Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1

    Standaard Duesenberg, is dat wat?

    Hallo gitaarfreaks van de lage landen,

    met anderhalf jaar gitaarervaring, waarvan een half jaar met les, vind ik het tijd worden om een "echte" elektrische gitaar te kopen. Ik heb het tot nu toe met een Washburn WI14 gedaan, maar ik ben het ding nu wel meer dan zat. Onlangs nog afgesteld, maar de G-snaar blijft nog geen minuut gestemd. Ook overal ratelen, en de nek ligt me ook gewoon niet lekker. Maargoed, wat wil je voor zo'n goedkoop ding. Verder heb ik nog een redelijk lekker spelende Dean akoestische gitaar liggen. Het gitaarspelen heeft m'n hart wel gestolen, tijd voor een nieuwe elektrische gitaar dus. Ik zoek iets tussen de €750,- en €1000,-.

    Nu is mijn oog de laatste tijd gevallen op een Duesenberg Starplayer, mijn leraar is positief over het merk, zelf houdt mijn kennis na Gibson en Fender eigenlijk een beetje op. Ik zoek een allround gitaar, die wel een beetje pit nodig heeft. Na anderhalf jaar ben ik nog niet echt specifiek één bepaalde stijl gaan spelen.

    Nu is mijn vraag: Hebben jullie ervaring met dit merk (en type gitaar), en zo ja, hoe bevalt dit?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Tenzij je toch wel genoeg geld hebt zou ik niet een goede kwaliteit kopie kopen. Je weet nog niet welke stijlen je wilt gaan spelen, als je zo'n ding weer besluit te verkopen gaat dat veel moeilijker dan een echte Les Paul.

    Kwaliteit kan ik niks over zeggen, lijkt prima te zijn voor de prijs na een minuut googelen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Sorry, met je uitspraak ben ik het volledig oneens.

    Duesenberg's worden meer verkocht, dan je zou denken... En daar geraak je eveneens ook heel goed vanaf op de 2dehandsmarkt. Daarbij is dit ook niet zomaar een goede kwaliteitskopie. Dit zijn gitaren van uitermate goede kwaliteit, en niet zomaar kopie'tjes. Ik weet trouwens enkele personen die een duesenberg 49'er verkiezen boven een Gibson Les Paul. Ga zeker zoveel mogelijk verschillende merken testen is mijn tip!

    Je laatste zin is de enige juiste

  4. #4

    Standaard

    Duesenberg is niet zomaar een gibson kopie hoor. Ze maken ontzettend goede en stijlvolle gitaren. Die raak je ook nog echt wel kwijt als het moet.

    Gibson is absoluut niet heilig.

    edit: Precies dezelfde mening als kenx dus.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Sorry, met je uitspraak ben ik het volledig oneens.

    Duesenberg's worden meer verkocht, dan je zou denken... En daar geraak je eveneens ook heel goed vanaf op de 2dehandsmarkt. Daarbij is dit ook niet zomaar een goede kwaliteitskopie. Dit zijn gitaren van uitermate goede kwaliteit, en niet zomaar kopie'tjes. Ik weet trouwens enkele personen die een duesenberg 49'er verkiezen boven een Gibson Les Paul. Ga zeker zoveel mogelijk verschillende merken testen is mijn tip!

    Je laatste zin is de enige juiste



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Duesenberg is niet zomaar een gibson kopie hoor. Ze maken ontzettend goede en stijlvolle gitaren. Die raak je ook nog echt wel kwijt als het moet.

    Gibson is absoluut niet heilig.

    edit: Precies dezelfde mening als kenx dus.




    "Drie keer vor ne frang" zeggen we hier, dus wederom: Duesenberg rules!!! Een paar keer op een Duesenberg tele gespeeld, nog steeds spijt van dat ik die niet onmiddellijk gekocht heb toen. En de Duesenberg Starplayer Tv Outlaw was ik gewoon op slag verliefd op, maar had ik toen natuurlijk het geld niet meer voor (na het kopen van een veel duurdere jap Fender tele )
    Laatst gewijzigd door ellisvertellis; 10 november 2009 om 00:01

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Tenzij je toch wel genoeg geld hebt zou ik niet een goede kwaliteit kopie kopen. Je weet nog niet welke stijlen je wilt gaan spelen, als je zo'n ding weer besluit te verkopen gaat dat veel moeilijker dan een echte Les Paul.

    Kwaliteit kan ik niks over zeggen, lijkt prima te zijn voor de prijs na een minuut googelen.
    ik schat Duesenberg hoger in dan een gemiddelde LP hoor, op vlak van esthetiek en zeker qua prijs-kwaliteit verhouding.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Je moet niet vergeten dat er heel veel mensen zijn met meer geld dan kennis, over het algmeen denken de mensen op dit forum beter na over hun aankopen volgens mij.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Wakker worden jongens, al zijn die Duesenbergs nog zo goed (gelijk aan Gibson week ik niet, maar dat wordt hier nogal snel geschreeuwd) 2e hands doe je een Gibson nu eenmaal makkelijker van de hand.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik schat Duesenberg hoger in dan een gemiddelde LP hoor, op vlak van esthetiek en zeker qua prijs-kwaliteit verhouding.
    bedoel je een Gibson LP of een kopie LP?

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top