Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard HELP hoe sluit je een gitaar aan je pc aan wat heb ik nodig

    ja misschien is dit een betere of duidelijkere titel.
    Ik heb men verhaal in dit topic gedaan maar vrees dat mijn titel niet echt duidelijk was.
    Ik moet eigenlijk gewoon weten wat ik nodig heb om het programma sonar 7 producers edition te kunnen gebruiken.
    Ik gok dat ik men versterker moet plaatsen daar een mic voor, de mic in het een of ander aparaat en dat aparaat op de een of andere aan sluiten op de pc.
    Ja aan mijn tech praatje zie je wel : IK HEB HULP NODIG

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bagheera Bekijk bericht
    ja misschien is dit een betere of duidelijkere titel.
    Ik heb men verhaal in dit topic gedaan maar vrees dat mijn titel niet echt duidelijk was.
    Ik moet eigenlijk gewoon weten wat ik nodig heb om het programma sonar 7 producers edition te kunnen gebruiken.
    Ik gok dat ik men versterker moet plaatsen daar een mic voor, de mic in het een of ander aparaat en dat aparaat op de een of andere aan sluiten op de pc.
    Ja aan mijn tech praatje zie je wel : IK HEB HULP NODIG
    De meest makkelijke manier is denk ik de aanschaf van een line 6 toneport.
    De toneport gx kost ca 70 euro.
    Dit is een geluidskaart, met bijgeleverde software die amps simuleert. je hebt dus geen echte amp nodig, en dus ook geen mic. Behoorlijk veelzijdig, je kunt er zo'n beetje alle grote bekende amps mee nabootsen, en eventueel kun je er (tegen betaling) een heleboel amps aan toevoegen.

    Hetzelfde geld overigens ook voor effecten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Het kan op verschillende manieren. wanneer je versterker hebt zonder phones of recording out moet het idd met microfoon ervoor.
    Als je multifx of recording out of iets dergelijks hebt kun je deze rechtstreeks aan de computer koppelen.
    Dit kan via line ingang van je geluids kaart of door middel van een externe geluidskaart die je aansluit op je usb poort (betere kwaliteit)

    Ik ben ook geen audio deskundige maar dit is wat ik er van weet


    Zoals arcane zegt de line 6 tone port. Gebruiken wij met de band ook om demotje op te nemen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    De meest makkelijke manier is denk ik de aanschaf van een line 6 toneport.
    De toneport gx kost ca 70 euro.
    Dit is een geluidskaart, met bijgeleverde software die amps simuleert. je hebt dus geen echte amp nodig, en dus ook geen mic. Behoorlijk veelzijdig, je kunt er zo'n beetje alle grote bekende amps mee nabootsen, en eventueel kun je er (tegen betaling) een heleboel amps aan toevoegen.

    Hetzelfde geld overigens ook voor effecten.
    ja maar ik heb zo'n software gekregen , sonar 7 producers edition en het geld maakt nog geen verschil als het een paar 100 EURO's kost is het geen probleem

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.987

    Standaard

    http://www.thomann.de/nl/terratec_phase_26_usb_se.htm

    Deze zie ik vaker voorbij komen bij homerecorders. Misschien is dit wat? en dan een goede mic erbij en kabel ofzo?

    Ik heb het zelf niet dus kan niet uit ervaring spreken. Misschien moet je eens rondneuzen op homerecording.be. heel interessant forum voor thuisopnamens.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Volgens mij is sonar software om te mixen en geluid te optimaliseren, en om beats te maken.

    Dus dan heb je nog geen gitaargeluid.

    ik blijf bij mijn verhaal, lees het nog eens goed door.

    Maar mocht je er echt geld tegen aan willen gooien, ja dan heb je een amp en een mic nodig, en dan ook nog een goede geluidskaart. Echter is het opnemen op die manier wel veel moeilijker, je zult er aardig wat tijd in moeten steken.

    Je moet je zelf afvragen wat je uiteindelijke doel is.

    Mocht je willen, dan kan ik je wel voorbeelden laten horen van opnames van een toneport.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Volgens mij is sonar software om te mixen en geluid te optimaliseren, en om beats te maken.

    Dus dan heb je nog geen gitaargeluid.

    ik blijf bij mijn verhaal, lees het nog eens goed door.

    Maar mocht je er echt geld tegen aan willen gooien, ja dan heb je een amp en een mic nodig, en dan ook nog een goede geluidskaart. Echter is het opnemen op die manier wel veel moeilijker, je zult er aardig wat tijd in moeten steken.

    Je moet je zelf afvragen wat je uiteindelijke doel is.

    Mocht je willen, dan kan ik je wel voorbeelden laten horen van opnames van een toneport.
    ik wil uiteindelijk toch wel serieus bezig zijn met al die dingen maar ja ik ben best benieuwd naar die opnames.
    Indien ik toch de verkeerde software heb kan ik daar alvast mee voort.
    Dat gaat toch ook via pc he.

    En ik heb overgins wel een recorder out dus dat is ook mooi meegenomen he

  8. #8

    Standaard

    Ik heb ook zo'n toneport, en heb een zeer aardig gitaargeluid opgenomen door de FX send aan te sluiten op dat ding, en er daarna een software eindtrap- en speakersimulator overheen te gooien.
    Die versterker die ik gebruikte heeft een ingebouwde DI-box, dus daar ga ik straks wat experimentjes mee doen.

    Ook kan ik je aanraden ASIA4All drivers te installeren. Wil je 'realtime' (weinig latency) gitaarspelen over je computer, dan heb je die ASIO drivers nodig. Gebruik je Sonar als multitrack afmixer, dan kan je ook wel zonder. Die drivers zijn gratis trouwens. Verder zijn 2 computerschermen erg handig, maar geen vereiste natuurlijk.


    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bagheera Bekijk bericht
    ik wil uiteindelijk toch wel serieus bezig zijn met al die dingen maar ja ik ben best benieuwd naar die opnames.
    Indien ik toch de verkeerde software heb kan ik daar alvast mee voort.
    Dat gaat toch ook via pc he.

    En ik heb overgins wel een recorder out dus dat is ook mooi meegenomen he
    Ik stuur je even een PM met mijn mailadres, dan kun je contact met me opnemen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Je hebt inmiddels mail als het goed is, meerdere zelfs

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top