Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Sorry, maar ik vind jouw reactie nogal overtrokken. Daarnaast lijkt het alsof je niet echt weet waar je over praat. Als je het niet weet, of een andere methode kent, betekend dat niet dat andere methoden per sé extreem slecht zijn voor de versterker.

    Jij geeft verkeerde info door te zeggen dat die versterker kapot zal gaan wanneer hij op deze manier aangesloten wordt, terwijl je dat helemaal niet zeker weet. Het is dan voor onervaren mensen extreem moeilijk om te bepalen wat nou wel en niet waar is. Zeker als mensen ook nog eens allemaal tegen elkaar in gaan praten. Geen probleem dat je wilt helpen, maar geef nou alsjeblieft geen zwaar overtrokken reacties waar anderen bang van worden.

    @ellisvertellis: Het is volkomen veilig om de Low-input te gebruiken als doorlusaansluiting voor de Marshall. Zolang je het bij dit of de FX-loop laat zal er nooit iets kapot van gaan.

    Uiteraard moet je niet de speakeraansluiting gebruiken om door te lussen, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Als mods ze voor zichzelf willen houden, moeten ze de kleuren bij de gewone stervelingen maar weghalen.

    Dan moet ie het maar gewoon doen en kijken wat ervan komt, ik luste vroeger door van de line out van mijn hiwatt naar de input van een peavey, wat prima ging, vandaar.


    Better safe than sorry.
    Better safe than sorry (al mag je soms best wat risico nemen), maar het is vrij algemeen bekend dat je de tweede input van een amp zonder problemen met de input van een andere amp kunt verbinden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Als je de line-out van amp A doorlust naar de input van amp B dan neem je dus wel pre-amp A mee.
    En ik dacht dat dat nou net niet de bedoeling was.
    Ik heb dit (input A2 - input B1) nog nooit zo gedaan maar ik zie er geen technische doodzonde in.
    Het is een simpele parallel-schakeling in de eerste amp.
    Enige probleem lijkt mij een eventuele aardlus?
    Wel handig, ik zit steeds de kabel vanaf m'n board om te prikken als ik op de andere versterker wil spelen

    maar met een kabeltje van A2 naar B1 hoeft dat ook al niet meer.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 28 november 2009 om 00:30 Reden: uitbreiding
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Vind het allemaal wel prima, en het is lekker om te experimenteren met de spullen van een ander. De voorgestelde methode is mij echt onbekend, hoewel ik wel bij een bassman met 4 ingangen de doorlustruc heb gedaan....is dat dan hetzelfde?... hmz, nu ik het teruglees is de reactie inderdaad wat aan de flinke kant, haha, maar goed...don't care

    Overigens was de vraag van de topicstarter wat de beste manier was om de speaker van de ene versterker te horen over de andere, die vraag stelde hij wat ongelukkig.
    Laatst gewijzigd door marc_o; 28 november 2009 om 00:42
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Vind het allemaal wel prima, en het is lekker om te experimenteren met de spullen van een ander.
    Sorry hoor, maar ik krijg zo de indruk dat je wel heel vluchtig hebt zitten lezen. Ik heb het doorlussen via de 2e input van een amp zelf meerdere malen toegepast. Het geeft niet altijd precies het gewenste resultaat, maar het werkt wel. Ik roep dus niet zomaar wat, waarvan ik denk dat het misschien wel merkt, ik spreek daadwerkelijk uit ervaring.

    Je bent trouwens een van de weinige forumleden die ik hoog heb zitten, laat dat duidelijk zijn.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Vind het allemaal wel prima, en het is lekker om te experimenteren met de spullen van een ander. De voorgestelde methode is mij echt onbekend, hoewel ik wel bij een bassman met 4 ingangen de doorlustruc heb gedaan....is dat dan hetzelfde?... hmz, nu ik het teruglees is de reactie inderdaad wat aan de flinke kant, haha, maar goed...don't care
    Dat vind ik echt asociaal.. Je geeft aan niet deze methode te kennen, maar je wist wel heel erg zeker dat het schade aan ging richten. En vervolgens zeg je "Beetje jammer, maar vette pech", zonder na te denken dat je zelf misschien wel 'schade' aangericht hebt.
    Ten onrechte denkt de TS dat het absoluut niet kan om door te lussen, omdat iemand met enig aanzien dit heeft gezegd. Nogmaals, als je echt geen flauw idee hebt waar je over praat kun je beter stil blijven. Je doet alleen maar meer schade aan dan je goed advies kunt geven..

    Als jij met je auto naar een garage gaat verwacht je ook dat wanneer een medewerker je advies geeft, dit weloverwogen is en op basis van kennis van zaken is. Natuurlijk is dit geen professioneel forum en zijn het voornamelijk hobbyisten, maar wanneer je antwoord krijgt van iemand met ruim zeven duizend posts dan verwacht je enig verstand van zaken. Misschien dat jij daar anders over denkt, maar neem maar aan dat de meeste 'noobs' toch bepaalde verwachtingen plaatsen bij users zoals jij. Getuige ook de opmerking van ellisvertellis "Dat scheelde nix of ik zat er al mee! Blij da'k toch nog ff GN check".


