Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51
  1. #1

    Standaard Ultieme Acdc sound !!!

    Hallo leden.

    Ik ga volgende week een Gibson Sg Special kopen omdat ik de kant van Acdc op wil.
    Angus young is 1 van mijn favoriete gitaristen en heb veel bewondering voor hem.
    Het is dan ook ook de bedoeling om ooit alle nummers te kunnen spelen van Acdc.
    Nu geloof ik dat ik met mijn Nieuwe Sg aardig in de buurt kom.
    Maar ik speel nu op een Fender Blues de ville en iedereen weet dat Angus Young op een Marhall speelt.
    Nu ben ik dus volledig onbekend met de types marshall amps.
    Welke amp zou ik het dichtst in de buurt komen van het geluid van Angus Young.Zelf zat ik te denken aan.

    Jcm 800,
    Jcm 900,
    Jvm
    Tsl.

    Ik weet dat Angus op een Marshall JTM45 1960 met standaard 4 x 12 kabinet speelt.
    Maar alleen de JTM45 Head kost 2e hands al 950 Euro dus dat gaat me wat te gek.

    Kortom welke Marshall Amp zoek ik ( Head + kabinet ) om zo dicht mogelijk bij de sound van Agnus te komen.

    bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    JVM en JCM800 tops zijn ook niet goedkoop hoor. Een JCM900 is misschien nog wel te doen maar dat weet ik niet zeker, kijk ik nooit naar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.326

    Standaard

    JCM 800! (of JMP met Master volume)

    Voor thuis een 1x12" combo (4010) en anders een 2203 of 2204 top + cabinet. Dat zijn allemaal 1-kanaals versterkers en dat is ook alles wat je nodig hebt!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Acdc Bekijk bericht
    Hallo leden.

    Ik ga volgende week een Gibson Sg Special kopen omdat ik de kant van Acdc op wil.
    Angus young is 1 van mijn favoriete gitaristen en heb veel bewondering voor hem.
    Het is dan ook ook de bedoeling om ooit alle nummers te kunnen spelen van Acdc.
    Nu geloof ik dat ik met mijn Nieuwe Sg aardig in de buurt kom.
    Maar ik speel nu op een Fender Blues de ville en iedereen weet dat Angus Young op een Marhall speelt.
    Nu ben ik dus volledig onbekend met de types marshall amps.
    Welke amp zou ik het dichtst in de buurt komen van het geluid van Angus Young.Zelf zat ik te denken aan.

    Jcm 800,
    Jcm 900,
    Jvm
    Tsl.

    Ik weet dat Angus op een Marshall JTM45 1960 met standaard 4 x 12 kabinet speelt.
    Maar alleen de JTM45 Head kost 2e hands al 950 Euro dus dat gaat me wat te gek.

    Kortom welke Marshall Amp zoek ik ( Head + kabinet ) om zo dicht mogelijk bij de sound van Agnus te komen.

    bedankt
    Je gaat nooit de sound van AC/DC bekomen, wel vaag benaderen. Zijn sound komt vooral uit zijn vingers Maar daarbuiten ga je met bovengenoemde (behalve de jcm900) ook niet ver onder die 950 euro zitten 2dehands hoor

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Een ouwe Marshall op z'n donder geven, geen effecten en spelen met die volume knop. Dat is Angus! Hoeveel bedraagt je budget, dan kunnen we wat gerichtere raad geven.

    Check ook m'n sig maar eens

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Marshall VintageModern gaat je t beste in de buurt brengen!
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Marshall VintageModern gaat je t beste in de buurt brengen!
    En waarom geen JCM800 of JMP?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Ik zou ook graag even een Marshall JCM2000 DSL willen toevoegen. De TSl zou ik persoonlijk schrappen en de DSL doen Ik heb zelf een DSL en ik gebruik enkel een Ibanez Tubescreamer op de chrunch mode van het clean kanaal. Dit icm. een SG of Les paul en ik heb echt het ultieme (althans voor mij!) AC/DC geluid!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  9. #9

    Standaard

    nauw een Budget van 100 euro moet het wel mee ophouden.
    nieuw of een goede 2e hands maakt mij niet uit als ik maar een beetje in de buurt kom.
    Tuurlijk angus is angus en ik ben Albert zegt genoeg, Het is zijn geluid en stijl dat valt wel een beetje na te spelen maar daar houd het ook mee op.

    alleen de head waar angus op speelt kost 2e hands 950 euro.( dan komt er nog eens een kabinet bij.
    als je op marktplaats kijk heb je een JCM head voor 600 euro ( Nieuwstaat )
    met een kabinet zit je op een 100 euro.
    maar is dit wat ik zoek ???

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Marshall VintageModern gaat je t beste in de buurt brengen!
    Lekker overdriveje op de low dynamic range en gaan met die banaan. Als je 100 watt kunt beteugelen..............zie mijn sig

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top