Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard Een nieuwe amp in huis!

    Begin deze week, voor 't grote glibberen op de wegen echt toesloeg, ben ik richting Rotterdam gereden, om dit beest op te halen:



    Geen geweldig goede foto, I know, maar tja, aan amps zie je niet zo heel veel, niet veel meer dan aan gitaren,toch? geen flamed maple toppies enzo

    En wat het is?

    Een 1979 Marshall JMP master volume Lead mk2 whatever een jcm800 2203 in een klassiek uiterlijk

    Aangepast door Chris Winsemius, tot de jcm888, met als grootste modificatie een betere tonestack en een PPIMV. De headcase is niet origineel, het was eigenlijk een combo, 212'je, maar door de positionering van de trafo's en lettertjes is het geen probleem om het versterker-deel in een 'normale' headbehuizing te zetten. Heb ik dus gedaan, want dat tilt wat makkelijker. De combo behuizing is ook helemaal dicht nu, omdat ik er een plaat bij kreeg waarmee ik 'm echt kan afsluiten. ook het gat bovenop waar de controls zaten.

    De tone? tja, klassiek marshall he Hoe verder de PPIMV dicht gaat, hoe meer ie gaat lijken op een plexi, en als de PPIMV op 10 staat, is 't een 'gewone'jcm800 2203. Ik heb direct weer m'n ouwe sound te pakken, wat ik uit geen enkele andere amp kon halen dan uit deze.

    Ik moet het nog even aankijken, maar ik overweeg het de Engl te verkopen... ik heb nog geen totale familie-foto's met de gitaren en de engl en de marshall naast elkaar, dat komt nog

    OH ja... ik ga 'm her-tolexen. het middendeel word wit, de zijkanten donkerpaars ik heb ooit een hook captain gezien met die kleuren, maar ik kan er helaas geen foto meer van vinden. heeft iemand die, bij toeval?

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik heb direct weer m'n ouwe sound te pakken, wat ik uit geen enkele andere amp kon halen dan uit deze.
    Dat wonderapparaat van jou kon toch alles maar dan beter

    Afijn, veel plezier ermee. Ik vond 'm op de laatste meeting wat dunnetjes klinken tussen de andere aanwezige amps maar dat kan natuurlijk heel goed combineren, afhankelijk van de gitaren.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    ja, zoiets

    @Mitch: dunnetjes...? Neuh,ik zou de SE niet dunnetjes noemen. of doel je op de JCM? ( Ik kan me niet herinneren dat je mijn SE gehoord hebt, maar dat zegt vrij weinig :P ) De SE kan ook heel, heel erg veel, en alles ook beter, maar de JCM800(tone) is voor mij zoiets unieks, de hele feel van dat ding... tis lastig uit te leggen, tis een soort van 'coming home' gevoel. ik vond dat ie precies genoeg kloten en ballen had. Ik moet 'm nog wel eens horen over m'n K&E kast. ik heb 't idee dat dat gaat denderen als een malle!

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ja, die JMP/JCM.
    Ik kan me herinneren dat je gitaren redelijk aan de donkere kant konden zijn dus wellicht combineert dat prettig.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Viele spass met mijn ex Orpheo! Denk dat je hem meer gaat gebruiken dan ik...
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ja, die JMP/JCM.
    Ik kan me herinneren dat je gitaren redelijk aan de donkere kant konden zijn dus wellicht combineert dat prettig.
    voorheen wel, maar tegenwoordig ben ik meer van de felle pickups als de JB en de fullshred dat klinkt op deze amp echt geweldig. wellicht omdat ik speel op gitaren met heel veel hout en heel dikke halzen, dat ie minder 'dun'klinkt? ik heb 't in ieder geval niet als dun ervaren

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Aangepast door Chris Winsemius, tot de jcm888, met als grootste modificatie een betere tonestack en een PPIMV.
    Heb je hem wel geprobeerd voordat je hem aan liet passen?

    Ik heb nl ook zo'n geval die heeft helemaal geen ppimv nodig, op lage volumes klinkt die ook prima....
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie Bekijk bericht
    Heb je hem wel geprobeerd voordat je hem aan liet passen?

    Ik heb nl ook zo'n geval die heeft helemaal geen ppimv nodig, op lage volumes klinkt die ook prima....
    Tsja, smaken verschillen blijkbaar, ik vond die PPIMV echt een verbetering op lage volumes .
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie Bekijk bericht
    Heb je hem wel geprobeerd voordat je hem aan liet passen?

    Ik heb nl ook zo'n geval die heeft helemaal geen ppimv nodig, op lage volumes klinkt die ook prima....
    de amp hád al een PPIMV toen ik 'm overnam van Lex De PPIMV levert niet zozeer een lager volume (ja, netto wel) maar vooral meer toneopties, en dat vind ik vooral tof aan deze. PPIMV lager, master hoog en preamp op de helft levert een viezige, vuile crunch, zonder echte high gain distortion.vind ik echt lekker

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top