin van dit decennium heb ik zo'n 14 jaar lang met een Marshall JMP combo, voornamelijk (symfonische/progressieve/hard)rock/metal gespeeld in verscheidene (cover)bandjes.
    Daarna wilde ik een 2 kanaals versterker omdat ik een clean en een scheurkanaal wilde voor m'n toenmalige coverband, dus heb ik de JMP geruild voor een JCM 800 (4212) combo.
    Deze combo heb ik een jaar of 5 à 6 vrij intensief gebruikt tot redelijke tevredenheid.

    Op een gegeven moment ging de combo kapot terwijl ik geen backup amp had, dat was balen, dus zo snel mogelijk op zoek naar een backup.
    Dat is toen de top-uitvoering v.d. combo geworden, m'n huidige JCM 800 2205, deze amp gaat zeker niet weg, heeft de nodige modificaties gehad en klinkt zwaar OK. Het cleane kanaal klinkt alleen wat minder met een humbucker maar met single coils des te mooier, check ook m'n youtube link in m'n sig.

    Toen mede-forum-lid svdijk (Ja Stefan, jij bent de aanstichter ) met een topic kwam over de JVM410H, met alle Marshall sounds in één amp, was ik direct verkocht, maar na een jaar begon deze versterker me toch een beetje tegen te staan, en ben ik op zoek gegaan naar een betere amp. De combo heb ik tussendoor ingeruild tegen een Strat.

    Een aantal topics verder en veel goeie tips van mede-forumleden (waarvoor dank) heb ik in eerste instantie een Marshall 30th Anniversary (6100 blue tolex) overgekocht van een forumlid. Daar ben ik nog steeds best content mee, is een hele mooie versterker, maar ik twijfel(de) nog steeds een beetje, dus ben ik op zoek gegaan naar een 2e hands HOOK, Stiletto of XTC, ook andere merken zoals Soldano en Splawn heb ik overwogen, maar leken me minder geschikt voor in een band, en bovendien erg duur en/of erg lastig aan te komen.

    Een maand geleden ongeveer kwam er een 2e hands HOOK te koop op MP en was ik er snel bij om hem te kopen. Ik had de JVM nog niet verkocht, dus toen had ik opeens 4!! versterkers, 3 Marshalls en een HOOK.

    De JVM heb ik 2 weken geleden kunnen ruilen tegen een Mesa Boogie Stiletto Deuce Stage I, en ik moet zeggen dat deze me uitstekend bevalt tot nu toe.
    Ik heb er gelijk de volgende dag mee op het podium gestaan, en dat beviel erg goed. Ook afgelopen weekend in een kleine kroeg, heeft ie zich al naar volle tevredenheid bewezen.
    't Is op zich een relatief eenvoudige versterker met 2 overtuigende kanalen. Voor m'n coverband en ook thuis een prima ding. Klinkt goed over m'n 2x12 met G12-65's, en ligt goed in de bandmix.

    De HOOK heb ik één keer in de oefenruimte over een 1960AX (Greenbacks) kast mee gerepeteerd, maar dat viel me tegen.
    Thuis klinkt ie wel (redelijk) goed over m'n 2x12.
    Binnenkort wil ik toch 's een V30 kast gaan testen met de HOOK.

    De 6100 heeft ook al 2x dienst bewezen tijdens optredens/repetities, en is ook een hele goeie amp, maar ligt wat minder goed in de bandmix heb ik het idee.

    Ik ben met alle drie versterkers erg tevreden en weet dus niet meer zo goed welke amps ik moet verkopen, ik vind 2 versterkers ruim voldoende.
    Zelf neig ik er op dit moment naar om de HOOK en 6100 te verkopen.

    Bij deze de vraag "aan het publiek" : welke 2 versterkers zouden jullie wegdoen?
    Je kunt er ook één kiezen, dan kan ik daar alvast mee beginnen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 mei 2009
    Locatie
    Wetteren (bij Gent)
    Berichten
    399

    Standaard

    Ik zou zeker al de HOOK verkopen, daar ben je veruit het minst positief over.

    Het tweede idee, gezien welke je eerste amp is en je verhaal (met JVM, 3 Marshalls etc.), lijk je me toch een Marshall-type. Als je houdt van die voicing (net zoals ik, trouwens) dan gaat zo'n Mesa uiteindelijk toch beginnen vervelen eens de novelty eraf is.

    Aan de andere kant kan je ook voor de Mesa kiezen, en dan heb je én een marshall, én een mesa, voor beide kanten van het tonale spectrum en meer variatie in je klankkleur.

    Mja, mijn keuze voor de HOOK en de Mesa weg te doen blijft mijn keuze. Zelf heb ik niet zoveel ervaring met de 6100, noch speel ik moderne metal. Als je in je toekomst van plan bent om moderne metal te gaan spelen en je blijft in coverbands spelen, kan het goed zijn dat de beste keuze is om de 6100 weg te doen. Dan hou je de JCM800 over voor het rock-gedeelte, en de Stiletto voor als het erg hi-gain moet.

