Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard Godin LG: P90, HB of allebei?

    Ik speel al jaren met een strat (met hotrails in de brug), maar ben helemaal fan van het Les Paul geluid, maar ik kan echt niet wennen aan de hals en het gewicht van een Gibson LP. Nu ben ik dus op zoek naar een gitaar die voller, warmer, zwaarder en dikker klinkt dan een (mijn) strat, geen LP is, en ''waar voor z'n geld'' is. Zo ben ik, tot nu toe, uitgekomen bij de Godin LG.

    Ik heb laatst de P90 versie bespeeld. Wat een (bouw) kwaliteit!!! Geluid vind ik heel moeilijk te beoordelen in een testhokje in de winkel, maar het klonk zeker OK. Of het in het totale bandgeweld overeind blijft is altijd afwachten is mijn ervaring. Ik weet dat er op dit forum wat bezitters van LG's zijn, (heb geloof ik alle threads wel gelezen) en daar heb ik een paar vraagjes voor:

    - De versie met P90's of Humbuckers voor rock (Pearl Jam, Foo Fighters)?

    - Hoe verhoudt de LG zich qua geluid tot een LP Standard?

    - Is het mogelijk om de P90 versie achteraf te voorzien van humbuckers zonder te frezen (maw zijn de routings groot genoeg, en klein genoeg om volledig onder de pick-up ringen te vallen)?


    Eventuele andere adviezen/opmerkingen zijn zeker welkom, mijn dank is nu al groot!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard

    Ik zou de humbucker versie doen en dan tripleshots installeren. Heb je best of both worlds

    EDIT
    ik bedoelde natuurlijk P-rails
    Laatst gewijzigd door Nicks; 13 november 2009 om 10:23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

  3. #3

    Standaard