Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 97 van 142 EersteEerste ... 47879596979899107 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 961 t/m 970 van 1411
  1. #961
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    https://www.gearnews.com/gibson-arti...ing-dont-care/

    Auw... Geen idee wat er van waar is, maar dit is wel een hele slechte timing voor Gibson. Lijkt er op dat Gibson wat scheurtjes vertoont.

  2. #962
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    zijn collega Mastodont (Brent Hinds) zit nog wel bij Gibson, blijkbaar vinden ze hem aardiger

    Gibson was nooit sterk in endorsements, ze hebben een paar grote namen (Slash, Bonamassa) maar daaronder interesseert het hun vrij weinig, in tegenstelling tot ESP die nagenoeg iedere muzikant met een platencontact aanneemt.
    Ik denk dat Gibson heel zakelijk kijkt welke endorsement levert het meeste op en dan zal een Bill Keliher signature niet echt brokken maken (wat geen excuus is om er vervolgens dan maar met de pet er naar te gooien als je dan wel een endorsement biedt)

    Vivian Campbell (Def Leppard/Dio/Whitesnake/Riverdogs/Last in line ) klaagde onlangs ook over het gebrek aan service van de kant van Gibson maar vergeet dan snel even dat er niemand meer wakker ligt van welke gitaar hij endorsed en dat hij in de afgelopen 30 jaar sneller van gitaar merk gewisseld is dan van onderbroek
    life sucks and then you die

  3. #963
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Gibson en ESP hebben twee totaal verschillende business modellen of liever, manufacturing modellen.
    Naast de Koreaanse en Japanse band producties is ESP ook veelal aanwezig in gitaarwinkels zelf, dan zit een luthier gewoon in een hoekje van de shop gitaren met de hand te bouwen. Je kan de gekste dingen vragen, als men het kan maken gaat men het maken.
    Gibson kent dat helemaal niet, dat is net General Motors. Dit zijn de modellen en die kan je kopen bij een dealer. Je kan natuurlijk altijd zelf contact zoeken en money talks maar in principe zijn ze niet set up voor dat werk.

    Daarnaast is ESP groot in de metal market en historisch sterk gericht op endossement zoals al die Japanse brands die een voet tussen de deur wilde krijgen op de USA markt. Gibson hoeft niet zo nodig, die kunnen leunen op merk historie, daar kan geen endorser tegen op zal de gedachte zijn.

    ESP begon trouwens met aftermarket en Fender modellen. Ik kocht, heb hem nog, hun flicker trem, dat was een Fender tremolo met een beter kantel mechanisme dan die 6 schroeven, Fender heeft dat principe een paar jaar later overgenomen. En daarna hun 400 serie, wie is er niet groot mee geworden.

    Ik ken dat ESP toevallig goed, ik liet in '83 een gitaar bouwen door Piet van de Brink en die was helemaal wild van Lawrence en ESP dus dat kwam er allemaal op.
    Afgezien daarvan was er nog niet zoveel aftermarket. Geloof dat je al snel bij Schaller terecht kwam voor trems en tuners.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 21 november 2017 om 12:22
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #964
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    klopt, ik haalde in die tijd mijn ESP onderdelen bij Vox Humana, ik heb nog 2 Explorers uit die periode en 2 400 strats, erg goed spul, soms kom je in duitsland nog wel eens parts uit die tijd tegen
    life sucks and then you die

  5. #965
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Ja haha, ik had altijd sterk het idee dat de vertegenwoordiger na Piet vd Brink rechtstreeks door ging naar VoxH.

    Marc Ribot heeft jarenlang op een 400 tele gespeeld, ik gok dat die gitaar op alle Tom Waits albums te horen is tussen '85 en '95.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #966
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Brend Hints heeft toch alleen een limited modelletje bij Epiphone? Ik dacht dat ie verder niks met Gibson heeft, behalve dan dat ie op Gibsons speelt, maar ook op andere merken?

    Ik vind het wel een domme set van Gibson, zeker of juist nu. Natuurlijk zijn de paradepaartjes jongens als Bonamassa en Slash. Maar daar spreek je een veel grotere groep, namelijk de nieuwe generatie gitaristen niet mee aan. Dat zal tegelijkertijd ook niet de meest vermogende groep zijn en daarom wellicht nu niet zo interessant, maar als ik Gibson was zou ik maar vast wat fundament gaan zetten voor later. Het is dat Gibson nog steeds op z'n merknaam kan teren, maar ze leven eigenlijk al in de vergane glorie. De afbouw volgt vanzelf en eenmaal ingezet draai je dat niet zomaar meer om. Ze willen ook wel vooruit denken, maar ze lijken het niet te snappen.

    Het verhaal van goeie medewerkers die slecht behandeld worden, of zelfs ontslagen, steekt ook elke keer de kop weer op. Evenals het quality control verhaal. Ik kan niet verifiëren wat er van waar is, wat betreft het personeel (quality control zeker wel!), maar het verhaal steekt wel erg vaak de kop op en nu dan ook uit de mond van een bekende muzikant.

