Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 126 van 142 EersteEerste ... 2676116124125126127128136 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.251 t/m 1.260 van 1411
  1. #1251
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ja. En wie klaagt er nou over een flinke knuppel?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #1252
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Die hals was echt gruwelijk dik
    Grapjas. Die hals was nog geen inch (25.4mm) dik. Heb serieus dikkere halzen gehad. Ook van niet-customshop gitaren.

  3. #1253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja klopt, écht een honkbalknuppel, maar wat een mooie gitaar....
    Ik lees net hierboven dat het niet zo is. Nou ja prima, dan toch niet.

    Ik weet zelf iig nog heel goed dat ze uitkwamen en alle exemplaren die ik vast heb gehad hadden echt idd een honkbalknuppel. Maar wie ben ik he. Een of andere joker ofzo
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #1254

    Standaard

    ik heb er een gehad (97? dacht ik) ... en ja, dikke hals idd een honkbalknuppel. Was voor mij de reden om hem na een tijd weg te doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ik lees net hierboven dat het niet zo is. Nou ja prima, dan toch niet.

    Ik weet zelf iig nog heel goed dat ze uitkwamen en alle exemplaren die ik vast heb gehad hadden echt idd een honkbalknuppel. Maar wie ben ik he. Een of andere joker ofzo

  5. #1255
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Zat er nu een Wha o.i.d. onder 1 van de pots bij die uit '97 ?

  6. #1256
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht

    Ik weet zelf iig nog heel goed dat ze uitkwamen en alle exemplaren die ik vast heb gehad hadden echt idd een honkbalknuppel. Maar wie ben ik he. Een of andere joker ofzo
    Kan best zijn dat ie "maar" 25,4mm dik is, maar dik aanvoelt door het profiel.
    Ik herinner me in ieder geval ook een gigantische neck, ook al heb ik die gitaar nooit zelf gehad. Kon ik als 15-16-jarige niet betalen, volgens mij zaten die dingen toen boven de fl3500,-

  7. #1257

    Standaard

    lets talk ceo guitar

  8. #1258
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Lijkt me een goeie gast. Verstandige vent. En inderdaad, als ik de verhalen over Gibson op Namm dit jaar mag geloven, stond iedereen van vreugde en nostalgie te janken bij hun uitstalling. Ze zijn weer terug!

    Maar om eerlijk te zijn..., was dit nou echt zo moeilijk? J.C. zegt het, maar hebben wij dit niet allemaal geroepen in de afgelopen jaren? Maak de gitaren die de mensen willen. Maak Gibson weer Gibson. Denk aan je rijke verleden. Dit had iedere mongool kunnen bedenken. Sterker, iedere mongool hééft het bedacht.
    Nou ja..., zolang het goed gaat hoor je niemand klagen.

    Maarruuu.... een G-200? Ik ben benieuwd.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #1259
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Weet het niet hoor.
    De man is eerder ingehuurd door Levi's om de oude status weer op te poetsen. Blijkbaar gelukt want door naar Gibson maar het had natuurlijk ook, ik roep maar wat, IBM kunnen zijn.
    Ik gok dat onze CEO flink wat kennis heeft moeten bijspijkeren om ter zaken kunnen zijn.
    Raar dat Steve Jones niet weet dat Gibson ook amps heeft gemaakt maar dat wist onze CEO dus.
    Enniewee, de CEO heeft zijn mouwen voor deze marketing klus opgestroopt en heeft er zin in.
    Ik heb trouwens gemist dat Henry het bijltje erbij heeft neergegooid, kan je nagaan hoe ik een & ander volg.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #1260
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    LDit had iedere mongool kunnen bedenken. Sterker, iedere mongool hééft het bedacht.

    Het is regelmatig zo dat de meest voor de hand liggende optie ook de sleutel tot de oplossing is. Maar om een of andere reden duurt het toch vaak lang voordat men dat ziet. Of 'men' moet eerst even gewisseld worden.

    Goed, kleine kanttekening, men maakte bij Gibson ook wel gitaren die men wilde. Bijvoorbeeld een solidbody LP met niet te zwaar hout, een 50's of 60's neck, twee humbuckers met daaraan 4 potmeters gesoldeerd en en ringetje om de pickupswitch. Maar dat moest dat ineens uit de Custom Shop komen en is de prijs ineens verdubbeld omdat er een keer een 'bekende' bouwer tegenaan geswaffeld heeft.

    Vanuit productie gezien moet een LP als bovenstaand niet duurder zijn dan één met chambered body (je begint met net zo veel hout alleen je flikkert minder weg en de CNC frees is nog sneller klaar ook), asymetric neck (of nog erger, dat 2015 ding), een potmeter vervangen voor een tuimelschakelaar, een ringetje achterwegen laten en het lelijke lettertype van 2015 was ook niet duurder dan hetgeen we gewend waren. Niemand heeft gevraagd om die gekke fratsen maar we hebben ze wel gekregen. Je zou je dan af kunnen vragen welke behoefte hiermee werd ingevuld.
    Nou kan ik me wel voorstellen dat wanneer je je standards zo gaat bouwen dat wel gevolgen heeft voor je hele Custom Shop/Historic/Pre historic/Collectors Choice/Players Choice verhaal maar dan is het antwoord op die vraag dus winstmaximalisatie, maar wel ten koste van klanttevredenheid. Omdat je ergens in je proces toch klanten nodig hebt om winst te maken is dat een strategie die vaak slechts een korte periode het gewenste effect heeft.
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 20 februari 2019 om 13:53

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top