Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: Bill Lawrence/Lace

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard Bill Lawrence/Lace

    Zoals sommigen wellicht wel weten, is Bill Lawrence, de echte, die ouwe met de baard, al jaren de man achter een paar juweeltjes van pickup-ontwerpen. Ik noem de L90, de L500 serie, L45S, keystone pickups, en een aantal elementen die je onder andere in de gibson S1 en marauder kon vinden.

    Helaas gaat 't niet zo supergeweldig met onze bebaarde Vrind (en ik bedoel niet Sinterklaas...). Hij schijnt behoorlijk pittige kanker te hebben, en is deze week opgenomen (weer) in het ziekenhuis voor medicatie. Met zijn vrouw, Becky, gaat 't ook niet goed. Wat zij heeft weet ik niet precies, niet kunnen vinden helaas, maar wel onder andere dit persbericht:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Becky
    Note from Becky - September 13, 2009

    Dear Friends,

    If you haven't heard the thrilling news of Bill's new arrangement with the Lace brothers, please read here! http://www.tdpri.com/

    We are so happy to have this new setup and we're already moving into the Huntington Beach facility to begin production asap. Bill is protecting, for years to come, that his products will be made right here in the USA.

    For future reference, I won't be a part of the daily operations due to my health situation, but be assured that I'll always be available for consulting and support. I have faith in Bill, Don and Jeff (and our friend Rodger Smith who is helping out) to bring this transition at a fruitful point for Lawrence and Lace.

    There's lots of excitement here, and can't wait for you to be a part of it too!

    Love,

    Becky
    En ook deze:

    Just spoke with Bill. He's back in the Hospital. He should have surgery soon, but they haven't told him exactly when. Plus, now Becky is having more problems, too.

    They are really stretched to the limit at this point folks. If you're ordering from them give them some time and understanding And, if your a praying person they could use that kind of support as well.

    PS. Bill told me, one of the big problems shipping pickups is people aren't clear in their orders. They don't tell them everything they need to know to ship the order and Becky isn't able to reach them in a timely manor. So, if you're ordering. Fill in ALL the info, or write it on the order -- especially color if you're ordering something that comes in colors. He says, when they have all the info the order goes out much faster.
    Van die kerel van Lace pickups.

    Bill heeft alles gedaan wat ie kon opdat zijn elementen gemaakt worden in de USA, op de manier die hij wilt, voor de PRIJS die hij wilt. Hoe lang het gaat duren voor alles op rolletjes gaat lopen weet ik niet, maar ik denk dat Bill Lawrence binnenkort met Lester Polfus mag gaan jammen

    Dus: wie nog een BL pickup wil hebben: bestel asap, anders kan het wellicht niet meer!



    PS: negeer effe dat 'orpheo' dit gepost heeft, het gaat om B.L. niet om mij. ok?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Ja, Bill Lawrence heeft een paar prachtige pick-ups op zijn naam staan.

    Ik heb zelf een Marauder uit 1980 met de Lawrence pick-ups en de gitaar klink erg fijn.

    Mede door zijn pick-ups werd de Gibson L6S een klassieker (zaten volgens mij de L 500 pick ups in)

    Jammer als het stopt en balen voor Gibson

  3. #3

    Standaard

    Van de samenwerking met Lace had ik ook al ergens gehoord; ook van BL's gezondheid. Ik hoop dat Lace die fakkel op waardige wijze brandend houdt.

    't Lijkt erop dat er weer een generatie aan het opstappen is
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Tsja. Klinkt alsof Bill z'n best gedaan heeft z'n bedrijf bij een goede partner onder te brengen. Voor hem is het geen nieuws natuurlijk, dat 'ie ziek is.

    En het betekent natuurlijk niet het eind van z'n ontwerpen. Net zo als er nog steeds les Paul gitaren worden gemaakt, ook nu de goede man het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld heeft.

