Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Toch denk ik dat het allemaal een stuk beter klinkt als je twee versterkers parallel aansluit met een ABY-box of een stereo-output pedaal.


    Misschien moet ik het idd niet onnodig ingewikkeld maken, maar ik ben zo nieuwsgierig!!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Broeksterwoude
    Berichten
    862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik heb het een paar keer gedaan. Een Fender 85 (transistor, zelfde als Jonny Greenwood) doorgelust naar mijn Blues Junior, maar eigenlijk ging de BJ daar heel matig van klinken. Ik heb ook eens de basversterker doorgelust naar mijn transistor Vox, en dat klonk wel grappig (alleen was dat in het hok waar ik een stuk sneller tevreden ben met de klank van mijn gitaar).

    Toch denk ik dat het allemaal een stuk beter klinkt als je twee versterkers parallel aansluit met een ABY-box of een stereo-output pedaal.
    Ja ok, dat is natuurlijk ook doorlussen. Maar ik had het wat meer op de 70's manier verwacht. Door zulke beesten als hieronder met elkaar te lussen.

    Van Meekeren

    1978 Gretsch Committee Bass
    2006 Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro
    // Icetea-burst
    1974 Music Man Sixty-five // Tube Rectifier, Grey logo
    1991 Ampeg SVT410 (USA) + 2001 Ampeg SVT210 (USA)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Dus jack van de gitaar in Fender input 1 (low), kabel in Fender input 2 (high) en die kabel naar input 1 Marshall bv?



    En komt er dan geluid uit de Fender?? En gebruik je dan twee preamps?
    Jep, zo doe je dat. Ik dacht dat je dan niet twee preamps stapelt, want volgens mij gaat het signaal vóór de preamp alweer door naar de volgende versterker.

    Het parallel aansluiten is eigenlijk heel makkelijk, maar je moet de middelen hebben. Als je gewoon een pedaaltje neemt met 2 uitgangen, dan sluit je 1 uitgang aan op de ene versterker, de andere op de andere versterker. Zo simpel is het, in principe.

    @ VanMeekeren: tsjah, ik heb nou eenmaal geen Marshallstacks

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    HOOOOOOOOO
    Doe effe niet zeg!

    Zo sluit je een fenderversterker INPUT aan op een marshall INPUT, neem ook even de reparatiekosten voor je rekening voordat je zoiets voorstelt.

    Je moet van een line-out van 1 van de versterkers naar de input van de andere.
    Beter neem je een A/B/Y switch, maar goed, dat vergt lenen of investering.
    Laatst gewijzigd door marc_o; 27 november 2009 om 18:11
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    508

    Standaard

    Waarom zou dit kwaad kunnen? Is toch hetzelfde idee als een 1959 patchen, maar dan met 2 versterkers?

    Volgens mij gebruik je dan de input van de Fender simpelweg als 'signaalsplitter'...
    Gezocht:
    Orange 4x12 (evt JCM800 4x12 met G12H30 55hz te ruil)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    HOOOOOOOOO
    Doe effe niet zeg!

    Zo sluit je een fenderversterker INPUT aan op een marshall INPUT, neem ook even de reparatiekosten voor je rekening voordat je zoiets voorstelt.

    Je moet van een line-out van 1 van de versterkers naar de input van de andere.
    Beter neem je een A/B/Y switch, maar goed, dat vergt lenen of investering.

    Dat scheelde nix of ik zat er al mee! Blij da'k toch nog ff GN check

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    HOOOOOOOOO
    Doe effe niet zeg!

    Zo sluit je een fenderversterker INPUT aan op een marshall INPUT, neem ook even de reparatiekosten voor je rekening voordat je zoiets voorstelt.
    Dude.. Doe even rustig en lees het eens opnieuw. Wat is het probleem?

    Ja je kunt zonder problemen de Low-input doorlussen op de input van de Marshall. In het meest vervelende geval zit het weerstandje direct na de Jack van de low-input en stuur je een zachter signaal naar de Marshall. Maar daar kom je snel genoeg achter

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    HOOOOOOOOO
    Doe effe niet zeg!

    Zo sluit je een fenderversterker INPUT aan op een marshall INPUT, neem ook even de reparatiekosten voor je rekening voordat je zoiets voorstelt.

    Je moet van een line-out van 1 van de versterkers naar de input van de andere.
    Beter neem je een A/B/Y switch, maar goed, dat vergt lenen of investering.
    Ten eerste - rode letters zijn gereserveerd voor berichten van moderators. Ten tweede slaat het nergens op. Ik heb het meerdere keren zo gedaan, en alle versterkers hebben het overleefd.

    En sowieso, waar ben je bang voor? Je legt de nadruk op dat het allebei inputs zijn. Strikt genomen, als je alleen twee inputs met elkaar verbindt, gebeurt er niets: beide sturen ze geen signaal weg, ze ontvangen het alleen maar als het binnenkomt. Niks aan de hand dus. Echter, een input is niet zomaar een input: een kabel, plug en jack zijn tweerichtingsverkeer. Als er dus signaal van de ene input afkomt (wat gebeurt als je doorlust!) en naar de andere input gaat (normaalste zaak van de wereld), dan fungeert de ene input als output, die trouwens het signaal al vóór de versterker doorstuurt.

    Het is een beproefde methode, en er gaat niets van kapot.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 27 november 2009 om 19:41

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Broeksterwoude
    Berichten
    862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    HOOOOOOOOO
    Doe effe niet zeg!

    Zo sluit je een fenderversterker INPUT aan op een marshall INPUT, neem ook even de reparatiekosten voor je rekening voordat je zoiets voorstelt.

    Je moet van een line-out van 1 van de versterkers naar de input van de andere.
    Beter neem je een A/B/Y switch, maar goed, dat vergt lenen of investering.
    Heerlijk! Ze patchten vroeger gewoon hele muren Marshall's aan elkaar en nu schijnt dat ineens niet te kunnen? Volgens mij wel hoor.

    Maar probeer mij eens te overtuigen, marc o.

    Van Meekeren$
    1978 Gretsch Committee Bass
    2006 Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro
    // Icetea-burst
    1974 Music Man Sixty-five // Tube Rectifier, Grey logo
    1991 Ampeg SVT410 (USA) + 2001 Ampeg SVT210 (USA)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Als mods ze voor zichzelf willen houden, moeten ze de kleuren bij de gewone stervelingen maar weghalen.

    Dan moet ie het maar gewoon doen en kijken wat ervan komt, ik luste vroeger door van de line out van mijn hiwatt naar de input van een peavey, wat prima ging, vandaar.


    Better safe than sorry.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top