Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Help mijn gitaar is dood?

    Gisteren wilde ik voor het lessen nog even wat inspelen dus ik haal mijn gitaar uit de tas, had zondag met de band wat liggen pingelen, niks aan de hand. Ik plug em in mijn versterkertje. Tringel tringel.. hé geen geluid. WTF. Trek de kabel d'r uit en hoor plop. Okee versterker kan het dus niet zijn maar toch even de bas aansluiten voor de zekerheid. Die deed het gewoon. Raar.

    Kapje aan de achterkant er even afgeschroefd. Alle draadjes nagelopen. Misschien is er iets niet helemaal goed vast gesoldeerd. Ziet er allemaal okee uit. Geen idee wat het is.

    De gitaar waar het om gaat: Epiphone les paul cstm plus. Nog geen 4 maanden oud.

    Vanmiddag maar even terug naar de winkel, iemand tot die tijd misschien nog een suggestie wat het zou kunnen zijn?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Ofwel begraven, ofwel terug naar de winkel.
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    jacksocket van de gitaar stuk, kabeltje daar los?

    3 way switch stuk, kabeltje los?
    Toooooooooooooooone!!!

  4. #4
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudolf Bekijk bericht

    De gitaar waar het om gaat: Epiphone les paul cstm plus. Nog geen 4 maanden oud.
    Kijk! Dat is je probleem!

    Maar ff serieus...begin bij het stomste van ht stomste. Volumeknop opendraaien, input controleren. Gebruik je effect? check je batterijtjes. Dat soort dingen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Kijk! Dat is je probleem!
    Niet iedereen hoeft maar van de grote hoop te nemen..
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  6. #6
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey Bekijk bericht
    Niet iedereen hoeft maar van de grote hoop te nemen..
    Ging niet om het feit dat het een goedkopere gitaar is. Ging om het feit dat het een Epiphone is, en daar hou ik persoonlijk niet zo van. En het was maar een grapje. Je moet dingen niet zo serieus nemen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Ging niet om het feit dat het een goedkopere gitaar is. Ging om het feit dat het een Epiphone is, en daar hou ik persoonlijk niet zo van. En het was maar een grapje. Je moet dingen niet zo serieus nemen.
    wat vind je zo slecht aan epiphone dan?
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  8. #8

    Standaard

    Naja ik zit er niet mee, vind het zelf een hele fijne gitaar. Ik ben van mening dat je boven XX bedrag vooral voor het merk betaald en niet kwaliteit. Plus ik kan er veel beter mee overweg dan de fender strat die ik hiervoor had. En een echte gibson koop ik wel tegen de tijd dat ik goed kan spelen. Als ik meteen op een gibson begin dan blijft er weinig over om te GASsen he

    Maargoed ik denk dat ik het probleem al heb gevonden. Als ik m'n kabel namelijk niet helemaal inplug dan heb ik af en toe wel geluid. Ander kabel geprobeerd en aan de kabel ligt het niet. Dus het moet haast wel de jack socket zijn lijkt me.

    Straks maar effe naar de winkel en dan mogen ze dat mooi es effe gaan fixxen voor mij, neem aan dat dat onder de garantie zal vallen. Danku voor de suggesties

  9. #9

    Standaard

    Ja ligt aan de jack, even de jack losschroeven en eruit halen, en dan zit er ws een draadje los, heb ik laatst zelf ook gehad.
    En dan ff solderen, en scheuren!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiro Bekijk bericht
    Ja ligt aan de jack, even de jack losschroeven en eruit halen, en dan zit er ws een draadje los, heb ik laatst zelf ook gehad.
    En dan ff solderen, en scheuren!
    haha ben zo a-technisch als het maar zijn kan dus ga er gewoon even mee terug naar de winkel maar nu weet ik tenminste wat het is. Heb ook niet eens een soldeerbout

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top