Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 113 van 142 EersteEerste ... 1363103111112113114115123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.121 t/m 1.130 van 1411
  1. #1121
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ja dat maakt mij uit, als ik een band goed vind dan zou ik het prettig vinden als ze volgend jaar ook nog bestaan en niet na de eerste kleine tour er achter komen dat de dame die hun T-Shirts verkoopt met "meer" geld naar huis gaat dan de individuele leden van de band en daarom maar terug gaan naar de fabriek om daar achter de lopende band te staan
    En dan hoef je van mij de ziggodome niet uit te verkopen maar een minimum jeugdloon mag je er toch wel aan over houden

    ik ken door mijn "Hobby" nogal wat professionele muzikanten die ondanks dat ze meerdere dagen per week optreden, moeten les geven, er zijn er die ook nog aannemer/klusser zijn. Nu is er die 1 % die het "fantastisch" doet maar zoals gezegd dat is die ene procent
    En om nog wat verder van het Gibson Topic af te dwalen, cd verkopen zijn nagenoeg nul, het gaat om streams en een beetje downloaden. dus als je een beetje succesvol bent als artiest, zoals een Femke Louise dan leveren 3.500.000 streams je een bruto bedrag op van eur 15400 en dat moet gedeeld worden door het Label, de artiest, de schrijver en de zingert.
    https://www.digitalmusicnews.com/201...ams-royalties/
    Dus als ik t goed begrijp is ze live zien belangrijk voor jou? Dan moet je als artiest idd financieel een behoorlijke basis hebben, althans zeker als je een oceaan wilt oversteken. Je hebt dan vooral een platenlabel nodig volgens mij. Maar volgens komen er ook semi-hobby bands die naast hun muziek gewoon nog allemaal een baan ernaast hebben vanuit bijv de VS hier naar toe hoor. Heel veel zelfs.

  2. #1122
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee sorry, dan was ik onduidelijk. ik wil hun muziek horen (live en studio) en tegenwoordig betekend dat de band veel moet optreden om te kunnen overleven (omdat streamen niet genoeg oplevert)
    en inderdaad zijn er nogal wat bands die hun werkvakantie gebruiken om snel een europese tour te doen maar dat is als je boven de 25 bent al snel geen sustainable model meer, vrouw en kinderen willen ook wel eens op vakantie
    vrienden van me zijn onlangs in de vs geweest voor een korte tour, op een toeristenvisum, zonder apparatuur want dat was te kostbaar om mee te nemen, ze hebben lokaal alles geleend of gehuurd, voor de bandleden (en met name hun gezin) betekende dit wel dat ze dat jaar niet meer op vakantie gingen
    nb Platenlabel betalen tegenwoordig nagenoeg niets meer aan toursupport dus daar moet je het zeker niet van hebben
    life sucks and then you die

  3. #1123
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Daar komt ook niet echt jeugd op af, maar voornamelijk dertigers en ouder. Sowieso waag ik te betwijfelen of daar een grote potentiële groep gitaristen tussen staat. De laatste echte gitaarheld waarvoor een grote groep jeugd naar een gitaarwinkel ging was denk ik Frusciante van de Peppers. Ik kan heden ten dage geen gitarist opnoemen met dezelfde populariteit. Je ziet het ook in het amateurbandjes wereldje. Pak 'm beet 15 jaar geleden kwamen mensen echt bandjes kijken die ze niet kenden. Tegenwoordig is dat niet meer, is gewoon een andere generatie. Die willen op een andere manier vermaakt worden. Ook de kroegen die vaak live bandjes hadden spelen verdwijnen steeds harder. Toen ik begon in het bandje waar ik nu nog steeds in speel, zo'n jaartje of zes geleden, dachten we dat dat bandjesleven er nog steeds wel was. De realiteit heeft ons inmiddels keihard achterhaald. Feestcafés met bonkie-bonkie muziek is wat de klok slaat en als je al ergens kunt spelen is de gage echt helemaal niks meer, omdat dat niet meer uit kan voor een kroegbaas. Kan me goed voorstellen dat de grote gitaarmerken dat echt wel voelen.
    Nou ja voor mij is RHCP ook een beetje boinkie-boinkie eerlijk gezegd. Maar goed het kan zijn hoor dat er minder publiek is. De bands en aetiesten die ik ontdek zijn qua genre all over the place en dat gaat van lokale Albanese popmuziek waarbij ik niet t vermoeden heb dat die mensen ooit over de grens komen tot obscure EDM acts met dito opmerking. Het maakt mij niet zoveel uit eerlijk gezegd. Komt ook n beetje omdat ik niet veel meer naar concerten ga

  4. #1124
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    nee sorry, dan was ik onduidelijk. ik wil hun muziek horen (live en studio) en tegenwoordig betekend dat de band veel moet optreden om te kunnen overleven (omdat streamen niet genoeg oplevert)
    en inderdaad zijn er nogal wat bands die hun werkvakantie gebruiken om snel een europese tour te doen maar dat is als je boven de 25 bent al snel geen sustainable model meer, vrouw en kinderen willen ook wel eens op vakantie
    vrienden van me zijn onlangs in de vs geweest voor een korte tour, op een toeristenvisum, zonder apparatuur want dat was te kostbaar om mee te nemen, ze hebben lokaal alles geleend of gehuurd, voor de bandleden (en met name hun gezin) betekende dit wel dat ze dat jaar niet meer op vakantie gingen
    nb Platenlabel betalen tegenwoordig nagenoeg niets meer aan toursupport dus daar moet je het zeker niet van hebben
    Nou ja als je ze alleen studio had willen horen is t geen argument meer. Iedereen kan tegenwoordig een album opnemen met een paar centjes.

