Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: snel palmmuten

  1. #11

    Standaard

    Kramp krijg je meestal omdat je verkrampt speelt. Te snel te snel willen spelen. Zoek eerst een snelheid op waarmee je zonder kramp kunt spelen, al is het 40bpm. Uiteraard heeft spierconditie er ook mee te maken, maar 99,9% wil veel te veel veel te snel; hardlopers zijn doodlopers of snelspelers zijn doodspelers (maar dat is weer een beetje raar voor een death metal fan, haha).

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christopha Bekijk bericht
    Kramp krijg je meestal omdat je verkrampt speelt. Te snel te snel willen spelen. Zoek eerst een snelheid op waarmee je zonder kramp kunt spelen, al is het 40bpm.
    Indeed. Ik wilde ook al heel snel mijn favoriete metal nummers spelen maar dat gaat dan gewoon nog niet. Eerst langzamere nummers, en over een paar maanden speel je dan ineens mee met het nummer dat je zo vet vondt. Leuk moment

  3. #13
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Tja. Je moet gewoon heel veel oefenen.

    Off the top of my head, zijn goede nummers om dit mee te oefenen:

    Metallica - So What met name de verse
    Metallica - Master of Puppets ook met name de verse
    Blink182 - Dammit wat meer in jouw straatje

  4. #14

    Standaard

    het lukt me nu wel met alternate palmmute.
    Maar alleen downstroke wil me nog niet lukken... kramp al naar een paar seconden
    ROCK ON

  5. #15

    Standaard

    Onderzoek waar de kramp zit, waar hij vandaan komt. Lijkt allemaal logisch, maar besteed er daadwerkelijk je volle aandacht aan. Gitaarspelen kost enig kracht en uithoudingsvermogen, maar het is ook weer geen bodybuilding en marathonlopen. Pak je gitaar en je plectrum en voordat je de oefening doet, ontspan alles; behalve het kleine beetje kracht dat je nodig hebt om je plectrum niet te laten vallen. Gitaarspelen zit veel dichter bij totale ontspanning dan je denkt. Kijk maar naar de bekende goeie gitaristen hoe relaxt het er uitziet. En kijk niet alleen naar je vingers en pols, het hele lichaam is erbij betrokken (ademhaling ook vaak). Bij mij verkrampt de rechterenkel om wat voor reden dan ook. De meeste progressie maakte ik door dit inzicht. Ik moest het honderden keren tegen mezelf zeggen en blijven zeggen. Dus dank je wel voor deze post haha ;-).

    Greetz Chris

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.691

    Standaard

    verkramping in je rechter enkel komt denk ik doordat je niet goed zit. Veel laten hun gitaar rust op het rechterbeen (ik ook) tijdens en zitten. Probeer een je voet op een verhoging te zetten zodat je niet met je voet je been omhoog houd.
    Of laat je gitaar rusten op je linker been zoals flamingo gitaristen doen.
    Zelf heb ik er nooit echt bij stil gestaan, maar blijkbaar heb ik het mezelf aardig goed aangeleerd

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top