Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 112 van 142 EersteEerste ... 1262102110111112113114122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.111 t/m 1.120 van 1411
  1. #1111
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    als je ziet wat een talent er tegenwoordig doorbreekt dan maak ik mij geen enkele zorgen over de status van echte muzikanten in de muziek

    https://youtu.be/BTAg3DYvmKs

    om Freek de Jonge te Quoten; tis niet te hopen dat deze beschaving ooit wordt opgegraven
    Dan denken ze, waar waren die gasten in vredesnaam mee bezig. Dat ze daar in geloofden. Dat ze geloofden dat het materialisme en hedonisme hen werkelijk voldoening zou brengen.

    En enerzijds herdachten ze de afschaffing van slavernij en tegelijkertijd hielden ze vormen van verkapte slavernij in stand.
    Laatst gewijzigd door Brad; 4 mei 2018 om 13:15

  2. #1112
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    als je ziet wat een talent er tegenwoordig doorbreekt dan maak ik mij geen enkele zorgen over de status van echte muzikanten in de muziek

    https://youtu.be/BTAg3DYvmKs

    om Freek de Jonge te Quoten; tis niet te hopen dat deze beschaving ooit wordt opgegraven
    Misschien moet je je artiesten dan ook niet bij SLAM! zoeken? Ik vind de moderne muzikanten die ik ontdek alleen maar beter en interessanter worden, dus ik herken jouw gevoel niet.

  3. #1113
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Misschien moet je je artiesten dan ook niet bij SLAM! zoeken? Ik vind de moderne muzikanten die ik ontdek alleen maar beter en interessanter worden, dus ik herken jouw gevoel niet.
    laten we niet 2 dingen door elkaar halen; de muziek die ik voor mijn plezier luister/nieuwe artiesten die ik ontdek versus artiesten die doorbreken
    dit is nu even een voorbeeld wat ik van YouTube pluk maar mevrouw heeft 3,5 mio Plays op spotify en een kwart miljoen volgers op YouTube dus blijkbaar is er een publiek voor. Ja er zijn nog steeds erg leuke nieuwe muzikanten maar de kans dat die doorbreken of in ieder geval er financieel van kunnen rondkomen is de laatste jaren zeker niet beter op geworden.
    life sucks and then you die

  4. #1114
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    laten we niet 2 dingen door elkaar halen; de muziek die ik voor mijn plezier luister/nieuwe artiesten die ik ontdek versus artiesten die doorbreken
    dit is nu even een voorbeeld wat ik van YouTube pluk maar mevrouw heeft 3,5 mio Plays op spotify en een kwart miljoen volgers op YouTube dus blijkbaar is er een publiek voor. Ja er zijn nog steeds erg leuke nieuwe muzikanten maar de kans dat die doorbreken of in ieder geval er financieel van kunnen rondkomen is de laatste jaren zeker niet beter op geworden.
    Tsja, als doorbreken belangrijk is.... overigens heb ik t idee dat t leeuwendeel van de nieuwe bands die ik ontdek er van rondkomt, zeker weten doe ik t niet. Maakt t jou wat uit of iemand er van rondt komt óf miljoenen hits heeft dan?

  5. #1115
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar toen ik als jongetje van een jaar of 10 The Stray Cats bij Toppop zag en Brian Setzer op die Gretsch zag jengelen, dacht ik: "Dat wil ik ook!" En zo had je natuurlijk veel meer gitaarbandjes die leuk waren.

    Zo kan ik me voorstellen dat als kinderen niet meer via de hitzenders met gitaarmuziek in aanraking komen, ze ook niet op het idee komen om dat zelf te gaan spelen. Ik denk dat het nu musicerende ouders zijn waardoor een kind nog met een instrument in aanraking komt. Bestaan er nog muzieklessen op (de basis)school of staat er zoals bij mij vroeger nog een gitaar in de klas waarop de meester of juf de week afsluit?

    Als je nu in een muziekwinkel komt, hoeveel tieners staan er nog te kwijlen, al is het maar bij een Chinese rip-off van een bekend model? Hoeveel tieners zitten er hier op het forum?

    Een handjevol jonge aanwas houdt Gibson niet overeind en de oude lullen hebben alles al of willen geen nieuw model maar een echte '59 bij wijze van spreken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #1116
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    De jeugd houdt echt nog wel van rock muziek toch? Grote bands verkopen toch Ziggo domes, Heineken Musichallen (of hoe dat nu ook alweer moge heten) etc uit?
    Daar komt ook niet echt jeugd op af, maar voornamelijk dertigers en ouder. Sowieso waag ik te betwijfelen of daar een grote potentiële groep gitaristen tussen staat. De laatste echte gitaarheld waarvoor een grote groep jeugd naar een gitaarwinkel ging was denk ik Frusciante van de Peppers. Ik kan heden ten dage geen gitarist opnoemen met dezelfde populariteit. Je ziet het ook in het amateurbandjes wereldje. Pak 'm beet 15 jaar geleden kwamen mensen echt bandjes kijken die ze niet kenden. Tegenwoordig is dat niet meer, is gewoon een andere generatie. Die willen op een andere manier vermaakt worden. Ook de kroegen die vaak live bandjes hadden spelen verdwijnen steeds harder. Toen ik begon in het bandje waar ik nu nog steeds in speel, zo'n jaartje of zes geleden, dachten we dat dat bandjesleven er nog steeds wel was. De realiteit heeft ons inmiddels keihard achterhaald. Feestcafés met bonkie-bonkie muziek is wat de klok slaat en als je al ergens kunt spelen is de gage echt helemaal niks meer, omdat dat niet meer uit kan voor een kroegbaas. Kan me goed voorstellen dat de grote gitaarmerken dat echt wel voelen.