  5. #1125

    Standaard

    En nu er weinig kans meer is op lawsuits van Gibson...

    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #1126

    Standaard

    Subtiel... die foto HAd iemand gespot op facebook. Gibson heeft blijkbaar ook een imagoprobleem

    https://fd.nl/ondernemen/1252742/de-...-onder-te-gaan


  7. #1127
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou ja voor mij is RHCP ook een beetje boinkie-boinkie eerlijk gezegd. Maar goed het kan zijn hoor dat er minder publiek is. De bands en aetiesten die ik ontdek zijn qua genre all over the place en dat gaat van lokale Albanese popmuziek waarbij ik niet t vermoeden heb dat die mensen ooit over de grens komen tot obscure EDM acts met dito opmerking. Het maakt mij niet zoveel uit eerlijk gezegd. Komt ook n beetje omdat ik niet veel meer naar concerten ga
    Ik bedoel met boinkie-boinkie muziek de plaatjesdraaiers boinkie-boinkie. RHCP was ten tijde van dat Frusciante nog in die band zat immens populair, op dat moment wellicht de grootste rockband ter wereld. Dat was grotendeels op conto van Frusciante. Dat was wel zo ongeveer de laatste gitaarheld, alles daarna is bij lange na niet zo populair. De bands die jij ontdekt is allemaal leuk, maar heeft weinig met de oude bandjes scene te maken. Die is in Nederland echt helemaal dood. Natuurlijk zijn er nog bandjes, maar er komt geen hond meer naar kijken. Ik krijg nou ook niet bepaald de indruk dat obscure Albanese popmuziek de gitaarbusiness een enorme boost geeft, met alle respect.

  8. #1128
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Subtiel... die foto HAd iemand gespot op facebook. Gibson heeft blijkbaar ook een imagoprobleem

    https://fd.nl/ondernemen/1252742/de-...-onder-te-gaan


    Facebook staat vol info....!

    Het is geen Gibson Harald.

    http://www.qguitars.nl/NL/brandin-gu...gnature-black/

  9. #1129
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik bedoel met boinkie-boinkie muziek de plaatjesdraaiers boinkie-boinkie. RHCP was ten tijde van dat Frusciante nog in die band zat immens populair, op dat moment wellicht de grootste rockband ter wereld. Dat was grotendeels op conto van Frusciante. Dat was wel zo ongeveer de laatste gitaarheld, alles daarna is bij lange na niet zo populair. De bands die jij ontdekt is allemaal leuk, maar heeft weinig met de oude bandjes scene te maken. Die is in Nederland echt helemaal dood. Natuurlijk zijn er nog bandjes, maar er komt geen hond meer naar kijken. Ik krijg nou ook niet bepaald de indruk dat obscure Albanese popmuziek de gitaarbusiness een enorme boost geeft, met alle respect.
    Je hebt t voornamelijk over live spelen. De gutaarbusimess is volgens mij levendiger dan ooit. Nog nooit zoveel merken, luxe custom maar modellen etc. Gitaarspel is tot ongekende hoogtes aan t evolueren. Je verwart bandjesscene met gutaarbusimess.

  10. #1130
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Je hebt t voornamelijk over live spelen. De gutaarbusimess is volgens mij levendiger dan ooit. Nog nooit zoveel merken, luxe custom maar modellen etc. Gitaarspel is tot ongekende hoogtes aan t evolueren. Je verwart bandjesscene met gutaarbusimess.
    Nee, dan begrijp je me verkeerd. Ik verwar de bandjes scene niet met gitaarbusiness. Ik probeer met wat voorbeelden aan te geven dat de huidige generatie jongeren niet meer zo bezig is met gitaarmuziek, maar liever in een feestkroeg staan met boinkie-boinkie muziek. De bandjes scene zoals ie in de jaren '80 en '90 was is helemaal dood en wat over is gebleven zijn voornamelijk dertigers en veertigers. Die bandjes scene is vervangen door dance festijnen en feestkroegen met computermuziek. Ik doe verder geen uitspraken over goed of slecht, maar de huidige generatie tieners en twintigers heeft gewoon veel minder op met gitaarmuziek en natuurlijk heeft dat invloed op de verkoop van elektrische gitaren.

    Dat er meer merken en custom modellen bij zijn gekomen, wat ik toejuich, zegt toch alleen maar wat over de diversiteit? Want als ik de grote gitaarbeurzen zie, die staan er niet zo goed meer voor hoor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top