Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Zang

  1. #1

    Standaard Zang

    Daar was ik weer met een vraag Niet over gitaar dit keer, maar hopelijk kunnen jullie me toch helpen

    Zingen terwijl ik gitaar speel wil altijd wel redelijk, alleen ik heb het probleem dat bij bands als Metallica de helft van het nummer geschreeuwd word. Maar als ik dan ook probeer te schreeuwen is dat altijd op fluistervolume, het blijft zeg maar een soort van in mijn keel hangen (als jullie begrijpen wat ik bedoel). En nu was mijn vraag hoe ik echt zo kon schreeuwen/barken als Hetfield & co doen.

    voorbeeld:
    Dyer's Eve

    bij voorbaat dank!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Hetfield schreeuwt niet. Hij zingt nog behoorlijk beheerst ook, maar er zit een randje aan.

    Ik kan je niet uitleggen hoe je het doet, het is net als bij grunten: Luister er veel naar, oefen veel, stof zodra het pijn gaat doen, en opeens kan je het.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    Hetfield schreeuwt niet. Hij zingt nog behoorlijk beheerst ook, maar er zit een randje aan.

    Ik kan je niet uitleggen hoe je het doet, het is net als bij grunten: Luister er veel naar, oefen veel, stof zodra het pijn gaat doen, en opeens kan je het.
    In zijn vroegere jaren wel hoor... Nu doet hij het alleen niet meer
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShredTallicA Bekijk bericht
    In zijn vroegere jaren wel hoor... Nu doet hij het alleen niet meer
    Nou ik luister nu naar Dyers Eve, en dat is wel degelijk zingen. Niet schreeuwen. Dat hoor je omdat het erg constant is, en hij een behoorlijke controle heeft over wat hij doet.

    Je moet eigenlijk je strot een beetje tot een trechtertje vormen waardoor de lucht er meer uit geperst wordt. Erg moeilijk uitleggen altijd

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    Nou ik luister nu naar Dyers Eve, en dat is wel degelijk zingen. Niet schreeuwen. Dat hoor je omdat het erg constant is, en hij een behoorlijke controle heeft over wat hij doet.

    Je moet eigenlijk je strot een beetje tot een trechtertje vormen waardoor de lucht er meer uit geperst wordt. Erg moeilijk uitleggen altijd
    Kan het dan zijn dat ik mijn strot teveel dicht knijp? Want bij mij komt er altijd nauwelijks volume uit
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShredTallicA Bekijk bericht
    Kan het dan zijn dat ik mijn strot teveel dicht knijp? Want bij mij komt er altijd nauwelijks volume uit
    Ja dat kan absoluut! Maar ik raad aan je aan om eerst controle te krijgen over je natuurlijke zangstem. Wat Hetfield deed was een zeer geschoold schreeuwtje, en dat lukt niet zo maar. Oefenen oefenen oefenen, en de moed niet opgeven, want iedereen kan het namelijk.

    Je moet gewoon echt je weggetje er in vinden

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Ik zag een tijdje terug ergens een "Masterclass Distorted Voice" ofzo... Ik weet niet meer precies hoe het heette. Op YouTube in elk geval...
    Een docente Klassieke Zang legde haar leerlingen uit dat de stem die je bij veel rock en metalzangers hoorde meer een trucje is dan echt ongecontroleerd schreeuwen. Wat Tho zegt is absoluut waar, Hetfield heeft een getrainde/geschoolde stem. Zonder zou hij het nooit zo lang volhouden.
    Jouw vraag lijkt me meer te draaien om hoe je meer volume kunt krijgen bij het zingen. probeer de Lemmy Kilmister stance eens, komt het wat makkelijker je strot uit. Eventueel zangles nemen (stel je docent dezelfde vraag als je hier stelde anders wordt je een soort Marco Bakker ), en niet verbaasd kijken als je in een hoger register gaat zingen... Da's heel natuurlijk.
    Veel zingen, je niet generen en vooral; bij pijn stoppen!
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Ik zag een tijdje terug ergens een "Masterclass Distorted Voice" ofzo... Ik weet niet meer precies hoe het heette. Op YouTube in elk geval...
    Een docente Klassieke Zang legde haar leerlingen uit dat de stem die je bij veel rock en metalzangers hoorde meer een trucje is dan echt ongecontroleerd schreeuwen. Wat Tho zegt is absoluut waar, Hetfield heeft een getrainde/geschoolde stem. Zonder zou hij het nooit zo lang volhouden.
    Jouw vraag lijkt me meer te draaien om hoe je meer volume kunt krijgen bij het zingen. probeer de Lemmy Kilmister stance eens, komt het wat makkelijker je strot uit. Eventueel zangles nemen (stel je docent dezelfde vraag als je hier stelde anders wordt je een soort Marco Bakker ), en niet verbaasd kijken als je in een hoger register gaat zingen... Da's heel natuurlijk.
    Veel zingen, je niet generen en vooral; bij pijn stoppen!
    Bedoel je soms dit: http://www.youtube.com/watch?v=K1qkiaa15Vg?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Ja, dat clipje bedoelde ik. Hoor je hoe ze het aan en uit kunnen 'schakelen'? Zelfs het nivo van distortion kun je dus regelen. Dat allemaal zonder je stem te overbelasten.
    Op een gegeven moment lijkt het in het clipje een beetje clownesk te worden, je hoort echter ook dat de docente een amazing controle heeft over haar stem.
    Tho zei het al; iedereen kan het.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    Je moet gewoon echt je weggetje er in vinden
    Nu nog verantwoord er mee om leren gaan.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  10. #10

    Standaard

    Ok Eerst maar eens mijn natuurlijke zangstem onder controle krijgen dan he
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top