Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    213

    Standaard Audacity: tracks van verschillende lengte exporteren naar .wav

    Hey mensen!

    Ik heb een probleempje in Audacity; aangezien hier nogal wat mensen met Audacity werken hoop ik dat iemand me verder kan helpen.

    OK, het probleem:
    Ik heb een gitaartrack, duurt 2 minuten en begint op 0:00:00.
    Daarnaast heb ik een drumtrack; deze duurt 1 minuut en begint op 0:30:00.

    Nu wil ik beide tracks los exporteren als .wav bestanden, zodat deze later in een ander programma (Cubase) ge-edit kunnen worden.
    Echter, aangezien de tracks niet allebei op 0:00:00 beginnen, heb ik hiermee een probleem. Als ik de .wavs namelijk exporteer en vervolgens importeer dan beginnen ze allebei op 0:00:00.

    Om dit voorkomen wil ik graag een “stilte” toevoegen aan de drumtrack van 0:00:00 tot 0:29:59. Zodoende beginnen de tracks allebei op 0:00:00 en blijft de drumtrack op de goede plek staan als ik ‘m exporteer naar .wav
    Nu heb ik dit geprobeerd, maar ik krijg het niet echt voor elkaar. Ik kan wel een stilte toevoegen, maar dan begint de stilte op 0:00:30 en schuift de drumtrack verder naar achteren op .

    Lijkt me redelijk standaard functionaliteit, dus zou me verbazen als dit niet kan met Audacity. Iemand ervaring hiermee??

  2. #2

    Standaard

    Ik ken Audicity niet, maar kun je het nummer niet in OMF formaat exporteren. Dit is een generiek formaat voor projecten in sequencers, waardoor je project/nummer in een andere sequencer (in dit geval: Cubase) zou kunnen inladen met de afzonderlijke sporen op dezelfde plek als in AUdicity

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2007
    Locatie
    Algarve, Portugal
    Berichten
    131

    Standaard

    Gewoon even opschuiven in Cubase. of direkt in Cubase opnemen.

    Normaal gebruik je broadcast wav hiervoor, want dat heeft een timestamp, maar Audicity heeft dit niet.

    Groeten

    Wim

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    213

    Standaard

    Owkee, thanks voor de reacties.

    Ik begin er nu toch wel achter te komen dat Audacity toch redelijk beperkt is qua functionaliteit. Ik gebruikte 'm tot nu toe voor snel wat gitaartracks op te nemen, maar als je er hele nummers met meerdere sporen in wil opnemen dan vind ik 'm toch wat beperkt.

    Binnenkort Reaper maar eens installeren, daar heb ik wel wat goede verhalen over gehoord..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top