Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 127 van 142 EersteEerste ... 2777117125126127128129137 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.261 t/m 1.270 van 1411
  1. #1261
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Lees je vaak op de GP en LP forums... GIBSON ZOU MEER NAAR ONS MOETEN LUISTEREN...
    maar de klanten van Gibson zijn de dealers, die kopen in
    en JanLul met zijn gitaar hebben ze geen boodschap

    als het mylespaul forum nou eens elke maand 30 gitaren zou afnemen, kijk.. dan krijg je aandacht
    dus je hebt nu een CEO (marketeer) die snapt dat wanneer hij wat roept
    de muzikanten denken dat hij het over HUN heeft

    je bent marketeer of niet
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #1262
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Lees je vaak op de GP en LP forums... GIBSON ZOU MEER NAAR ONS MOETEN LUISTEREN...
    maar de klanten van Gibson zijn de dealers, die kopen in
    en JanLul met zijn gitaar hebben ze geen boodschap

    als het mylespaul forum nou eens elke maand 30 gitaren zou afnemen, kijk.. dan krijg je aandacht
    dus je hebt nu een CEO (marketeer) die snapt dat wanneer hij wat roept
    de muzikanten denken dat hij het over HUN heeft

    je bent marketeer of niet
    De funnel stopt natuurlijk niet bij de dealer. De dealer als klant van Gibson zal pas een tevreden klant worden als zijn leverancier bijdraagt aan een gezond rendement van z'n onderneming. En dat is dan weer afhankelijk van zijn klant; JanLul met z'n gitaar die een gitaar weil kopen waar hij nog een beetje leuke marge op maakt.
    Je zou ook kunnen stellen dat Gibson geen boodschap heeft aan hun dealers, want in de USA slaapt er echt niemand een nacht minder op als er een dealer in Nederland begint te vloeken wanneer er weer een paar 2015 modellen in de meest exotische kleuren de zaak in gekruid worden (Gibson denk zo goed mee met hun dealers dat ze ook gewoon levert als je even 'vergeet' te bestellen) die ze tegen lage prijzen moeten dumpen om een beetje cashflow te hebben.
    Maargoed, Gibson stuurt weer een factuurtje mee met automatische incasso dus voor hun is het probleem even uit de wereld, maar feitelijk is dat voor een dealer ook niet vol te houden en gaat hij failliet of neemt hij afscheid.

    Je kan het verder allemaal zo plat slaan als je wil; als JanLul geen gitaar koopt stagneert vroeg of laat het hele proces. Waarvan akte.

  3. #1263
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik heb geen idee waar je het over hebt, de dealers zijn de afnemers van Gibson en die zijn op hun beurt weer verantwoordelijk voor wat ze afnemen dus die houden de vinger aan de pols.
    Het zou best kunnen dat Gibson zelf naar de consument luistert maar tegelijk kan ik me niet voorstellen hoe ze dat zouden kunnen vertalen naar een model.
    En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat iemand bij Gibson dan voor zo'n productielijn verantwoordelijk wil zijn.

    Maar goed, misschien heb je gelijk, ik weet er niet zo heel veel van.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #1264
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb geen idee waar je het over hebt, de dealers zijn de afnemers van Gibson en die zijn op hun beurt weer verantwoordelijk voor wat ze afnemen dus die houden de vinger aan de pols.



    het dealermodel bij Gibson is volgens de verhalen die ik heb gehoord iets minder vrijblijvend dan dat je doorgeeft wat je wil hebben en zij dat dan opsturen. Er worden behoorlijk wat eisen gesteld aan het aantal gitaren in je showroom en hoe zich dat procentueel verhoudt tot andere merken. Zo claimen ze een dominante positie in de winkels van hun dealers. Daarnaast schijnen er wat afspraken te zijn over afzetvolume, en als je dat niet haalt zorgen zij ervoor dat je je afspraken nakomt. Dan sturen ze dus gewoon af. Als ze even 'een minder jaar' hebben qua modellen zoals in 2015 dan zitten ze richting het einde van het jaar met een hoop modellen op voorraad waar ze vanaf willen en die pushen ze gewoon de winkel in.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het zou best kunnen dat Gibson zelf naar de consument luistert maar tegelijk kan ik me niet voorstellen hoe ze dat zouden kunnen vertalen naar een model.
    En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat iemand bij Gibson dan voor zo'n productielijn verantwoordelijk wil zijn.
    Deze snap ik niet zo goed eerlijk gezegd. Ik denk dat we ergens langs elkaar heen praten...

  5. #1265

    Standaard

    ut zal wel
    mooiste vind ik nog dat jonesy een superdoeper, geheel naar zijn specs customshop build les paul uit deze marketeer gehosselt heeft
    En dat zonder enige schaamte de air in gooit
    (eX) junkies

  6. #1266
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Deze snap ik niet zo goed eerlijk gezegd. Ik denk dat we ergens langs elkaar heen praten...
    Ik reageer nog steeds op je uitspraak "De funnel stopt natuurlijk niet bij de dealer".
    Ik heb dus geen idee wat je daarmee bedoelt, hoe dat zou moeten resulteren in een model in de winkel.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #1267
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Daarmee bedoel ik de salesfunnel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #1268
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Dat bedoel ik, je beantwoord met platitudes terwijl je suggereert dat het een concrete aangelegenheid is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #1269
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Ik reageerde op jouw uitspraak dat Gibson geen boodschap heeft aan JanLul die een gitaar koopt omdat de dealer hun klant is. Wellicht was dat cynisme ipv een menig en heb ik het verkeerd geïnterpreteerd?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #1270
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Jim Kelley vertelde een keertje, er is een forum voor mijn amps en elke week is er wel iemand die zegt, hij zou die amp moeten terugbrengen, hij was zijn tijd voorruit, daar zou hij nu op binnenlopen.
    De waarheid is, iets in productie nemen kost een hoop geld, er zijn berekeningen... ik moet zoveel stuks verkopen voor break even, ik moet zoveel stuks verkopen om...
    ik heb wel eens gezegd op dat forum, als zoveel mensen aanbetalingen zouden doen ga ik van start... maar nul komma nul reacties...
    een forum is vooral lip service maar als ondernemer kan je daar niks mee, put your money where your mouth is

    dat bedoel ik met jan lul op zo'n forum die piept dat Gibson zus en zo moet doen maar geen verantwoordelijkheid wil dragen, daar kan een producent niks mee.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top