Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 111 van 142 EersteEerste ... 1161101109110111112113121 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.101 t/m 1.110 van 1411
  1. #1101
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    ....en die vooral kapitaal hebben.
    Bonamassa kan hooguit klein aandeelhouder worden gezien zn eigen kapitaal wat vooral bestaat uit onroerend goed vintage gitaren en oude auto’s.
    Daarmee red hij gibson niet. Dan zijn er zeker nog 10 mensen met het vermogen van Bonamassa nodig om het merk te redden en vervolgens nieuw beleid te realiseren.
    maar wat Bonamassa wel heeft is de daadwerkelijke gebruikers kennis, weet wat (conservatieve) gitaristen belangrijk vinden en daarin een belangrijke rem kan zijn voor al die techno juppys met hun snelle babbel die wel even allerlei nieuwe dingen willen uitbrengen.
    die zou je als adviseur aan boord moeten hebben.

    de saxofoon zal in de jaren niet echt doorontwikkeld zijn net zoals meer koper instrumenten. misschien wat betere ventiel afdichtingen maar uiteindelijk is de basis hetzelfde gebleven.

    ik denk dat dit ook de toekomst is voor de gitaar in de storm van de gemakkelijke elektronische muzikale hap.
    zoals het vroeger ooit is begonnen op de achtergrond in de bigband orkesten waar het gebrek aan volume tegenover de de andere instrumenten de vraag opriep om het geluid te versterken en zo de elektrische gitaar is geboren worden we nu weer naar de achtergrond gedrukt door andere instrumenten.

    de omzet zal minder worden , zeker tegenover de grootmacht van de Aziatische productielanden.
    tijd voor de blues

  2. #1102
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ze kunnen Joe altijd even bellen

    Joe heeft enorm veel verstand van vintage gitaren maar ook daar alleen ga je het niet mee redden, de historic Modellen zijn toch onderdeel van een niche markt en een relatief klein (zeer winstgevend) deel van de omzet van Gibson gitaren, stel je gaat de productie gitaren naar dat zelfde niveau brengen maar dan voor productie prijzen dan kill je de historic lijn (Gibson heeft iets dergelijks in 2014-15 gedaan door de historics een short tenon te geven, was niet echt een succes )
    ik denk dat het Gibson model zoals het nu is (minus de kwaliteits issues) niet perse verkeerd is; epi, Standard, customshop
    Alleen als Gibson wil experimenteren (niet alles is mislukt, de les Paul axces is bijvoorbeeld wel een succes) dan moeten zij dat naast de bestaande lijn doen en niet de hele lijn voor een heel jaar volhangen met allerlei nieuwigheden waarvan niet zeker is dat het gaat lopen, dat hebben ze laatste jaren natuurlijk wel gedaan waardoor er hele jaren feitelijk mislukt zijn (2012 met de dubbbele rosewood toets, 2014 short tenon historics, de Robot Tuners/Scribble lp logo, hologram les Pauls etc)
    life sucks and then you die

  3. #1103
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.522

    Standaard

    Ik hoor nou nooit, jamaar... de elektrische gitaar leeft ook ver boven zijn stand.
    Het had eigenlijk bij Buddy Holly en The Shadows moeten ophouden. Weer terug naar de status van piano & viool.
    Zo'n fabrikant die tienduizenden gitaren uitspuwt en kunstmatig in stand houd. En dan een beetje gaan janken dat de gouden tijd voorbij is.
    Wees blij dat je het zo lang hebt kunnen rekken. Een hele lange bubbel die klapt, meer is het niet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #1104
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik hoor nou nooit, jamaar... de elektrische gitaar leeft ook ver boven zijn stand.
    Het had eigenlijk bij Buddy Holly en The Shadows moeten ophouden. Weer terug naar de status van piano & viool.
    Lol.. Waar hadden we het dan over moeten hebben op dit forum?

  5. #1105
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.522

    Standaard

    Vroeger, jongens & meisjes, was je helemaal thabom als je gitaar in een bandje speelde.
    Nu wordt je min of meer meewarig aangekeken.
    Dat zal wel meevallen op het zwarte cross maar het wordt een bastion.
    Of hebben de dj's daar ook al toegeslagen (geen idee)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #1106
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat ik merk is dat vooral de oudere doelgroep, 35 jaar en ouder dan warmloopt voor (rock)bands. De jeugd niet meer. Is klaar. Tegenwoordig wordt jeugd opgevoed met elektronische muziek en inderdaad dj’s. Hoewel daar echt wel talenten tussen zitten. Mijn ding is het niet.
    Ook hoor je tegenwoordig over hologrammen van overleden helden waar tours mee gedaan worden en begeleid door bands ‘live’ spelen. Als de jeugd via die weg nog met echt goeie muziek in aanraking komt is er nog hoop.

  7. #1107
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.011

    Standaard

    De jeugd houdt echt nog wel van rock muziek toch? Grote bands verkopen toch Ziggo domes, Heineken Musichallen (of hoe dat nu ook alweer moge heten) etc uit?

  8. #1108

    Standaard

    Hoeft niet perse de jeugd te zijn die daar heen gaan toch.
    Bij Jett rebel bv was het mooi verdeelt over drachtige tienermeisjes en de wat meer 30 plus lieden.

  9. #1109
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als je ziet wat een talent er tegenwoordig doorbreekt dan maak ik mij geen enkele zorgen over de status van echte muzikanten in de muziek

    https://youtu.be/BTAg3DYvmKs

    om Freek de Jonge te Quoten; tis niet te hopen dat deze beschaving ooit wordt opgegraven
    life sucks and then you die

  10. #1110
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.826

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    als je ziet wat een talent er tegenwoordig doorbreekt dan maak ik mij geen enkele zorgen over de status van echte muzikanten in de muziek

    https://youtu.be/BTAg3DYvmKs

    om Freek de Jonge te Quoten; tis niet te hopen dat deze beschaving ooit wordt opgegraven
    Ai,.Ai., Ai ., Misschien koop ik wel een Honda

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top