Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard Godin LG: P90, HB of allebei?

    Ik speel al jaren met een strat (met hotrails in de brug), maar ben helemaal fan van het Les Paul geluid, maar ik kan echt niet wennen aan de hals en het gewicht van een Gibson LP. Nu ben ik dus op zoek naar een gitaar die voller, warmer, zwaarder en dikker klinkt dan een (mijn) strat, geen LP is, en ''waar voor z'n geld'' is. Zo ben ik, tot nu toe, uitgekomen bij de Godin LG.

    Ik heb laatst de P90 versie bespeeld. Wat een (bouw) kwaliteit!!! Geluid vind ik heel moeilijk te beoordelen in een testhokje in de winkel, maar het klonk zeker OK. Of het in het totale bandgeweld overeind blijft is altijd afwachten is mijn ervaring. Ik weet dat er op dit forum wat bezitters van LG's zijn, (heb geloof ik alle threads wel gelezen) en daar heb ik een paar vraagjes voor:

    - De versie met P90's of Humbuckers voor rock (Pearl Jam, Foo Fighters)?

    - Hoe verhoudt de LG zich qua geluid tot een LP Standard?

    - Is het mogelijk om de P90 versie achteraf te voorzien van humbuckers zonder te frezen (maw zijn de routings groot genoeg, en klein genoeg om volledig onder de pick-up ringen te vallen)?


    Eventuele andere adviezen/opmerkingen zijn zeker welkom, mijn dank is nu al groot!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard

    Ik zou de humbucker versie doen en dan tripleshots installeren. Heb je best of both worlds

    EDIT
    ik bedoelde natuurlijk P-rails
    Laatst gewijzigd door Nicks; 13 november 2009 om 10:23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

  3. #3

    Standaard

    mmm, interessant ding! Ik ben normaal gesproken niet zo van 1-ding-wat-alles-doet, ben bang dat dat meestal 1-ding-wat-van-alles-een-beetje-doet wordt... iemand hier ervaring met de P-rails?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=Rob=- Bekijk bericht
    mmm, interessant ding! Ik ben normaal gesproken niet zo van 1-ding-wat-alles-doet, ben bang dat dat meestal 1-ding-wat-van-alles-een-beetje-doet wordt... iemand hier ervaring met de P-rails?
    ik niet persoonlijk maar er zijn heel veel positieve reacties over:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120939
    Overigens zijn reviews van bladen en website allemaal erg positief.

    of Pm Orpheo, plaatselijke pickupwizard hier. Hij heeft 'officieel' het forum verlaten maar het forum is net zoals alcoholisme. Je verlaat het niet, je neemt slechts een pauze
    Laatst gewijzigd door Nicks; 13 november 2009 om 10:43
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik heb sinds kort een Reverend Flatrock , strat(achtige) hals , 2 Revtron elementen (tussen P90 en Humbucker) , ook zeer goede afwerking , speelt en klinkt als een droom en zeer veel verschillende geluiden mogelijk ,van tele tot Les Paul , heeft een Korina bodie en is zeker niet zwaar.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=Rob=- Bekijk bericht
    Eventuele andere adviezen/opmerkingen zijn zeker welkom, mijn dank is nu al groot!
    Heb je weleens aan zelfbouw gedacht? Met bepaalde wensen is het heel erg moeilijk zoeken naar iets dat aan alle eisen voldoet. Zo wilde ik een tele met een setneck, twee humbuckers en eigenlijk ook een P90 met ebben toets. Sound moets wat LP-achtig zijn. Ga maar zoeken, je vind het niet.

    Als je wat handigheid hebt, en wat geduld is dat prima zelf te bouwen, ook voor een starter op zelfbouwgebied. Kijk maar eens in de rubriek "zelfbouw."

    Dit was mijn vreemde wens:

  7. #7

    Standaard

    @Hendriks: bedankt voor je suggestie, maar de flatrock is niet mijn smaak qua looks...

  8. #8

    Standaard

    G.G., ik heb al zo vaak aan zelfbouw gedacht, maar een hals bouwen heb ik geen zin in, en dan wordt het uiteindelijk veel duurder dan 1tje uit het rek (ik ken mezelf). Bovendien wil ik graag voor aanschaf horen hoe het klinkt...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Heb je weleens aan zelfbouw gedacht? Met bepaalde wensen is het heel erg moeilijk zoeken naar iets dat aan alle eisen voldoet. Zo wilde ik een tele met een setneck, twee humbuckers en eigenlijk ook een P90 met ebben toets. Sound moets wat LP-achtig zijn. Ga maar zoeken, je vind het niet.

    Als je wat handigheid hebt, en wat geduld is dat prima zelf te bouwen, ook voor een starter op zelfbouwgebied. Kijk maar eens in de rubriek "zelfbouw."

    Dit was mijn vreemde wens:
    mooi man, welk hout heb je gebruikt ?
    En hoe lang aan gewerkt?
    Wanneer is ze af , zodat we ze eens kunnen bewonderen met snaren en misschien eens horen maar dit lijkt mij al geen beginners werk hoor misschien ben jij gewoon heeeel erg handig

    On topic,
    ik heb geen ervaring met LG heb wel eens op een andere godin gespeeld maar dat lag me zo niet.
    Ik denk nu wel niet dat het een verkeerd merk is hoor John McLaughlin speelt er ook vaak op

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=Rob=- Bekijk bericht
    G.G., ik heb al zo vaak aan zelfbouw gedacht, maar een hals bouwen heb ik geen zin in, en dan wordt het uiteindelijk veel duurder dan 1tje uit het rek (ik ken mezelf). Bovendien wil ik graag voor aanschaf horen hoe het klinkt...
    daar heb je warmoth voor
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top