Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 105 van 142 EersteEerste ... 55595103104105106107115 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.041 t/m 1.050 van 1411
  1. #1041
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Een dode plank is een gitaar die 1 op 1 door een andere van hetzelfde soort van dezelfde leverancier te vervangen is, zonder dat je een verschil ervaart.
    Mensen zeggen hier altijd dat je een hele reeks gitaren moet uitproberen, en dat je dan merkt dat gitaren verschillen, dat geen twee strats of LP's hetzelfde zijn.
    Op het ogenblik dat ze dat wel zijn, en je voelt en hoort werkelijk niets anders, en ongeacht in welk genre dat je ermee speelt, je krijgt wat wil, maar alles net niet ?
    Dan heb je een dode plank te pakken.
    Een gitaar, ook een Gibson, hoort een beetje te falen hier, uit te schieten daar, en exemplarisch kut te zijn, of goed natuurlijk, of trouwens, ik geloof dat LP's ballen moeten hebben ofzo, toch ?
    Dus juist ja; levende planken, vagen om minder kwaliteitscontrole.

  2. #1042
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Niet structureel, je hebt verdomd goeie Gibsons. Maar ook best veel middelmatige. Ik heb echt al dooie planken meegemaakt, waarin ik niet het heilige van Gibson uit kon halen. Ook de afwerking vind ik vaak matig. Persoonlijk vind ik bij een 3000 + eurie plank dat je er bijna blind op moet kunnen vertrouwen dat ie minimaal goed is afgewerkt en toch wel boven de middelmaat mag uitsteken. Ik vind dat er betere alternatieven zijn voor minder. Maar dan staat er geen Gibson op de kop, dat niet.
    Ik bezit momenteel 1 Gibson, een chamered les paul standard uit 2011. Ik wilde heel graag een 2016 model hebben vanwege de features. Dus uiteindelijk besteld en een half jaar op gespeeld, maar hij kon simpelweg niet tippen aan de transparantie en het wat meer vintage geluid van de 2011. De 2016 Klonk mooi, strak, helder, zag er beter uit en had veel meer toon mogelijkheden. Menig mens vond 'm fantastisch klinken. Toch weer verkocht, dus wellicht was dat de dooie plank voor mij.

  3. #1043

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Een dode plank is een gitaar die 1 op 1 door een andere van hetzelfde soort van dezelfde leverancier te vervangen is, zonder dat je een verschil ervaart.
    Mensen zeggen hier altijd dat je een hele reeks gitaren moet uitproberen, en dat je dan merkt dat gitaren verschillen, dat geen twee strats of LP's hetzelfde zijn.
    Op het ogenblik dat ze dat wel zijn, en je voelt en hoort werkelijk niets anders, en ongeacht in welk genre dat je ermee speelt, je krijgt wat wil, maar alles net niet ?
    Dan heb je een dode plank te pakken.
    Een gitaar, ook een Gibson, hoort een beetje te falen hier, uit te schieten daar, en exemplarisch kut te zijn, of goed natuurlijk, of trouwens, ik geloof dat LP's ballen moeten hebben ofzo, toch ?
    Dus juist ja; levende planken, vagen om minder kwaliteitscontrole.
    Meestal volg ik heel aardig wat je redenering is, maar hier ben ik het mee oneens.

    Karakter is in essentie iets anders dan kwaliteit.
    Dat er een gitaar is die jou/mij/wie dan ook iets meer zal aanspreken, soit. Dat er dan gitaren zijn die diezelfde mensen iets minder zal aanspreken is logisch. Dat zou makkelijk kunnen tussen heel kleine variabelen tussen bepaalde series.
    Maar er zijn teveel oprecht gemeende verhalen die gaan over matige afwerking, matige bouwkwaliteit etc.

    Dàt heeft met kwaliteit te maken. Dooie plekken op de hals? Kloterige lakfoutjes? Scherpe randjes aan de frets?
    De output van het productieproces is niet consistent genoeg en kennelijk kiest men er voor om het mindere werk gewoon voor de normale prijs in de markt te zetten.
    Mij zegt dat wel iets.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #1044
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard Gibson onstslaat customshop medewerkers

    Gibson ontslaat customshop medewerkers
    https://www.musicradar.com/news/gibs...le-custom-shop

    en waar ik dacht dat ze te maken hadden met aandeelhouders beweerd iemand hier iets anders
    http://www.tdpri.com/threads/well-cr...7#post-8208521

  5. #1045
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Een beetje Gibson-gerelateerd: Heritage wordt een museum en een aantal werknemers zien dat net zitten: http://wwmt.com/news/local/14-herita...-new-direction

    Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #1046
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    https://www.nu.nl/economie/5246981/a...nregeling.html

    Het model Gibson Les Paul geldt onder muzikanten nog altijd als een van de beste gitaren ooit.
    Het model Les Paul wel, Gibson zelf kennelijk niet meer
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #1047
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    https://www.nu.nl/economie/5246981/a...nregeling.html



    Het model Les Paul wel, Gibson zelf kennelijk niet meer
    Een GibsUn is op MP de laatste tijd wel trending....
    Gibson, what else...?

  8. #1048
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    uit hetzelfde stukje op nu.nl als Plant citeerde:

    Artiesten als Eric Clapton, B.B. King en Bob Dylan zweren bij het merk.

    Zou dat er ook mee te doen hebben??? dat artiesten die vandaag de dag bij de jongere generaties muzikanten (meer) tot de verbeelding spreken niet meer 'zweren' bij 'het merk'?
    'Vive la Marque' (om even de strijdkreet van Bugatti-eigenaren te misbruiken)
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #1049
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    en om de pret voor Gibson nog groter te maken: het Duitse bedrijf Tronical (ja die van de automatische G Force stemmechanieken) doet Gibson een proces aan voor $ 50 miljoen.... https://www.musicradar.com/news/tron...llar50-million
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #1050
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    en om de pret voor Gibson nog groter te maken: het Duitse bedrijf Tronical (ja die van de automatische G Force stemmechanieken) doet Gibson een proces aan voor $ 50 miljoen.... https://www.musicradar.com/news/tron...llar50-million
    En als je aan het eind van dat artikel nog wat naar beneden scrollt dan staat er dat er nog een rechtszaak loopt van Gibson tegen Tronica wegens niet nakomen van verplichtingen... wat een zooitje zeg.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top