Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard Ibanez kenners...hellup?

    Hey,

    Net mn les paul verkocht en jaja,dat brengt natuurlijk geld op...
    In principe ben ik van plan om een Fender vintage hot rod strat terug te gaan kopen maar ik ben ook altijd gecharmeerd geweest van Ibanez...ik heb er enkel nooit één gehad.
    De zoekfunctie ligt er uit dus dat wordt m niet en die Ibanez site vind ik een vrij chaotische bende...
    Ik speel allerlei muzieksoorten dus ben op zoek naar een behoorlijk veelzijdige gitaar en het hoeft zeker geen budgetgitaar te zijn.
    Wat is nou zo'n beetje de betere of beste lijn die Ibanez aanbiedt?
    Moet ik dan kijken richting RG prestige?
    Ik zou graag een combi van humbuckers en single coils hebben (ik denk Dimarzio)en als ik dan toch voor een Ibanez zou gaan wil ik er zeker één met een knappe tremolo. Verder ligt de nadruk uiteraard op speelcomfort...
    Dat zou de hoofdreden zijn om een Ibanez aan te schaffen. Ik wil over dat fretboard en die hals vliegen...
    Nou genoeg info voorlopig,ik hoop dat er iemand is die mij een beetje wegwijs kan maken in de wondere wereld van Ibanez,alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Koop een Gibson MIII ben je in één ker klaar, heeft H S H config en Schaller Floyd Rose en coilsplitters en lekker dun halsje

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Hey,

    Net mn les paul verkocht en jaja,dat brengt natuurlijk geld op...
    In principe ben ik van plan om een Fender vintage hot rod strat terug te gaan kopen maar ik ben ook altijd gecharmeerd geweest van Ibanez...ik heb er enkel nooit één gehad.
    De zoekfunctie ligt er uit dus dat wordt m niet en die Ibanez site vind ik een vrij chaotische bende...
    Ik speel allerlei muzieksoorten dus ben op zoek naar een behoorlijk veelzijdige gitaar en het hoeft zeker geen budgetgitaar te zijn.
    Wat is nou zo'n beetje de betere of beste lijn die Ibanez aanbiedt?
    Moet ik dan kijken richting RG prestige?
    Ik zou graag een combi van humbuckers en single coils hebben (ik denk Dimarzio)en als ik dan toch voor een Ibanez zou gaan wil ik er zeker één met een knappe tremolo. Verder ligt de nadruk uiteraard op speelcomfort...
    Dat zou de hoofdreden zijn om een Ibanez aan te schaffen. Ik wil over dat fretboard en die hals vliegen...
    Nou genoeg info voorlopig,ik hoop dat er iemand is die mij een beetje wegwijs kan maken in de wondere wereld van Ibanez,alvast bedankt
    Prestige S lijn, met die tremolo's die nadat een snaar knapt op stemming blijven die zijn op zich wel stoer en lekker dun. Ik ben alleen geen ibanez-man en ik heb er verder ook geen verstand van maar dat lijkt mij wel de lijn die jij zoekt?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Koop een Gibson MIII ben je in één ker klaar, heeft H S H config en Schaller Floyd Rose en coilsplitters en lekker dun halsje
    Man,ik ben blij dat vanmiddag mn laatste Gibson de deur uit ging
    Ik ben gewoon benieuwd naar Ibanez..ik bedoel Gilbert,Vai,Petrucci en Satriani...
    om even wat vorbeelden te noemen,die zullen toch wel een beetje smaak hebben niet?
    Moet wel zeggen dat ik die Ibanezjes van rond de 800-1000 mij een beetje zo'n art Smit gevoel gaven,vond ik het net niet...
    Maar de duurdere modellen moeten toch wel ok zijn lijkt mij