    't is een moeilijke keuze.

    Je kan ze nog altijd alledrie houden en alleen de HOOK wegdoen.
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    De Hook lijkt me heel mooi (persoonlijk niet direct mijn ding hoogstwaarschijnlijk, en best wel een dure amp, dus zul je redelijk wat geld voor krijgen), en de stiletto lijkt me leuk omdat hij sowieso een marshall-karakter heeft, maar zeker high-gain kan. Daarom zou ik de Marshall wegdoen (en in de plaats een Splawn Nitro ).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Man, ben je gek ???? De Hook wegdoen ???
    Probeer een andere speakerkast (Hook Celestions V30's of die Heritage speakers die Leendert Haaksma gebruikt).
    Mesa en de Marshall meteen wegdoen, die Hook vreet beide giga mega op qua tone en veelzijdigheid. Luister maar eens op de hook site naar de high gain sounds die daaruit kunnen komen. Echt vette amp en als ik het geld had zou ik hem zo van je overkopen ! Al was het alleen maar vanwege een beetje chauvinisme/nationalisme

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Thumbs up

    Bedankt voor de stemmen en antwoorden tot nu toe.

    Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik de laatste dagen ook een beetje onrustig ben geworden van het feit dat er een Splawn Amps dealer in Duitsland, Leverkusen zit, en m'n zinnen daar een beetje op gezet heb.
    Als ik de 6100 en de HOOK verkoop heb ik genoeg moneten voor een Nitro, Quickrod, of ander type splawn, gewoon "voor de heb".

    Trouwens, een Stiletto is niet echt een high gain versterker hoor, hij kan maar net meekomen met m'n JCM 800 qua gain. Maar met m'n Maxon OD808 trek je dat behoorlijk bij. Voor de HOOK geldt hetzelfde.
    Ik ga de HOOK nog wel testen met een 4x12 V30 kast voordat ik hem evt. verkoop. Ik denk dat ik de 6100 sowieso verkoop.
    De Stiletto is, zoals DeadHerring ook zegt, net even een ander type amp dan m'n Marshalls, en dat is wel prettig op zich, beetje variatie.

    voor beide kanten van het tonale spectrum en meer variatie in je klankkleur

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    Zelfde als hierboven. Ik zou de marshall verkopen omdat je : nog 1 hebt en de mesa een beest is. De hook zou ik toch nog verkopen als hij meermaals door de mand valt in de repetitie.
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik zou ze alledrie wegdoen en een Stiletto Stage II kopen. Die knalt qua high-gain een rectumfrier finaal ondersteboven (naar mijn bescheiden mening dan).

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Ik zou de 6100 en de Hook inderdaad verkopen.
    De 6100 omdat hij wat minder in de mix ligt en je al een Marshall hebt die duidelijk je voorkeur heeft. Bovendien is de Mesa ook al Marshallachtig en die lijk je ook te prefereren boven de 6100.
    De Hook omdat zo'n dure versterker je eigenlijk meteen helemaal moet aanspreken. Als het met repeteren tegenvalt en thuis ook eigenlijk niet helemaal goddelijk klinkt, dan lijkt me dat duidelijk. Anders krijg je weer gerommel met speakers enzo om er na een half jaar prutsen achter te komen dat deze amp eigenlijk jouw ding niet is. Meestal weet je wel of een amp je ding is binnen een paar uur/dagen. Misschien lullig omdat de aankoopprijs waarschijnlijk niet mis was, maar zo gaat dat soms. Bovendien vang je er waarschijnlijk weer een goede prijs voor.

    Voor de prijs die je voor beide amps tezamen vangt, kan je eens kijken of je een Splawn op de kop kan tikken en hou je nog mooi wat geld over.
    Wel eerst effe lekker testen, anders krijg je weer zo'n Hook verhaal;-)

    NB: negeer het bovenstaande: verkoop je JCM800 (ik weet er wel een koper voor, heheh)
    Laatst gewijzigd door Marc Oblivian; 2 december 2009 om 09:37

  9. #9

    Standaard

    Wat viel je eigenlijk tegen aan de Hook?

    Je gaat er niet per se twee tegelijk gebruiken he?
    Maar gezien je verhaal ben je volgens mij toch het beste af met marshall (-achtigen) , misschien is het een idee om weer eens een JMP aan de tand te voelen en dan voor het heftigere werk heb je dan de Stiletto, of een splawn natuurlijk.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard

    Wat voor muziek speel je (zelf en in de coverband)?

    Wat zijn je belangrijkste gitaren?

    Is het geen idee om ze beide te gebruiken en dan te mixen? Het clean van een Hook en het overstuurde kanaal van een Marshall. Kortom het beste uit twee versterkers.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top