  7. #1117
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik had het niet beter kunnen zeggen, Brum.
    Gek genoeg boeken we dit jaar van de 15 optredens 8 bruiloften. Dus we moeten hopen dat uit die bruiloften nog optredens van potentiële bruidsparen komen. Anders hebben we volgend jaar misschien minder dan 10 optredens.
    En ja, dat zijn 30 plussers die van (pop)rock houden. In feesttenten hoef je tegenwoordig daarmee niet meer aan te komen.

  8. #1118
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar toen ik als jongetje van een jaar of 10 The Stray Cats bij Toppop zag en Brian Setzer op die Gretsch zag jengelen, dacht ik: "Dat wil ik ook!" En zo had je natuurlijk veel meer gitaarbandjes die leuk waren.

    Zo kan ik me voorstellen dat als kinderen niet meer via de hitzenders met gitaarmuziek in aanraking komen, ze ook niet op het idee komen om dat zelf te gaan spelen. Ik denk dat het nu musicerende ouders zijn waardoor een kind nog met een instrument in aanraking komt. Bestaan er nog muzieklessen op (de basis)school of staat er zoals bij mij vroeger nog een gitaar in de klas waarop de meester of juf de week afsluit?

    Als je nu in een muziekwinkel komt, hoeveel tieners staan er nog te kwijlen, al is het maar bij een Chinese rip-off van een bekend model? Hoeveel tieners zitten er hier op het forum?

    Een handjevol jonge aanwas houdt Gibson niet overeind en de oude lullen hebben alles al of willen geen nieuw model maar een echte '59 bij wijze van spreken.
    Ik moet je zeggen dat je bij Bax er toch best veel ziet. Soms ook met één of beide ouders. Toen ik een gitaar aan het uitproberen was kwam er ook een vader met twee tienerzoons vragen welk instapmodel een goede keuze was bij een elektrische gitaar.

  9. #1119
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Tsja, als doorbreken belangrijk is.... overigens heb ik t idee dat t leeuwendeel van de nieuwe bands die ik ontdek er van rondkomt, zeker weten doe ik t niet. Maakt t jou wat uit of iemand er van rondt komt óf miljoenen hits heeft dan?
    ja dat maakt mij uit, als ik een band goed vind dan zou ik het prettig vinden als ze volgend jaar ook nog bestaan en niet na de eerste kleine tour er achter komen dat de dame die hun T-Shirts verkoopt met "meer" geld naar huis gaat dan de individuele leden van de band en daarom maar terug gaan naar de fabriek om daar achter de lopende band te staan
    En dan hoef je van mij de ziggodome niet uit te verkopen maar een minimum jeugdloon mag je er toch wel aan over houden

    ik ken door mijn "Hobby" nogal wat professionele muzikanten die ondanks dat ze meerdere dagen per week optreden, moeten les geven, er zijn er die ook nog aannemer/klusser zijn. Nu is er die 1 % die het "fantastisch" doet maar zoals gezegd dat is die ene procent
    En om nog wat verder van het Gibson Topic af te dwalen, cd verkopen zijn nagenoeg nul, het gaat om streams en een beetje downloaden. dus als je een beetje succesvol bent als artiest, zoals een Femke Louise dan leveren 3.500.000 streams je een bruto bedrag op van eur 15400 en dat moet gedeeld worden door het Label, de artiest, de schrijver en de zingert.
    https://www.digitalmusicnews.com/201...ams-royalties/
    life sucks and then you die

  10. #1120
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Toen ik begon in het bandje waar ik nu nog steeds in speel, zo'n jaartje of zes geleden, dachten we dat dat bandjesleven er nog steeds wel was. De realiteit heeft ons inmiddels keihard achterhaald.
    Dit inderdaad.
    Ik speel nu 12 jaar in dit bandje, en 10 jaar geleden kon je nog best goed geld vragen in een feesttent. Dat kan nu nog steeds, maar we komen gewoon minder vaak in zo'n tent.

    Bruiloften is misschien nog te doen, deze mensen vallen nog nét in de doelgroep, dat wil zeggen, boven de 25. Ben benieuwd of dat ook stopt voor bandjes binnen een paar jaar.

    Moet je verder ook maar zin in hebben, bruiloften, trouwens, en een repertoire hebben dat zich er voor leent.

    Ik zie hier in "mijn" circuit een aantal bandjes die wel structureel veel speelt. Bijna zonder uitzondering zijn dat de bandjes met een laag gage.
    Nu heb ik zelf geen moeite om voor weinig te spelen, maar ik vind dat ik het met deze band niet kan maken om ergens voor weinig te spelen en ergens anders wel voor een "behoorlijk" bedrag, daar houd ik niet van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top