Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 104 van 142 EersteEerste ... 45494102103104105106114 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.031 t/m 1.040 van 1411
  1. #1031
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Gibson Brands, Inc. – makers of the iconic Gibson guitars played by Slash among many others – is “running out of time” to resolve serious debt issues that could shut it down, a finance expert said.The company, which has annual revenues of more than $1 billion, has to deal with upcoming repayments totaling $375 million, with a further $145 million due if the first amount is not serviced by July 23.
    Commentators noted the chances of refinancing in time looked “slim,” the Nashville Post reported. CFO Bill Lawrence recently left the company after less than a year in the position, and the options facing owner and CEO Henry Juszkiewicz looked “likely to sideline” him. A deal with equity firm GSO Capital Partners, which brought in an emergency $130 million loan last year, had left some holders of the $375 million bonds worried about the security of their investment and made worse by a “lack of clarity” from Gibson.
    Juszkiewicz had three realistic options, one expert said: He could renegotiate the bonds for new ones, which might turn out to be too expensive; he could hand over some of his own equity to cover the amounts; or he could commence bankruptcy proceedings. “This year is crucial and they are running out of time – rapidly,” said Kevin Cassidy of Moody’s Investors Service. “And if this ends in bankruptcy, [Juszkiewicz] will give up the entire company.”
    Gibson’s problems are thought to have arisen mainly through their electronics operations, which have seen a sales slump in recent years. The firm made a $16.6 million payment to bondholders last week after selling a warehouse for $6.4 million, while another building should raise $11 million when it is sold. A regular financial report is due by next week. “Some type of restructuring will be necessary,” Cassidy said. “The core business is a very stable business and a sustainable one. But you have a balance sheet problem and an operational problem.”

  2. #1032
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik ben blij dat we zo'n alwetend persoon in ons midden hebben. Maar Gibson IS voor het grootste gedeelte een gitarenfabrikant waar van alles mis mee is. Maar ik begrijp uit jouw woorden dat het voornamelijk de andere takken van Gibson, of het aantal takken wat ze onder zich hebben genomen het grote financiële probleem met zich mee heeft gebracht? Ik kan daar ten dele inkomen, ware dat de gitarentak toch echt verreweg hun grootste divisie is. Verbeter me als ik er naast zit.
    Ja je hebt mijn deel goed begrepen en fijn dat je dit zo neutraal kunt brengen...... hulde..!

  3. #1033
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Het probleem is niet dat 'ze' geen LP meer KUNNEN maken die klinkt en voelt als een plank uit de fifties maar dat ze er niet 1 kunnen maken die betaalbaar is OF de specs heeft die kloppen. Brazilian RW zou je moeten vervangen voor iets soortgelijks; wenge of pau ferro (liefst wenge, komt tonaal het meest in de buurt). Het maple, nou, das op zich nog prima. Het mahonie; dat is een kreng, want welke houtsoort heeft het gewicht plus de juiste looks dat de juiste tone oplevert? Ik zou dan uitkomen bij bepaalde korina's. Maar dan heb je niet de specsheet die men wil: korina body ipv mahonie. Pau ferro of wenge ipv rosewood. Tja.
    Het gekke is, en dat is niet gunstig voor Gibson, dat mensen zich dit niet afvragen bij bijvoorbeeld Maybach (en dan hebben we het over gitaren met een benaming waar men '58 of '59 achter zet). Blijkbaar is men dan toch minder kritisch.
    Sterker nog, er zijn zelfs veel verhalen rondgegaan dat Maybachs een long neck tenon hebben....niet dus.

  4. #1034
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ja je hebt mijn deel goed begrepen en fijn dat je dit zo neutraal kunt brengen...... hulde..!
    Oke. En in het geval er wat subdivisies niet goed zouden uitpakken, wat kan, zouden ze dan niet heel erg gauw divisies afstoten denk je? Want dat is wat multinationals in een oogwenk doen hoor. Ik heb het helaas aan den lijve ondervonden. Aandeelhouders gaan stuiteren en het is zo verkocht. Dat rijmt ook totaal niet met het afstoten van wat gebouwen. Ik wil ook best geloven dat er wat aankopen van andere takken niet goed hebben uitgepakt, maar ik kan me maar slecht voorstellen dat dat niet een probleem is wat in heel korte tijd zo opgelost is door het weer af te stoten. Ik denk toch echt dat het maar deels het probleem is bij Gibson en dat ze dat nu wel over een grens heeft getrokken, maar dat is wat anders dan dan maar te stellen dat het enkel daar aan ligt. Dan zou ik toch willen weten waar je die know-how vandaan hebt, want ik waag toch ook te zeggen dat niemand hier precies weet wat er bij Gibson aan de hand is. Wat je wel veel hoort en leest en wellicht zelf ook al ondervonden hebt, is dat Gibson qua kwaliteit hard achteruit is gegaan. Kan ook een geld kwestie zijn, dat dat ook voelbaar is in de basis, omdat daar wellicht verkeerd uitgepakte bezuinigingen inmiddels z'n uitwerking doet. Maar nogmaals, niemand hier zal precies weten wat er aan de hand is en dan is je jezelf opwerpen als alwetende in deze wat opmerkelijk. Haast wat arrogant. Maar ja, als je er al prat op gaat dat je een grote bek hebt omdat je oorspronkelijk uit Den Haag komt...

