Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 123 van 142 EersteEerste ... 2373113121122123124125133 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.221 t/m 1.230 van 1411
  1. #1221
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    De fabrieken hebben altijd dit soort deals gehad (niet alleen Gibson), dat is de reden waarom men vroeger met importeurs werkte. Die nam voor de hele regio af en zorgde voor een meer handelbare voorraad bij de winkels. Heden ten dagen moet alles echter zo goedkoop mogelijk en daarmee is de ruimte voor die extra stap onder druk komen te staan. Gibson heeft echter geen enkele zin om de extra kosten voor kleine orders op zich te nemen en de winkeliers zijn daar individueel te klein voor. Tot op heden bleef Gibson Guitars uitstekend verkopen dus die vonden directe bestellingen van de winkels prima zolang het voldoende grote aantallen waren. Zodra gitaren de halve wereld gaan overkomen in kleine aantallen zal de prijs een flink stuk omhoog gaan en dat willen de klanten weer niet.

  2. #1222
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    En hoe doen ze dat dan bij Epiphone?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #1223
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    En hoe doen ze dat dan bij Epiphone?
    Die zitten in een totaal andere prijsklasse en verkopen in totaal andere aantallen, de grote dozenschuivers kunnen daar gemakkelijk een volle container van wegzetten.

  4. #1224
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Die zitten in een totaal andere prijsklasse en verkopen in totaal andere aantallen, de grote dozenschuivers kunnen daar gemakkelijk een volle container van wegzetten.
    Da;'s mooi maar dat kunnen ze bij Gibson ook..... vraag blijft min of meer hetzelfde voor de kleine winkels.... moeten die dan ook een muurtje Epiphone bestellen?

  5. #1225
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Da;'s mooi maar dat kunnen ze bij Gibson ook..... vraag blijft min of meer hetzelfde voor de kleine winkels.... moeten die dan ook een muurtje Epiphone bestellen?
    Ik ben geen kenner van de gitaarmarkt maar het zou zomaar kunnen dat die mee doen met de grote jongens, BAX heeft bv. ook een groothandels-afdeling volgens hun site......

  6. #1226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Daar loopt Gibson omzet mee mis dus da's toch gewoon een slecht businessmodel?
    Dat is het zeker, maar ik heb bij Gibson het idee dat ze veel op voorraad produceren, en dan zie ze dit misschien als mogelijkheid de minder courante dingen toch kwijt te raken.
    Voor Epiphone waren er andere regels (geen idee hoe het nu zit), want een kleine winkel kon wel gewoon bestellen wat 'ie wilde en dat hoefden ook geen grote aantallen te zijn.
    Laatst gewijzigd door TobyW; 11 augustus 2018 om 21:33

  7. #1227
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TobyW Bekijk bericht
    Dat is het zeker, maar ik heb bij Gibson het idee dat ze veel op voorraad produceren, en dan zie ze dit misschien als mogelijkheid de minder courante dingen toch kwijt te raken.
    Voor Epiphone waren er andere regels (geen idee hoe het nu zit), want een kleine winkel kon wel gewoon bestellen wat 'ie wilde en dat hoefden ook geen grote aantallen te zijn.
    Precies mijn punt. Epiphone is van Gibson dus Gibson heeft ervaring met en de beschikking over een fijnmazig distributienetwerk. Er is wat dat betreft helemaal geen noodzaak om gitaren in bulk af te leveren.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #1228
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik weet niet hoelang dit al een feit is, maar ik kom er zojuist achter dat Gibson een 40th anniversary model heeft uitgebracht van de The Paul. Het zal aan mij liggen, maar ik heb dat altijd een gave plank gevonden en ik vind het leuk dat ze dit model als RI uitbrengen. Goeie zet. Hadden ze eerder moeten doen. Gewoon de gitaren maken die mensen van ze willen en zo nu en dan de collectie opleuken met reissues van modelletjes die een zeker tijdperk markeren.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #1229
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heerlijke gitaar, ik had er ook eentje maar heb die met m'n stomme kop geruild tegen een superstrat met EMG's. Die reissue is (geheel volgens Gibson's traditie) geen echte reissue, andere pups en ander fretboard.

  10. #1230
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Heerlijke gitaar, ik had er ook eentje maar heb die met m'n stomme kop geruild tegen een superstrat met EMG's. Die reissue is (geheel volgens Gibson's traditie) geen echte reissue, andere pups en ander fretboard.
    Dat viel me ook op. Althans, dat van dat fretboardje wist ik niet (niet op gelet), maar ik meen me te kunnen herinneren dat in de originele versie Dirty Fingers zaten. Zeg ik dat goed?

    Overigens, de misschien wel fijnste gitaar waar ik ooit op gespeeld heb was een The SG, of een Firebrand SG. Het is me nog steeds niet helder wat precies het verschil was en áls er een verschil was, op welke ik heb gespeeld. Nu moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik toen nog jong was en dus weinig ervaren, maar het voelde of ik drie keer sneller en tien keer makkelijker speelde op die plank dan op welke andere gitaar ook. En ik had toen al tientallen SG's en andere gitaren door mijn handen laten gieren.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 6 november 2018 om 06:16
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top