    Lullig voor Bill en Becky.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Sterkte gewenst voor Bill en Becky...
    Het is een generatie die naar het einde loopt, die van de volwassenen in de sixties.

    Even snel uit het hoofd gerekend heb ik iets van zeven BL pickups hier in huis.
    Ik denk dat ik ze er nog wel puur op sound uit kan pikken ook.
    Wees er maar zuinig op.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Crap, da's niet te best... Ik heb eergisteren mijn L609 en L90 van Bill mogen ontvangen. Dit bericht tempert toch een beetje mijn enthousiasme.

    Bill heeft op zijn eentje een revolutie gestart in pickup-land en beetje bij beetje beginnen andere pickup-bouwers te geloven dat die ouwe zot toch wel gelijk heeft.
    Hij maakte niet alleen de L90's, L500, keystones en dergelijke.Hij maakte elektrische piano's die gebruikt werden door o.a. Stevie Wonder en Miles Davis. Met de Dan Armstrong/Ampeg-plexi werd hij wereldberoemd: de pickup in dat model is van zijn hand. Begin jaren 70 kwam hij bij Gibson terecht. Daar ontwikkelde hij de L6S met voor die tijd ongekende schakelmogelijkheden en nog altijd één van Gibsons meest onderschatte producten. Hij leidde Kent Armstrong, de zoon van Dan op, net als Larry DiMarzio. Hij stond aan de wieg van pickups die zowel gehaat als geliefd zijn : de SuperHumbuckers van Gibson (die in de L6S terechtkwamen), Fenders SCN-pickups, de Gibson P100's, de L500's (van Dimebag- en Nuno-fame). Hij was bevriend met Chet Atkins, Grant Green, Roy Buchanan (die vanaf begin jaren tachtig speelde op de tele die hij van Bill gekregen had), was de gitaartech van Aerosmith halverwege jaren 70 tot einde jaren 70, Steve en Brad gebruiken nog altijd Bills pickups.

    Ik zou het jammer vinden moest hij nu al gaan. Niet alleen voor hem, maar (ook en misschien vooral) voor de gitaristenwereld. Eindelijk hebben 2 van 's werelds meest eigenwijze pickupbouwers elkaar gevonden en ik zou graag weten tot wat die samenwerking zou kunnen leiden.

    Sterkte, Bill en Becky...
    Laatst gewijzigd door Kakihara; 20 november 2009 om 07:43
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik sprak een tijdje geleden iemand die een setje Keystones had bestelt , die werd door Bill persoonlijk gebelt dat ze klaar waren en op de post gingen. Hoezo betrokkenheid? Zie je niet veel meer.
    Aanrader trouwens voor strats en tele's die keystones.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Bill is ook een graag geziene gast op het tele forum:
    http://www.tdpri.com/forum/telecaste...ce-update.html

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Bill is ook een graag geziene gast op het tele forum:
    http://www.tdpri.com/forum/telecaste...ce-update.html
    Ook door zijn collega's is hij graag gezien. Jason Lollar bijvoorbeeld is nauw begaan met Bill en Becky.

    Jammer dat hij buiten de States amper de lof krijgt toegedicht die hij verdient. Kwaliteitsproducten die een fractie meer kosten dan GFS, en voor een setje Fralins, Bardens of Kinmans heb je twee setjes BLs. Oude vooroordelen als klinisch, steriel en scherp blijven hem en zijn producten achtervolgen. Net als bij alle andere aftermarket-pickups vergen BL's wat tweaken aan je versterker om je geluid te vinden, maar gitaristen lijken er nu eenmaal niet happig op om aan de instellingen van de amp te klooien of hun tonepot te gebruiken.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb een set L500 in mijn les paul, de L, XL en R, en mijn gitaar klinkt nu precies hoe ik 't wilde. totaal geen 'last' van klinisch of steriel, hoewel ik QTuners ook heerlijk vind klinken, dus wellichtis dat gewoon mijn mank. Spijtig als deze ouwe baas zo lullig heen zou gaan...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top