Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2009
    Locatie
    Vlaams-Brabant, België
    Berichten
    475

    Standaard Monitor-wensen n.a.v. stageplantopic.

    Eén ding dat ik niet begrijp: waarom krijgt niet elke muzikant alle instrumenten te horen? Het ziet er in ieder geval wel naar uit dat er geen drum wordt gebruikt in de mix, de bas compleet weggelaten wordt en sommige bandleden de gitaar niet te horen krijgen...
    Trotse eigenaar van een Godin Detour en een Spaanse gitaar van Yamaha.
    Eigenaar van een Boss ME-70-pedaal.
    Eigenaar van roland cube 20x, een London City Combo en een Vox AC30 Amplug.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathidal Bekijk bericht
    Eén ding dat ik niet begrijp: waarom krijgt niet elke muzikant alle instrumenten te horen? Het ziet er in ieder geval wel naar uit dat er geen drum wordt gebruikt in de mix, de bas compleet weggelaten wordt en sommige bandleden de gitaar niet te horen krijgen...
    Dat is omdat je ook nog veel akoestisch geluid op het podium hebt. Een drumstel hoor je altijd wel en ook de bas dreunt wel door. Tevens is de bas vaak minder belangrijk als orientatiepunt voor de andere muzikanten. Zorg dat je alleen de belangrijkste instrumenten hoort op je monitor anders wordt het een brei en hoor je alles net niet.

  3. #3
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Je zou toch denken dat een drummer een beetje bass op zn monitor zou willen. Dat is iig wel mijn ervaring.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Je zou toch denken dat een drummer een beetje bass op zn monitor zou willen. Dat is iig wel mijn ervaring.
    Bij ons staat de basversterker altijd vlak naast de drummer. Die hoeft hem dan ook niet nog eens door de monitor.

    Onze drummer wilde mij (slaggitaar) altijd graag horen ter oriëntatie, en ik wilde de zang van de drie mics en een beetje sologitaar op de monitor. Bas dreunt overal wel doorheen, en de reden dat je geen drums op de monitor hebt lijkt me ook duidelijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    http://www.popunie.nl/speaker/stagep...nd_the_rippers

    Zo dit is de onze: snel ineen gestopt...
    Joh, twee monitors voor de zanger? Beetje overbodig, niet?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Mjah ok...Denk dat bij ons het verschil erin zit dat wij een metalband zijn, en je dan wel moet geloven aan monitors voor iedereen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Je zou toch denken dat een drummer een beetje bass op zn monitor zou willen. Dat is iig wel mijn ervaring.
    Daarom zei ik ook VAAK minder belangrijk als orientatiepunt. Voor een drummer is de bas gitaar wel een belangrijk instrument om te horen. maar voor de anderen VAAK minder.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Joh, twee monitors voor de zanger? Beetje overbodig, niet?
    Ik vind dat absoluut niet overbodig, als ik monitors doe zet ik altijd 2 monitors bij de zanger. Ten eerste is de spreiding dan iets groter en kan de zanger iets meer bewegen zonder uit de bundel te raken. En ten tweede heb je meer 'headroom' een enkele monitor loopt sneller dicht als je er veel op zet.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Mjah ok...Denk dat bij ons het verschil erin zit dat wij een metalband zijn, en je dan wel moet geloven aan monitors voor iedereen.
    en bij een metalband is dat anders omdat....?

  10. #10
    Tankman
    Guest

    Standaard

    ...omdat, iedereen de volumes erg hoog heeft staan, de drummer ook nog eens als een gek staat te meppen...

    Bij ons laatste optreden stond ik rechts van de drummer, en de basversterker en andere gitaarversterker stonden links. Naast het feit dat ik mezelf al moeilijk hoorde, hoorde ik de rest van de band helemaal niet, alleen drums.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top