Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 142 EersteEerste ... 343515253545563103 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 1411
  1. #521
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Men kan er van zeggen wat men wil, Gibson is in ieder geval wel innovatief bezig en je kunt niet anders in deze tijden, want anders ga je er keihard aan onderdoor. Hoe vaak dat ze hetzelfde wiel weer 's op de markt hebben gebracht, dat hou je nooit vol. Persoonlijk vind ik Gibson ook maar een duffe bezigheid en die naam raak je niet zomaar meer kwijt. Ik denk dat ze sowieso al goed bezig zijn, door hun beleid te veranderen, da's al heel wat. Zeker voor zo'n Amerikaans conservatief bedrijf.

  2. #522
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard



    Voor een blinde heeft die man best smaak.

  3. #523
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    mooi model ook, nog nooit gezien. Anders, maar toch typisch Gibson. Enne, die Les Paul met Bigsby van het vorige plaatje, dat klopt echt niet voor mijn gevoel.....

  4. #524
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    even een algemeen vraagje: hoe verhouden Gibson custom shops zich tot Fender custom shops? Ik heb altijd het idee dat het verschil in kwaliteit tussen een Fender CS en een 'standaard' USA Fender groter is dan bij een Custom shop Gibson of Gibson standard.
    Misschien een onderbuik gevoel. Wat is hier de ervaring met Gibson custom shops, met name SG's?

  5. #525
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    even een algemeen vraagje: hoe verhouden Gibson custom shops zich tot Fender custom shops? Ik heb altijd het idee dat het verschil in kwaliteit tussen een Fender CS en een 'standaard' USA Fender groter is dan bij een Custom shop Gibson of Gibson standard.
    Misschien een onderbuik gevoel. Wat is hier de ervaring met Gibson custom shops, met name SG's?
    Ik heb twee Gibson CS SG's gehad, een met Maestro die maar niet gestemd wilde blijven ( uiteindelijk werd ik er gek van en verkocht om die reden, misschien was dat exemplarisch hoor ) en daarna eenzelfde maar dan met stoptail. ( Die was te gek, ontstemde niet, zeer licht en resonant, maar ik wilde weer eens iets anders dus die is ook weer gegaan, maar voor een goede prijs zou ik die zo een terugkopen als ik budget zou hebben )
    Qua feel/afwerking compleet anders dan een standaard productiemodel. Als je het geld ( er voor over ) hebt zou ik voor een CS gaan.

    Ik heb een tijdje geleden een Standard 2013 gekocht en die is ook ERG goed ( al staat die nu wel te koop omdat ik al 2 ( oude ) SG's heb en er eigenlijk nooit op speel ) al zou die het afleggen tegen een custom shop model. Maar mijn bevindingen met de nieuwe 2013 standards zijn dus ook echt heel goed. Maar voor het prijsverschil tussen een nieuwe 2013 standard en een goedgeprijsde ( +/- 1800 ofzo ) tweedehandse CS/VOS zou ik voor de laatste gaan.

  6. #526
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt voor de info, daar heb ik wat aan. Welke finish heb je op de standard 2013? Hoe zou je het verschil feel willen omschrijving t.o.v. een CS (is moeilijk, ik weet het). Afwerking vind ik minder belangrijk dan sound en feel. Dus zit er ook veel sound verschil met een CS of standard SG?
    En zit er tussen CS's onderling veel verschil of is de kwaliteit constant?

  7. #527
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik als Mastodon fan moet deze gitaar toch even belichten:

    http://www2.gibson.com/Products/Elec...-Explorer.aspx



    Het idee van signature modellen heeft me altijd tegen gestaan, maar het model op zich vind ik wel erg mooi en ook zeker deze uitvoering. De man heeft smaak wat mij betreft.

  8. #528
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Zeker een smaakvolle Explorer!
    DA - doet je goed!

  9. #529
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Binnenkort komt er een tribute uit voor de 1961 Gibson SG. Yeah, de echte 61er, dat was nog eens een gitaar. Maar de tribute ziet er ook niet slecht uit. Hoewel ik zelf de TOM brug minder lekker vind ogen dan een ABR...

    http://www2.gibson.com/Products/Elec...l-Tribute.aspx

    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  10. #530
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gaat waarschijnlijk, Gibson kennende, weer een "net niet"-gitaar zijn qua accuratesse, en moet dan minstens elf miljoen dollar MSRP kosten.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top