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    weet je eigelijk wat je wilt, ik heb het gevoel dat je van de hak op de tak springt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Man,ik ben blij dat vanmiddag mn laatste Gibson de deur uit ging
    Ik ben gewoon benieuwd naar Ibanez..ik bedoel Gilbert,Vai,Petrucci en Satriani...
    om even wat vorbeelden te noemen,die zullen toch wel een beetje smaak hebben niet?
    Moet wel zeggen dat ik die Ibanezjes van rond de 800-1000 mij een beetje zo'n art Smit gevoel gaven,vond ik het net niet...
    Maar de duurdere modellen moeten toch wel ok zijn lijkt mij
    Nieuw: inderdaad de Prestige series. Alle Prestige modellen worden inmiddels weer in Japan (FujiGen) gemaakt en je mag er vanuit gaan dat die minstens van dezelfde kwaliteit zijn als gitaren van andere grote merken uit dezelfde prijsklasse en hoger.

    De meest voor de hand liggende gitaren zijn die uit de RG Prestige lijn. De RG1000-modellen (RG1570, RG1527, etc.) zijn voorzien van Ibanez eigen in Japan gemaakte V7 en V8 pickups en de Edge Pro tremolo. De RG2000-modellen (RG2550Z, etc.) hebben door DiMarzio in de VS gemaakte DiMarzio/IBZ-elementen en de betrekkelijk nieuwe Edge Zero tremolo. De RG3000-modellen (RG3620Z) hebben sinds dit jaar weer originele DiMarzio-elementen (Air Norton/Tone Zone, etc.) en een Edge Zero. Kwalitatief gezien zou er geen verschil moeten zijn tussen deze verschillende series.

    Op modelniveau zijn er ook nog verschillen: zo zijn er natuurlijk ook hardtails, verschillende pickupconfiguraties, gitaren met een neck-thru constructie en gitaren met mahonie body i.p.v. basswood.

    Een afweging die je moet maken is of je voorkeur hebt voor een bepaalde eigenschap (pickupconfiguratie, bodyhout, constructie, etc.), als je pickups toch gaat vervangen scheelt dat al in de overweging.
    Waar je ook rekening mee moet houden zijn de verschillende tremolo's: in 2009 zijn er dus nog twee verschillende tremolo's verkrijgbaar: de oudere Edge Pro op de RG1000-series en de nieuwe Edge Zero op de rest. Veel gebruikers hebben nogal de voorkeur voor die oude Edge Pro en die verschilt qua feel en techniek nogal van de Edge Zero. Deze is gek genoeg zeer populair in Japan, maar als het aan veel (hooggeplaatste) Amerikanen had gelegen, was hij allang weer verdwenen in het voordeel van de Edge Pro (of ouder).

    Als je kan aangeven wat je ongeveer zoekt qua specificaties, kan ik je misschien iets specifiekers aanraden, ook bijvoorbeeld bepaalde tweedehands modellen. Veel succes alvast met uitzoeken!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    weet je eigelijk wat je wilt, ik heb het gevoel dat je van de hak op de tak springt
    Ja hoor,ik wil in principe die vintage hot rod strat.
    ik was gewoon eens benieuwd naar wat nou een beetje de toplijn van Ibanez was. Ibanez is gewoon een merk wat ik nog nooit echt een eerlijke kans gegeven heb.
    Dat hele gitaarspelen is toch één ontdekkingsreis,dat vind ik juist zo vet.
    Gewoon veel modellen en merken proberen zodat je:

    a. Weet waar je over praat.
    b. Je niet bangig gaat vasthouden aan een bepaald merk en dan vervolgens gaat beweren dat dat merk de hemel en aarde is.

    Simple as toch? Uiteindelijk kom je er op die manier achter wat nou je ultieme gitaar is,en dat is nou precies naar waar ik op zoek ben (al heel wat jaartjes).
    Verklaring genoeg lijkt me,ik ben volwassen,heb een goede baan dus ik kan het me veroorloven...je moet het lekker niet doen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Die prestige lijn is echt top, lekkere platte halsjes. Trems zijn helemaal goed en ontstemmen is er eigenlijk niet bij. Ga ze gewoon testen zonder naar de prijskaartjes te kijken. Zoek wel een goeie zaak uit met vakbekwame gasten die je goed kunnen helpen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Nieuw: inderdaad de Prestige series. Alle Prestige modellen worden inmiddels weer in Japan (FujiGen) gemaakt en je mag er vanuit gaan dat die minstens van dezelfde kwaliteit zijn als gitaren van andere grote merken uit dezelfde prijsklasse en hoger.

