Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 145
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard Guttlin Grand Duke Bass

    Het heeft me veel moeite gekost, maar heb uiteindelijk toch iets kunnen tekenen waar ik mee kan leven. Een bassist vroeg me een bas te bouwen maar wilde absoluut de "melted" feel van de thin king gitaar en niet de Bobking bass vorm. Het omzetten van een gitaarbody naar fullscale bassgitaar is nog niet zo simpel (ivm balans enz...) maar soit, klant is (tot op bepaalde hoogte toch) koning.

    Deze ga ik dus bouwen, met name de vintage witte. De specs moeten zo kort mogelijk liggen bij een 59 P bass, dus er komen ook chromen kappen op. i like that

    body: weet nog niet, ofwel elzen ofwel licht essen, hals maple, toets pallisander


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind die vreemde vormen van jouw beter geslaagd als het voor een bas is dan voor een gitaar. Deze ziet er wederom echt goed uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  3. #3

    Standaard

    Weer eentje voor een klant? Goed bezig

    De vorm is ook zeker gaaf bij een bas.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Mmmmm me like!
    Ik zou voor elzen kiezen, daar ben ik nu ook mee bezig en dat werkt heel smooth

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind die vreemde vormen van jouw beter geslaagd als het voor een bas is dan voor een gitaar. Deze ziet er wederom echt goed uit.
    En mijn eerste indruk was nou juist dat ik de vorm in bas-vorm een beetje weird vond. Al begint het na drie keer kijken ook meteen weer bij te trekken...
    Hij lijkt me wat aan de massieve kant, maar ik weet niks van bassen
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    En mijn eerste indruk was nou juist dat ik de vorm in bas-vorm een beetje weird vond. Al begint het na drie keer kijken ook meteen weer bij te trekken...
    Hij lijkt me wat aan de massieve kant, maar ik weet niks van bassen
    had ik ook hoor, ik zou het uit mezelf niet gedaan hebben, maar die bassist (iemand met enig aanzien in het Belgisch muziekwereldje wilde het absoluut). Maar na wat tijd went het wel. Massief, yep, maar hij krijgt wel allerlei comfort contouren. het moeilijke was dat bij een bas de bovenste strapbutton stuk verder moet zitten ifv goede balans door langere hals.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    niet aan bouwen toe wegens ziek, maar de mal voor deze bas had ik al uitgezaagd, fretboard en wat candy ook aangekomen. als het goed is komen ze touwens maandag hier een nieuwe vloer op leggen, dit is mijn living nu ...

    vandaar ook deze wat gruizige foto


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    chicken

    Dat is weer een heerlijk ontwerp.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Hee uit een van je eerste topics herriner ik me dat je eerst een vloer moest leggen voordat je verder kon....(of was jij dat niet) Is die nu alweer versleten?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Hee uit een van je eerste topics herriner ik me dat je eerst een vloer moest leggen voordat je verder kon....(of was jij dat niet) Is die nu alweer versleten?
    yep dat waren de slaapkamers, die heb ik zelf gedaan, de living keuken badkamer gang enz... laat ik nu wijselijk over aan een prof

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top