Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42
  1. #1

    Standaard Waarschijnlijk een Arirang?

    Hai iedereen,ik had mezelf al eens eerder voorgestelt,beginneling.

    Ik heb mezelf wel heel erg in het diepe gegooit, denk ik, want ik heb heel waarschijnlijk een Arirang stratocaster gekocht in een tweedehands winkel waarvan ik eigenlijk niet eens weet of ie het doet,kon hem daar niet testen,maar hem ook niet laten staan.

    Merkloos,geen nummer,sticker of wat dan ook,heel toevallig stond er ook een gitarist naar te kijken,heel netjes gevraagt wat hij ervan vond,het voelde goed met snelle kijk erop rechte hals,erg apart en hij zei dat als hij nu niet zoveel gitaren in bezit had,hij hem zeker had gekocht!

    Heb hem in mijn handen gehad,erg stoffig en vies maar intuïtief voelt het goed,helaas ontbreekt de tremelo-arm,wat lakschade,verder heel stoer!

    Heb wat info gezocht maar echt haast niks te vinden behalve een foto op wietsesguitars van het model EG 202 T http://wietsesguitars.nl/pagina262a.html maar nee natuurlijk is het niet het model wat ik heb.

    Ik heb 3 elementen met 3 schuifschakelaartjes en nog een apart schuifschakelaartje,de 3 elementen zijn zilverkleurig met witte plaatjes erop en de volume en toonregelaars zijn ook wit,kan ook later vervangen zijn natuurlijk.
    Ik zal zo snel mogelijk wat foto's erbij doen maar nu is echt alle info welkom,vast bedankt!
    Laatst gewijzigd door een mams; 9 november 2009 om 00:04 Reden: link

  2. #2

    Standaard

    dat stratachtige ding wat ik heb is onder meerdere merknamen uitgebracht o.a. hondo, dus zonder foto's kan ik er niks zinnigs over zeggen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    ideetje

    Krijg nou wat... die op Wietse's webpage is exact dezelfde als die van een vriendin van mij.
    En ik kon er nooit iets over vinden omdat er geen merk of wat ook op zit.
    Zal wel even wat foto's schieten als ik daar weer ben.
    Misschien moeten er wel nieuwe snaren op, dan kan ik 'm even openschroeven.
    Oh, en TS, zij is er ook helemaal gek mee, wil 'm niet meer kwijt.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    dat is geen arirang, lijkt er slechts vaag op, dat is een kawai product heb er 1 gehad die de naam king droeg, maar alles is mogelijk, werden ook vaak naamloos verkocht.

    deze dus.



    die is naar joey handsome gegaan, (voor 65 euro als ik het nog goed weet) erg lekker halsje en mooie tremelo, de tremelo arm van deze heb ik zelf gemaakt van de steel van een oude vleesvork.
    de stemmechanieken van die van jou liggen helemaal uit elkaar zie ik, geen probleem, als je een beetje logisch nadenkt kan je die zo weer in elkaar schroeven.
    als je er geen geluid uit kunt krijgen als je de boel weer besnaard hebt, spuit dan die schuifschakelaartjes effe met contact spray in en dan effe fanatiek heen en weer halen, meestal zit daar namelijk het probleem.
    mocht je dicht bij mij in de buurt wonen dan wil ik hem wel effe voor je nakijken, vind ik altijd leuk werk namelijk.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik heb de gitaar van m'n vriendin nu hier, zal morgen bij daglicht even foto's maken.
    Dan gaat ook de pickguard er even af, ben benieuwd.
    Body is zoals die op Wietse's site, de tremolo, de rollerbridge en de PU's zijn precies zoals die van een Mams.
    Er zit trouwens wel een stickertje achterop, "EG 302", en nog een quality check stickertje.
    To be continued...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7

    Thumbs up

    In elk geval Wietse en Midwolda heel erg bedankt voor het kijken en Midwolda ik had hem heel even open gemaakt en op de koperen plaatjes onder de pickguards staat japan in gestanst,erg leuk dat je er ook zo nieuwsgierig er naar bent!

    Ook al is het een Kawai cheapo,ik vind het heel erg leuk dat ik er 1 heb,als je zo rond zoekt op internet zie je er echt niet zoveel en ik als beginneling ben er echt heel erg blij mee,heb geen standaardgeval en heb er 50 euro voor neer gelegd.

    Alsnog zou ik het leuk vinden om wat tips voor het schoonmaken en onderhouden te krijgen,alles is welkom!

    Midwolda vast succes en allebei bedankt!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    204

    Standaard

    Voor dat geld zal je er wel plezier van hebben
    Wel een coole gitaar. Heel appart.
    Ibanez RG2550Z (yeah!) >< Epiphone Les Paul standard >< Line6 Flextone III >< Matsuoko klassieke gitaar
    Luister niet naar mij, ik ben maar een 16-jarige leugenaar uit Belgie...

  9. #9

    Smile

    Bedankt Thmz!

  10. #10

    Talking

    Ik heb net het metalen plaatje(hals/body) eraf gekregen met heel veel moeite,de 4 schroeven waren zowat helemaal uitgeholt,er staat ook nog aan de onderkant van dat plaatje made in japan.
    Uit elkaar gehaalt want die hals moet gewoon goed te stellen zijn en met verbazing zit er een stukje ijzerzaag wat afgebroken is en een roze stukje hout ertussen van een lucifer of zo'n vuurwerkpijltje,hoe kregen ze het voor mekaar? echt een gitaar met geschiedenis!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top