    De meest voor de hand liggende gitaren zijn die uit de RG Prestige lijn. De RG1000-modellen (RG1570, RG1527, etc.) zijn voorzien van Ibanez eigen in Japan gemaakte V7 en V8 pickups en de Edge Pro tremolo. De RG2000-modellen (RG2550Z, etc.) hebben door DiMarzio in de VS gemaakte DiMarzio/IBZ-elementen en de betrekkelijk nieuwe Edge Zero tremolo. De RG3000-modellen (RG3620Z) hebben sinds dit jaar weer originele DiMarzio-elementen (Air Norton/Tone Zone, etc.) en een Edge Zero. Kwalitatief gezien zou er geen verschil moeten zijn tussen deze verschillende series.

    Op modelniveau zijn er ook nog verschillen: zo zijn er natuurlijk ook hardtails, verschillende pickupconfiguraties, gitaren met een neck-thru constructie en gitaren met mahonie body i.p.v. basswood.

    Een afweging die je moet maken is of je voorkeur hebt voor een bepaalde eigenschap (pickupconfiguratie, bodyhout, constructie, etc.), als je pickups toch gaat vervangen scheelt dat al in de overweging.
    Waar je ook rekening mee moet houden zijn de verschillende tremolo's: in 2009 zijn er dus nog twee verschillende tremolo's verkrijgbaar: de oudere Edge Pro op de RG1000-series en de nieuwe Edge Zero op de rest. Veel gebruikers hebben nogal de voorkeur voor die oude Edge Pro en die verschilt qua feel en techniek nogal van de Edge Zero. Deze is gek genoeg zeer populair in Japan, maar als het aan veel (hooggeplaatste) Amerikanen had gelegen, was hij allang weer verdwenen in het voordeel van de Edge Pro (of ouder).

    Als je kan aangeven wat je ongeveer zoekt qua specificaties, kan ik je misschien iets specifiekers aanraden, ook bijvoorbeeld bepaalde tweedehands modellen. Veel succes alvast met uitzoeken!
    Ok dan thanks! Daar kan ik wat mee.
    Ok,gaat ie:

    hout: niet perse een voorkeur

    constructie:zowel bolt on als neckthrough,geen voorkeur eigenlijk

    pickups: liefst gewoon Dimarzio's

    pickupconfiguratie: mmm,moeilijk...HSH of HSS

    toets: maakt me niet zoveel uit,zolang het maar 24 frets is en lekker vlak.Ik zoek een fretboard waar ik overheen kan vliegen.

    tremolo: gewoon de beste,die niet of nauwelijks ontstemt en die snaren wisselen en omstemmen ook niet al te ingewikeld maakt.

    Ik speel met name stevige rock,niet eens zo zeer metal(al is het leuk als het wel kan natuurlijk)en als het dan al metal is denk dan aan Ozzy,Judas Priest enz. Ook speel ik graag bluesrock (SRV,Hendrix) maar daar gebruik ik mn strat wel voor.
    Het gaat er mij gewoon om dat ik een lekker allround gitaartje bemachtig die gewoon waanzinnig wegspeelt. Ik wil me nu met name toe gaan leggen op het echte shredwerk a la Malmsteen,Kotzen enz. dus playability staat hoog in het vaandel.

  10. #10

    Standaard

    ik heb 1maand geleden men gibson lespaul classic 1960 verkocht en een ibanez rg1527 prestige(7snaar) gekocht.ik heb nog geen minuut spijt gehad!echt fijne gitaar en een superhals!!!alleen de ibanez pickups vallen beetje tegen maar ik ga er een dimarzio d-sonic insteken.
    ibanez prestigereeks is zen geld meer dan waard!
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top