Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard HNGD: Vantage VP-700



    Gisteravond van MP gehaald: Vantage VP-700, made in Japan by Matsumoku!
    Oudje met de nodige deuken en krassen, echte "plejer" dus. Lak blijft wat dof ook na fanatiek poetsen, iemand een ID?




    GEEN doorlopende maar gelijmde nek. Wel gelamineerd uit verschillende stukken esdoorn(maple). Ook het middenstuk vd body is een laminaat van esdoorn en walnoot. Zijkanten vd body zijn ws. van essen(ash).



    Helaas pindakaas: 1 niet-origineel knopje. Ik ben bang dat dit merk specifiek is dus voor Vantage by Mat anno eind jaren 70. Dat wordt zoeken.



    Grover tuners, ook niet origineel maar dat vinden we dan weer niet zo erg...



    Electronica. Het coil split schakelaartje is wat wankel, gaan we misschien vervangen. De rest doet het wel, pots kraakten wat maar het wordt al beter. Qua electronica is alles te vervangen dus geen probleem.



    Hals element holte. Merkwaardige oplossing, stukje hout geschroefd en gelijmd? Nee geen "long neck tenon", niet gaan overdrijven...

    Geen spannende "MMK" stempels maar ws. wel Mat made humbuckers. Zien er uit en klinken als Di Marzio Super Distortions!



    Serienr van 5 cijfers, begint met een 7 dus 1977.



    Nou vooruit 1 fineerlaagje dan. Typenr op de afdekplaat vd stelpen is helaas afgesleten.

    Je leest veel hoera verhalen over Matsumoku online. Ik wil er v.w.b. dit gitaartje wel 2 kanttekeningen bij plaatsen. 1. Hij is kopzwaar, zeker met die Grovers. 2. Ik heb makkelijker spelende electrische gitaren. De nek is dik en vierkant. 25 1/2 inch schaal lengte dus meer snaarspanning. Fretwerk is niet zodanig dat ik hem laag af kan stellen.

    Staat tegenover dat de bouwkwaliteit er vanaf spat. Hij/zij heeft de tand des tijds moeiteloos doorstaan. Die nek krijg je moedwillig nog niet kapot. Hij/zij klinkt baggervet in standje humbucking en met een sustain van heb ik U daar. Zou een killer slide gitaar kunnen worden. En dat voor de prijs van een starters gitaartje van de Aldi!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Mooi stukje geschiedenis! Leuke plank voor erbij.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3

    Standaard

    die uit leeuwarden?
    had hem ook al gemaild, 175 euro wou hij er voor hebben, prima prijs maar voor de handel wordt het krapjes.
    hij lijkt sprekend op m'n matsumoku hondo, paar verschillen maar dat is alles, als hij net zo goed is dan heb je er veel plezier van.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Idd LW, maar hij was al wat gezakt in prijs
    Net ontdekt dat de stelpen helemaal los zat
    Hij klinkt geweldig en veelzijdiger dan je zou denken. Zeer effectieve coil split. Morgen nog maar eens naar de afstelling kijken.
    Ik heb gister een post op een forum gezien van 1 of andere Kroaat die 400 EUR voor zo'n VP700 had betaald, da's aan de hoge kant maar voor dit geld is het een koopje. Leve de crediet crisis

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    elementen zijn maxons, aan de onderzijde zit waarschijnlijk een sticker met 5 of 6 cijfers of de letters zijn er op ge-inkt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Mijn eerste plank was een Vantage Ghost, een The Paul kopie. Dat ding had ook een rare hals met een profiel dat maf aan bleef voelen. Die frets is op zich wel wat aan te doen.

    Maffe gitaren, dit soort modellen. Geeft me altijd een soort van tijdmachinegevoel. De bassen met dit soort vormgeving uit die tijd brengen al behoorlijke prijzen op.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top