  7. #967
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Typisch ook dat het hele gedoe zich vooral rondom LP's & SG's lijkt af te spelen, en weinig in ES land.
    Nu zijn die al chambered natuurlijk...

  8. #968
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    bill keliher is ook geen 18 Meer (46 om precies te zijn ) en en je mag je afvragen of zijn band de komende jaren nog zo groot gaat worden dat dit een merkbare invloed (onder de streep) voor Gibson zou hebben

    Gibson heeft nooit de grote massa direkt aangesproken, dat was alleen indirekt, Les Paul (de gitarist en de gitaar) was niet bepaald op de tieners gericht (en de gitaar was oorspronkelijk ook geen groot succes)
    Ik denk dat dat Gibson met zijn Zakk Wylde modellen het dichts bij een "jonge generatie" heeft geprobeerd te komen maar dat tegenwoordig vooral aan de Epiphone Modellen overlaat en met de "Gibsons" meer richt op de jongere oudere met wat meer geld te besteden. Daarnaast zijn gitaren nogal sterk aan mode onderhevig en mocht je je dit jaar op Djent richten dan weet je dat dat volgend jaar uit de mode is , dus Fundament leggen is leuk voor een jaar of 2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Brend Hints heeft toch alleen een limited modelletje bij Epiphone? Ik dacht dat ie verder niks met Gibson heeft, behalve dan dat ie op Gibsons speelt, maar ook op andere merken?

    Ik vind het wel een domme set van Gibson, zeker of juist nu. Natuurlijk zijn de paradepaartjes jongens als Bonamassa en Slash. Maar daar spreek je een veel grotere groep, namelijk de nieuwe generatie gitaristen niet mee aan. Dat zal tegelijkertijd ook niet de meest vermogende groep zijn en daarom wellicht nu niet zo interessant, maar als ik Gibson was zou ik maar vast wat fundament gaan zetten voor later. Het is dat Gibson nog steeds op z'n merknaam kan teren, maar ze leven eigenlijk al in de vergane glorie. De afbouw volgt vanzelf en eenmaal ingezet draai je dat niet zomaar meer om. Ze willen ook wel vooruit denken, maar ze lijken het niet te snappen.

    Het verhaal van goeie medewerkers die slecht behandeld worden, of zelfs ontslagen, steekt ook elke keer de kop weer op. Evenals het quality control verhaal. Ik kan niet verifiëren wat er van waar is, wat betreft het personeel (quality control zeker wel!), maar het verhaal steekt wel erg vaak de kop op en nu dan ook uit de mond van een bekende muzikant.
    life sucks and then you die

  9. #969
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Typisch ook dat het hele gedoe zich vooral rondom LP's & SG's lijkt af te spelen, en weinig in ES land.
    Nu zijn die al chambered natuurlijk...
    SG's ook nog niet eens, heb ik het idee. Het lijkt zich vooral voor te doen bij Les Pauls. Hoewel ik wel 's een ES in handen heb gehad, dat was echt verschrikkelijk. Zowel qua afwerking als qua geluid. Echt een dooie, holle plank, echt verschrikkelijk. Een SG is natuurlijk ook niet heel veel aan te verkloten. Die is met z'n zwabberhals, neckdive, kwetsbare nek en niet op stemming te krijgen (beetje overdreven, ik weet het) natuurlijk al niet meer te verneuken. En toch heb ik een zwak voor SG's, ondanks al z'n tekortkomingen. Gibson lijkt ook de enige met toffe SG's. Het is dan natuurlijk ook hun eigen model.

    @Fred: Kelliher is inderdaad de jongste niet meer. Maar ik ben bij drie concerten van Mastodon geweest en ik voelde me zowaar oud. Die band spreekt wel een veel jonger publiek aan, hoewel mijn kijk op wat jong is ook wat is verschoven in de loop der jaren natuurlijk.

  10. #970

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    zijn collega Mastodont (Brent Hinds) zit nog wel bij Gibson, blijkbaar vinden ze hem aardiger
    Ik wist niet dat hij ook een Gibson deal had. Ik google even en dit is het eerste dat ik vind:

    https://www.instagram.com/p/yFVBWdC1DO/

    Got my Proto type B.Hinds signature series Epiphone guitar in the mail today.maybe one day I'll be good enough on the guitar that they'll make the one I actually play made by Gibson custom shop and it's a silver burst custom Flying V .it only took them (epiphone)4 years to get this one wrong but at least they got it done. And the mistake was they painted it wrong instead of silver burst it's black on black which I'm in love with now so it's a great mistake ..dealing with "Gibson" trying to get this signature series thing to happen with there custom shop proved Impossible given the nature of how difficult and flaky the people at Gibson custom shop are.thanks Epiphone for finally coming thru ..Gibson you will not be getting thanked by me as you guys are a bunch of wankers .
    Laatst gewijzigd door soup; 21 november 2017 om 21:47
    it's better to burn out than to fade away

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top