Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 122 van 142 EersteEerste ... 2272112120121122123124132 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.211 t/m 1.220 van 1411
  1. #1211
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Aangezien Gibson corporate groot is, vinden ze alleen grote afnemers interessant zodat ze 50-100 gitaren per klant kunnen wegzetten. Meer omzet in 1x, minder vracht/handeling, dus meer overhouden onder aan de streep. De nevenactiviteiten/bedrijven draaien verlies waardoor ze in de problemen zijn gekomen.
    Afstoten die niet gitaar gerelateerde bedrijven en downsizen en gewoon goeie gitaren maken (lp’s) waar ze groot door zijn geworden. Schoenmaker blijf bij je leest.

  2. #1212
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Aangezien Gibson corporate groot is, vinden ze alleen grote afnemers interessant zodat ze 50-100 gitaren per klant kunnen wegzetten. Meer omzet in 1x, minder vracht/handeling, dus meer overhouden onder aan de streep.
    Ah, dat maakt sense inderdaad.
    Maar gezien de huidige financiele situatie bij gibson lijkt het me toch wel een strak plan dat ze dit beleid gaan aanpassen. Alle omzet is meegenomen lijkt me. Ik hoop het wel, dan hoef ik niet het hele land te doorkruisen om wat LP's te testen. :P

  3. #1213
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Aangezien Gibson corporate groot is, vinden ze alleen grote afnemers interessant zodat ze 50-100 gitaren per klant kunnen wegzetten. Meer omzet in 1x, minder vracht/handeling, dus meer overhouden onder aan de streep.
    Ik kan me voorstellen dat een handelaar die in 1 keer 100 gitaren afneemt korting krijgt. Die betaalt relatief niet hetzelfde als iemand die er maar 10 tegelijk kan afnemen.

    Mogelijk eist Gibson wel een bepaalde winkelprijs voor de consument en is dan voor een kleine handelaar de marge te klein.

    In dat geval is het niet Gibson die bepaalt of het interessant is, maar de handelaar.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #1214

    Standaard

    Kunnen die (kleinere) shops dan niet bundelen. Bepalen wat ze allemaal zouden willen en in 1x afnemen bij Gibson.

    Njah... voor de shops waarschijnlijk niet de moeite waard, maar voor de klant wel erg zonde dat ze niet eea kunnen uitproberen in lokale winkels.

  5. #1215

  6. #1216
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basvarken Bekijk bericht
    Nog iemand op zoek naar een nieuwe baan?

    https://execthread.com/listings/2018...ve-officer-ceo
    Toch jammer dat bij de requirements niet staat: able to play the guitar up to a reasonable level of zoiets.

  7. #1217
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    lol :P , its all about the money man

  8. #1218

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Verhaal gaat; lading cash neertellen (50k) en geen keuze in het aantal en welke gitaren die geleverd worden.
    Dat is mij inderdaad een jaar of 10 geleden ook verteld, maar het genoemde bedrag was lager, ik dacht 20k ofzo - nog steeds teveel voor een kleine winkel, zeker als je dan allemaal spul krijgt wat niet loopt is het funest voor je cashflow.

  9. #1219
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TobyW Bekijk bericht
    Dat is mij inderdaad een jaar of 10 geleden ook verteld, maar het genoemde bedrag was lager, ik dacht 20k ofzo - nog steeds teveel voor een kleine winkel, zeker als je dan allemaal spul krijgt wat niet loopt is het funest voor je cashflow.
    Damn, das een slechte deal :P

  10. #1220
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Damn, das een slechte deal :P
    Daar loopt Gibson omzet mee mis dus da's toch gewoon een slecht businessmodel?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top