  5. #1035
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Het merk Gibson blijft heus wel bestaan al valt Gibson Brands om. Dan koopt iemand dat merk en dan worden het gewoon MIC gitaren zoals Hagstrom, Recording King etc. Krijgen we een veel betere prijs/kwaliteits verhouding.

  6. #1036
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Wat je wel veel hoort en leest en wellicht zelf ook al ondervonden hebt, is dat Gibson qua kwaliteit hard achteruit is gegaan.
    Als iemand dan ook kan uitleggen wat er dan structureel schort, kwalitatief gezien?
    Er zijn uit modernere jaren genoeg prima gibsons als je het mij vraagt.

  7. #1037
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als iemand dan ook kan uitleggen wat er dan structureel schort, kwalitatief gezien?
    Er zijn uit modernere jaren genoeg prima gibsons als je het mij vraagt.
    Niet structureel, je hebt verdomd goeie Gibsons. Maar ook best veel middelmatige. Ik heb echt al dooie planken meegemaakt, waarin ik niet het heilige van Gibson uit kon halen. Ook de afwerking vind ik vaak matig. Persoonlijk vind ik bij een 3000 + eurie plank dat je er bijna blind op moet kunnen vertrouwen dat ie minimaal goed is afgewerkt en toch wel boven de middelmaat mag uitsteken. Ik vind dat er betere alternatieven zijn voor minder. Maar dan staat er geen Gibson op de kop, dat niet.

  8. #1038
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Niet structureel, je hebt verdomd goeie Gibsons. Maar ook best veel middelmatige.
    Dat is van alle jaren volgens mij. Tijdje terug nog een les paul custom uit ik meen 1978 in mijn handen gehad. Wat een natte scheet was dat zeg.
    Toch was die vrij snel verkocht, terwijl ik gitaren die ik goed vind aan de straatstenen niet kwijt zou raken via MP, dus wellicht houd ik van slechte gitaren.

  9. #1039
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Niet structureel, je hebt verdomd goeie Gibsons. Maar ook best veel middelmatige. Ik heb echt al dooie planken meegemaakt, waarin ik niet het heilige van Gibson uit kon halen. Ook de afwerking vind ik vaak matig. Persoonlijk vind ik bij een 3000 + eurie plank dat je er bijna blind op moet kunnen vertrouwen dat ie minimaal goed is afgewerkt en toch wel boven de middelmaat mag uitsteken. Ik vind dat er betere alternatieven zijn voor minder. Maar dan staat er geen Gibson op de kop, dat niet.
    Wat is dat eigenlijk, een dooie plank? en het heilige van Gibson? Ik had es iemand hier die met dat soort vage termen kwam over zijn gibson en na eenvoudige afstelling hele andere superlatieven bovenhaalde.

  10. #1040
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Wat is dat eigenlijk, een dooie plank? en het heilige van Gibson? Ik had es iemand hier die met dat soort vage termen kwam over zijn gibson en na eenvoudige afstelling hele andere superlatieven bovenhaalde.
    Het heilige van Gibson heb ik ook nog niet ontdekt. Zal wel met de jaren een aanname zijn geworden, omdat Gibson nou eenmaal wel iconisch is. Op die manier heb ik ooit ook een Gibson gekocht, eigenlijk voor te veel. Zeker geen slechte gitaar, ik heb 'm ook nog steeds. Maar ik heb gitaren die en goedkoper waren en veel beter. Een dooie plank, da's een goeie... Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet goed verder kan uitdrukken dan een gitaar met voor mij een niet erg levendig geluid. Sustain, resonantie? Zal ook voor iedereen verschillend zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top