Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard

    ik moest vandaag opeens terug denken aan een optreden van een paar jaar terug op een marktplein in een muziektentje.
    we hadden een optreden voor de gelegenheid met allemaal gastmuzikanten. ik had mn spulletje opgezete en alles aangesloten.
    niet via een mic voor de speakers maar met een direct out naar de PA.
    en tijdens het optreden sta ik te spelen en dach tik alleen mezelf rte horen door mmn eigen spul. het podium geluid was goed maar ik hoorde mezelf niet door de pa. ton ging ik maar wat dichter bij de monitor staan om eens goed te luisteren en toen hoorde ik nog een gitarist met een fender leek het wel. hadden ze mn geluid zo verdraad dat het leek of ik op een fender stond te spelen. echt zo'n heel hoog iel geluidje hadden ze erin gedraaid. heel vreemd....

    gewoon om eens mee te delen.

    nocki

  2. #2

    Standaard

    heb ik ook wel eens gehad, hadden ze het directe geluid van de versterker clean doorgestuurd naar de PA. Gelukkig was het geen ontzettend grote zaal, zodat het mixte met het versterkergeluid, maar fraai was het niet. Normaal ben ik er op tegen (gitaar via DI) maar toen moest het.

  3. #3
    Dude
    Guest

    Standaard

    Op 2003-04-08 11:10, schreef Nocki:
    ton ging ik maar wat dichter bij de monitor staan om eens goed te luisteren en toen hoorde ik nog een gitarist met een fender leek het wel.
    heel vreemd....

    nocki

    dat heet nou een goede acid trip nocki.... of het bewijst dat je eigenlijk totaal geen benul hebt van wat je nou eigenlijk staat te spelen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Op 2003-04-08 11:10, schreef Nocki:
    hadden ze mn geluid zo verdraad dat het leek of ik op een fender stond te spelen. echt zo'n heel hoog iel geluidje hadden ze erin gedraaid.
    Fender heel hoog iel geluidje?! De tonen die uit m'n strat komen zijn waarschijnlijk dikker dan de meesten die uit jouw lp komen...

  5. #5

    Standaard

    dat zou best wel eens kunnen kloppen want ik heb geen echte LP mar een smartwood dus die is wat lichter en sprankeld wat meer...

    en nee... niet alle fenders klinken hoog en iel maar dit was de enige vergelijking. mischine had ik squier moeten zeggen maar dan krijg ik heel het forum achter me aandat de enige goede gitaar een squier of een ibanez is.. o o wat zeg ik nou.



  6. #6

    Standaard

    Ik heb een keer op radio 3FM live mogen spelen. Deden we mee aan de alter ego show van Giel Beelen. Deden we een nummer van lenny kravtiz. wij onze versterkers mee enzo, zegt die technicus: die heb je niet nodig, plug hem hier maar in. tot onze grote verbazing klonk mijn gitaar PRECIES zoals die van Lenny! Heel apart.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    In de studio klonk mijn RG270 na wat gepriegel als een fender tele

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Op 2003-04-08 14:48, schreef Nocki:
    dat zou best wel eens kunnen kloppen want ik heb geen echte LP mar een smartwood dus die is wat lichter en sprankeld wat meer...

    en nee... niet alle fenders klinken hoog en iel maar dit was de enige vergelijking. mischine had ik squier moeten zeggen maar dan krijg ik heel het forum achter me aandat de enige goede gitaar een squier of een ibanez is.. o o wat zeg ik nou.


    hehe was ook maar een geintje hoor :smile:

  9. #9

    Standaard

    kweet het toch...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard

    mijn gitaar klinkt nou over de basvesterker die ik thuis heb staan als een ingezakte tuba

    tis gelukkig maar een leenversterker tot de echte er is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top