Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46
  1. #1

    Standaard Grappige situatie bij Piens

    Grappige situatie meegemaakt bij Piens,

    Jaren geleden heb ik eens mijn mening gezegd over een promotie die nogal fake overkwam. Zo promote Piens een lot licht beschadigde gitaren van merken zoals gibson, fender, etc...
    Dit bleken beschadigde staggs te zijn aan absurde prijzen.

    Vandaag ga ik naar Piens, ik wil een simpel boekje kopen. De verkoper zegt mij dat hij mij niks mag verkopen aan mij omwille van een mail die ik gezonden had jaren geleden. Gewoonweg absurt voor woorden. Na wat afschuimen op forums las ik dat dit niet nieuw is bij Piens, zowat iedereen met een bepaalde mening die niet in het laatje van Piens past komt op zijn persoonlijke blacklist (ook al werden deze op forums gegeven en niet rechtstreeks op mail). Ieder doet wat hij zelf wil, maar schuim eerst eens wat forums af voordat je daar iets koopt. Dat is een tip die ik jullie meegeef. Dat men zich bezighoudt met dergelijke zielige praktijken kan ik niet begrijpen. Zijn prijzen zijn al even absurt, maar dat is algemeen geweten in België. Ook over het gebruik van de persoonlijke gegevens heb ik mijn bedenkingen. Ik vraag me af of alles wel wettelijk is, hiervoor ga ik me zeker nog eens informeren.

    PS: De verkoper vond de praktijken van zijn baas zelf onnozel !!
    Bij deze, geen reclame voor een site.
    Playing a thousand notes doesn't mean you can play the guitar, playing perfectly in the groove means you can play.

  2. #2

    Standaard

    Ze mogen er ook geen gitaren reparen die niet bij piens gekocht zijn, ze verbrodden de body van je gitaar door er een spuuglelijk stickertje op te plakken dat je er niet maar af krijgt, en ze vragen inderdaad onmogelijke prijzen (2900 euo voor gibson lp 2007 in piens tegen 2000 euro in music store)
    Ik heb wel de indruk dat de gitaren goed zijn afgesteld en geen onaangename verrasingen vertonen na aankoop maar dat ligt eerder bij de techniekers...
    En van dat blacklisten, dat lijkt me allesbehalve wettig...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

  3. #3

    Standaard :)

    Thanks voor uw reply,

    Niet wettig, maar geen zin om er energie in te stoppen, hopelijk stoten ze eens op iemand die er wel energie wil in stoppen, om dit eens wat recht toe te brengen.

    Ach, mij raakt het in de verste verte niet. Ik kocht een boekje omdat ik vond dat ik daar niet kon weggaan met lege handen. Maar daar materiaal nog kopen ?? Never !! Zelfs al stond ik niet op een blacklist, die prijzen zijn absurt, all power to kleine winkels en musicstore !! Van de mensen die er werken is er trouwens maar ene die sympa is en kennis van zaken heeft, dat is die met zijn tattoo's en kaal hoofd :-).

    Greetz,
    C


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychomantis Bekijk bericht
    Ze mogen er ook geen gitaren reparen die niet bij piens gekocht zijn, ze verbrodden de body van je gitaar door er een spuuglelijk stickertje op te plakken dat je er niet maar af krijgt, en ze vragen inderdaad onmogelijke prijzen (2900 euo voor gibson lp 2007 in piens tegen 2000 euro in music store)
    Ik heb wel de indruk dat de gitaren goed zijn afgesteld en geen onaangename verrasingen vertonen na aankoop maar dat ligt eerder bij de techniekers...
    En van dat blacklisten, dat lijkt me allesbehalve wettig...
    Playing a thousand notes doesn't mean you can play the guitar, playing perfectly in the groove means you can play.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    705

    Standaard

    Dat is echt kansloos een verbod om ergens te kopen..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    929

    Standaard

    ik heb dat hier wel eens eerder op het forum gelezen, vergelijkbare situatie van iemand die op het forum wat had verteld, waarop piens vervolgens actie had ondernomen.

  6. #6

    Standaard

    Ik vraag het me toch af hoe ze aan sommige privé gegevens komen.

    Is niet altijd beschikbaar, zelfs niet als je even op google zoekt.
    it's better to burn out than to fade away

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Huh? Maar dan kennen ze je dus? Hoe weten ze anders dat jij degene bent die jaren geleden had gemailed?

    Te gek voor woorden dit.....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Ik denk dat het komt omdat ze bij de uitgang altijd vriendelijk vragen om je gegevens omwille van het verzenden van verkoopinfo of een krantje (dacht ik)
    Als je daar niet aan meedoet, heb je verder nergens last van lijkt me.
    Ik blijf het zonde vinden, zulke verhalen. Zo'n mooie winkel zie je zelden of nooit en dan hebben ze een dergelijke reputatie...beetje jammer hoor.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Ik denk dat het komt omdat ze bij de uitgang altijd vriendelijk vragen om je gegevens omwille van het verzenden van verkoopinfo of een krantje (dacht ik)
    Als je daar niet aan meedoet, heb je verder nergens last van lijkt me.
    Ik blijf het zonde vinden, zulke verhalen. Zo'n mooie winkel zie je zelden of nooit en dan hebben ze een dergelijke reputatie...beetje jammer hoor.
    Oké, maar dat hebben ze dus zelf wel in de hand gewerkt... Jammer voor hun!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Oké, maar dat hebben ze dus zelf wel in de hand gewerkt... Jammer voor hun!
    Zeer zeker, ze denken in een ivoren toren te zitten met prachtig uitzicht.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top