    Of je alsjeblieft even nadenkt voordat je weer zulke overdreven waarschuwingen plaatst

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pé. Bekijk bericht
    Dat vind ik echt asociaal.. Je geeft aan niet deze methode te kennen, maar je wist wel heel erg zeker dat het schade aan ging richten. En vervolgens zeg je "Beetje jammer, maar vette pech", zonder na te denken dat je zelf misschien wel 'schade' aangericht hebt.
    Ten onrechte denkt de TS dat het absoluut niet kan om door te lussen, omdat iemand met enig aanzien dit heeft gezegd. Nogmaals, als je echt geen flauw idee hebt waar je over praat kun je beter stil blijven. Je doet alleen maar meer schade aan dan je goed advies kunt geven..

    Als jij met je auto naar een garage gaat verwacht je ook dat wanneer een medewerker je advies geeft, dit weloverwogen is en op basis van kennis van zaken is. Natuurlijk is dit geen professioneel forum en zijn het voornamelijk hobbyisten, maar wanneer je antwoord krijgt van iemand met ruim zeven duizend posts dan verwacht je enig verstand van zaken. Misschien dat jij daar anders over denkt, maar neem maar aan dat de meeste 'noobs' toch bepaalde verwachtingen plaatsen bij users zoals jij. Getuige ook de opmerking van ellisvertellis "Dat scheelde nix of ik zat er al mee! Blij da'k toch nog ff GN check".


    Of je alsjeblieft even nadenkt voordat je weer zulke overdreven waarschuwingen plaatst
    Ik heb geen idee wat je met deze post wil bereiken, maar om mij asociaal te noemen terwijl mijn eerste zorg is dat de spullen van iemand niet stuk gaan gaat me wat ver, beste Pe.
    Je moest eens weten wat hier in de afgelopen jaren al de revue gepasseerd is. Overigens heb ik geen schade aangericht, mocht dat wel zo zijn naar jouw mening, dan hoor ik dat graag van je.
    Laatst gewijzigd door marc_o; 28 november 2009 om 10:43
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  8. #28

    Standaard

    Ik zie hier niemand iets schijven ( als ik goed gelezen heb) over het probleem van een aardlus ( en dus brom) die onstaat als je 2 randgeaarde versterkers met elkaar verbindt !

    Hebben jullie daar geen last van ?

    Buizenversterkers moeten altijd randgeaard zijn dus losgooien van een aarde is geen optie !

    Een passieve splitter (met trafo) dient dan gebruikt te worden.

    Wat zijn de ervaringen .

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Midwolda heeft het daarover een paar posts terug.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Ik zie hier niemand iets schijven ( als ik goed gelezen heb) over het probleem van een aardlus ( en dus brom) die onstaat als je 2 randgeaarde versterkers met elkaar verbindt !

    Hebben jullie daar geen last van ?

    Buizenversterkers moeten altijd randgeaard zijn dus losgooien van een aarde is geen optie !

    Een passieve splitter (met trafo) dient dan gebruikt te worden.

    Wat zijn de ervaringen .
    Ik kan me niet herinneren dat het zo hard bromde, maar goed. Ik heb dan ook geen 2 buizenversterkers.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Ik heb geen idee wat je met deze post wil bereiken, maar om mij asociaal te noemen terwijl mijn eerste zorg is dat de spullen van iemand niet stuk gaan gaat me wat ver, beste Pe.
    Je moest eens weten wat hier in de afgelopen jaren al de revue gepasseerd is. Overigens heb ik geen schade aangericht, mocht dat wel zo zijn naar jouw mening, dan hoor ik dat graag van je.
    Het punt is dat je zorg in dezen geheel onterecht is. Natuurlijk is het aardig of meelevend van je dat je niet wilt dat andermans spullen kapot gaan, maar om dan zonder enige ervaring of onderbouwing onzin te verkondigen, dat helpt niemand verder. Net zoals wanneer je iemand af gaat raden om .012 op zijn elektrische gitaar te zetten omdat-ie dan krom zou trekken, of gaat beweren dat je versterker kapot gaat als je 2 distortions achter elkaar zet. Het zijn dingen waarbij je misschien bang kunt zijn dat het misgaat, maar als je het even onderzoekt (en dan hoef je niet eens de natuurkundige aspecten te kennen, je kunt je gewoon inlezen op het internet), kom je erachter dat het zonder problemen kan.

    En dan kun je blij zijn dat je tenminste geen schade veroorzaakt, maar je kunt je afvragen of iemand er iets mee opschiet, en of de situatie er op vooruit is gegaan. Je weerhoudt iemand ervan iets te doen wat gewoon kan, en wat voor hem misschien wel dé geweldige oplossing is. Ik snap best dat mensen dat asociaal noemen. Ik vind het zelf gewoon onnadenkend.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top