Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 147 van 178 EersteEerste ... 4797137145146147148149157 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.461 t/m 1.470 van 1771
  1. #1461
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Dagje (avondje) vrij nemen?

  2. #1462
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Overigens heb ik pas een kaartje gekocht nadat Sahg bekend was gemaakt als voorprogramma; Opeth heb ik onderhand wel gezien.
    Zoals verwacht was ik meer onder de indruk van Sahg dan Opeth. Sahg rammelde nog een beetje en je zag dat ze een zaal met 3200 man toch nog een beetje spannend vonden; Opeth rammelde er gewoon een ok set uit. Muzikaal heel goed, maar allemaal net iets te slapjes/automatisch.

    Ook is de nieuwe 013 echt een flinke achteruitgang. De nieuwe PA is te directioneel, dus je kunt niet links of rechts vooraan staan omdat je dan maar de helft van de partijen hoort. Het geluid wordt wat beter aan het einde van de vlakke vloer; maar daar zie je geen drol meer. De trap stond ramvol; dus dat was ook geen optie.

    Donderdag een nieuwe poging met Meshuggah en High on Fire; maar ik gok dat ik niet vaak in de grote zaal van 013 meer zal komen.

  3. #1463
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zoals verwacht was ik meer onder de indruk van Sahg dan Opeth. Sahg rammelde nog een beetje en je zag dat ze een zaal met 3200 man toch nog een beetje spannend vonden; Opeth rammelde er gewoon een ok set uit. Muzikaal heel goed, maar allemaal net iets te slapjes/automatisch.

    Ook is de nieuwe 013 echt een flinke achteruitgang. De nieuwe PA is te directioneel, dus je kunt niet links of rechts vooraan staan omdat je dan maar de helft van de partijen hoort. Het geluid wordt wat beter aan het einde van de vlakke vloer; maar daar zie je geen drol meer. De trap stond ramvol; dus dat was ook geen optie.

    Donderdag een nieuwe poging met Meshuggah en High on Fire; maar ik gok dat ik niet vaak in de grote zaal van 013 meer zal komen.
    Ik vond het geluid echt uitstekend. Bij Opeth vond ik de setlist iets minder - maar aangezien ik mijn huiswerk had gedaan was ik daarop voorbereid. Had ze eigenlijk vorige tour moeten zien, met The Devil's Orchard, Windowpane, Eternal Rains Will Come enzo. Wellicht wat routinematigvoor hun doen, maar ik stond na afloop nog steeds stomverbaasd, met de mond open... Een routinematige set van een van de beste bands van de wereld is nog steeds zwaar overdonderend.

    Sahg, tsjah, is een smaakkwestie. Waar Åkerfeldt, die zich zeker wel bewust is van zijn status, er kurkdroge humor op nahoudt, daar was Sahg wat mij betreft het tegenovergestelde. Het jammere is alleen dat Opeth muzikaal oneindig veel sterker is. Ik vond dat ene nummer dat Sahg aankondigde als onderdeel van de nieuwe plaat best wel aardig, maar voor de rest... tsjah, je moet van sterke huize komen wil je mij in dit genre overtuigen. Wel vond ik het uiterst vermakelijk. De zanger deed me denken aan Jack Black, maar dan leek hij zichzelf te serieus te nemen. Vond ik niet heel sterk - then again, muzikaal is het ook gewoon niet mijn ding. Opeth is écht de grote uitzondering in het hele metalgenre.

  4. #1464
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Had ze eigenlijk vorige tour moeten zien
    Je had ze in Utrecht moeten zien toen ze Ghost Reveries speelden. Nog nooit zoveel kippenvelmomenten gehad bij een show.



    Ik heb ze denk ik ergens rond de 15 keer gezien nu, en het wordt er niet echt beter op; de piek hebben ze al gehad.

  5. #1465
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Je had ze in Utrecht moeten zien toen ze Ghost Reveries speelden. Nog nooit zoveel kippenvelmomenten gehad bij een show.



    Ik heb ze denk ik ergens rond de 15 keer gezien nu, en het wordt er niet echt beter op; de piek hebben ze al gehad.
    Yup, alleen was ik toen te laat met tickets. En de keer daarvoor had ik wel tickets, maar moest ik zelf spelen. Kan niet alles hebben...

  6. #1466
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik wordt altijd zo triest van die PRS gitaartjes.

  7. #1467
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ik wordt altijd zo triest van die PRS gitaartjes.
    Ik heb die ook een in huis gehad om de pickups te vervangen. Karakterloos, al klaarde hij wel wat op van de P90's die ik er in heb gezet.

  8. #1468
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Morgenavond naar King of the world in Paradiso

  9. #1469
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    28 Januari naar Sjako! in het Patronaat. Wouter Planteijdt en Rene van Barneveld in een bandje!
    prut...

  10. #1470

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ook is de nieuwe 013 echt een flinke achteruitgang. De nieuwe PA is te directioneel, dus je kunt niet links of rechts vooraan staan omdat je dan maar de helft van de partijen hoort. Het geluid wordt wat beter aan het einde van de vlakke vloer; maar daar zie je geen drol meer. De trap stond ramvol; dus dat was ook geen optie.

    Donderdag een nieuwe poging met Meshuggah en High on Fire; maar ik gok dat ik niet vaak in de grote zaal van 013 meer zal komen.
    Dat ligt niet aan de PA, maar aan de geluidsman. Een beetje slimme geluidsman zal cruciale dingen niet enkel hard of links of rechts pannen. En technisch gezien, de nieuwe PA van de 013 heeft op het nearfield kasten staan die 120 graden breed stralen. De oude PA van de 013 had op het nearfield drie kasten met een straling van 50 graden per kast, die kasten hebben een gigantische overlap waarbij ik het knap vind als ze in totaal verder komen 90 graden. De oude PA stond vanwege zijn opzet wel meer naar het midden gericht, dus ik denk dat het bij elkaar redelijk op hetzelfde neerkomt.

    Maar nogmaals, als je links voor het podium staat op 5 a 10 meter afstand en je kunt de rechtse partijen niet horen dan ligt dat aan de geluidsman en niet aan de PA.

    Overigens, wat vond je van Meshuggah?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top