Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Dan moet je een ritme dus gewoon net zo lang oefenen totdat je er niet meer bij na hoeft te denken
    Tja, eigenlijk wel. Aanslagritme is iets heel gevoelsmatig. Ik kan je bijvoorbeeld aanraden om zo veel mogelijk verschillende nummers na mekaar te proberen spelen. Als ze een beetje beginnen te lukken schakel je meteen over naar een nieuw nummer. Zo krijg je die standaardbewegingen in de rechterarm onder de knie. Na een tijdje gaat dat vanzelf.

    Veel beginnende gitaristen hebben ook schrik om hun gitaar pijn te doen (bij wijze van spreken). Het kan zeker geen kwaad om eens goed op die snaren te rammen ipv up- en downstrokes te zitten tellen. Dat geeft een bevrijdend effect ; )

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TinMachine Bekijk bericht
    OK, antwoorden zijn wel duidelijk. "Op gevoel" is best moeilijk, denk maar aan alles waar een eerste keer aan zit. Ik wil graag ritmegevoel kweken, dat is mijn hele puntje. Ik zou ook erg geholpen zijn als iemand een slagritme kent dat wel past in een maat en meetelbaar is, zeker als de vriend van het filmpje er een potje van bakt
    Ga anders ens naar deze site, ik heb er veel aan gehad, je leert er akkoorden en slagritmes.
    http://akkoord.be/
    Veel succes.
    Grtz. Dirk Jan

  3. #13

    Standaard

    Ok mensen, dank voor de reacties! Ik weet weer even genoeg, wat mij betreft, ga rustig verder, wie ben ik om een goed gesprek af te breken, maar wat mij betreft mag de thread die ik ben gestart worden gesloten. Ik start een nieuwe over goede tabs, ik wil er ook best wat voor betalen op eerlijke websites, want ik w2ordt gek van al die verschillende versies van songs die worden aangeboden

    Moet ik dat sowieso aangeven, of moet ik de thread netjes op een bepaalde manier sluiten (vraagje eigenlijk aan de mod of doorgewinterde forumbezoekers)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TinMachine Bekijk bericht
    Ok mensen, dank voor de reacties! Ik weet weer even genoeg, wat mij betreft, ga rustig verder, wie ben ik om een goed gesprek af te breken, maar wat mij betreft mag de thread die ik ben gestart worden gesloten. Ik start een nieuwe over goede tabs, ik wil er ook best wat voor betalen op eerlijke websites, want ik w2ordt gek van al die verschillende versies van songs die worden aangeboden

    Moet ik dat sowieso aangeven, of moet ik de thread netjes op een bepaalde manier sluiten (vraagje eigenlijk aan de mod of doorgewinterde forumbezoekers)
    Je kunt het aangeven, maar dat is niet per se nodig. Als niemand reageert, zakt het topic vanzelf weg en heeft niemand er last van.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2008
    Locatie
    Mijn kot woont in Antwerpen
    Berichten
    192

    Standaard

    probeer te luisteren naar de muziek, dat hele DDUUDDDDU gedoe heb je weinig aan

    gisteren zat ik met iemand mister jones van counting crows te spelen, en nadat ie me bezig zag vroeg hij; waarom speel je dat DDDUD DDDUD ?
    ik speelde het nog eens en telde zelf, en blijkbaar speelde ik dat dus zo, terwijl hij het in DUDUDUDUDU zat te spelen

    bottom line
    het klonk allebei als mister jones, alleen het eerste was mijn versie, het tweede die van hem

    )
    Fender classic player 60's Mexican stratocaster
    Ibanez artcore Af75 tdg Ivory
    Candela n102
    Record king RD-26

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top