Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard Gitaar deftig afstellen(lukt maar niet !!)

    Beste,

    Ik heb onlangs een nieuwe gitaar gekocht, maar het lukt dus maar niet om deze deftig af te stellen:

    - Ik heb de halspen zodanig aangedraaid zodat de hals staat zoals aangegeven is om verschillende sites
    - Ik heb de brug zo dicht mogelijk bij mijn body gezet dat de snaren zo weinig mogelijk ratelen, maar zelfs dit is zeeeer hoog .. mijn snaren staan echt veel te hoog van mijn frets en ratelen nog steeds.

    Ook voor de intonatie:

    - De schroeven waarmee je de intonatie kan bijstellen zijn volledig tegen de kant gedraaid (rechts) en nog klinkt mijn snaar op de 12de fret hoger dan als ik deze open speel.

    o ja, klein detail: ik speel in stemming C# G# C# F# A# D# (Drop C# dus ..) en af en toe ook gewoon in E# G# C# F# A# D# (gewoon E# dus) en gebruik een setje snaren .10

    Kan het aan de dikte liggen van mijn snaren ? dat ze gewoon te dun zijn voor deze stemming ? Aangezien ik graag solo's EN riffs speel zou ik ook wel niet te dikke snaren willen voor mijn solowerk. maar als het niet anders gaat .. zal het wel moeten

    Grts!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    112

    Standaard

    Over welke gitaar gaat het?
    Hoeveel mm zit er tussen de snaren en de12 fret?


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Ten eerste: Ik kan dat gebruik van "deftig" niet begrijpen... Of krijgt de gitaar een stropdas om?

    Ten tweede hangt het van je gitaar af, een kutgitaar is moeilijk of onmogelijk goed af te stellen. Dus wat voor gitaar heb je?

    En wat intonatie betreft kan het ook aan de leeftijd van de snaren liggen.
    Laatst gewijzigd door artnaz; 25 oktober 2009 om 20:00
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Ten eerste: Ik kan dat gebruik van "deftig" niet... Of krijgt de gitaar een stropdas om?

    Ten tweede hangt het van je gitaar af, een kutgitaar is moeilijk of onmogelijk goed af te stellen. Dus wat voor gitaar heb je?

    En wat intonatie betreft kan het ook aan de leeftijd van de snaren liggen.
    deftig = goed, degelijk (zodat het kan gebruikt worden)
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    204

    Standaard

    Eerste waar ik aan dacht met je fretbuzz (ratelen van snaren) is dat de hals niet goed afgesteld was. Kijk dus dat deze echt goed staat om de afstelling te doen.

    Dan voor de intonatie. Ik denk dat je niet de open snaar en de 12de fret moet vergelijken maar wel de 12de fret ingedrukt en een open harmonic op de 12de fret.

    Wat voor gitaar heb je?
    Ibanez RG2550Z (yeah!) >< Epiphone Les Paul standard >< Line6 Flextone III >< Matsuoko klassieke gitaar
    Luister niet naar mij, ik ben maar een 16-jarige leugenaar uit Belgie...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidof Bekijk bericht
    o ja, klein detail: ik speel in stemming C# G# C# F# A# D# (Drop C# dus ..) en af en toe ook gewoon in E# G# C# F# A# D# (gewoon E# dus) en gebruik een setje snaren .10

    Kan het aan de dikte liggen van mijn snaren ? dat ze gewoon te dun zijn voor deze stemming ? Aangezien ik graag solo's EN riffs speel zou ik ook wel niet te dikke snaren willen voor mijn solowerk. maar als het niet anders gaat .. zal het wel moeten

    Grts!
    Je tuning klopt niet. Volgens mij bedoel je dat je in Eb speelt (dan klopt de rest namelijk wel). .010 is een goede dikte, ook voor gitaren in Eb. Wat betreft afstellen, daar ben ik zelf pas kort geleden mee begonnen, dus naar mijn idee doe je het goed.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outrage Bekijk bericht
    deftig = goed, degelijk (zodat het kan gebruikt worden)
    Weet ik, maar ik kan dat gebruik ervan niet snappen (ik had mijn zin in de vorige post niet afgemaakt).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Watte? Bekijk bericht
    wat is dan een kutgitaar ?
    Bijv. een slechte Gibsun?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thmz Bekijk bericht
    Dan voor de intonatie. Ik denk dat je niet de open snaar en de 12de fret moet vergelijken maar wel de 12de fret ingedrukt en een open harmonic op de 12de fret.

    Och het is een belg, neem het hem niet kwalijk.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratocaster Bekijk bericht
    Och het is een belg, neem het hem niet kwalijk.
    De TS is ook een Belg. Hopelijk begrijpt hij me wel
    Ibanez RG2550Z (yeah!) >< Epiphone Les Paul standard >< Line6 Flextone III >< Matsuoko klassieke gitaar
    Luister niet naar mij, ik ben maar een 16-jarige leugenaar uit Belgie...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thmz Bekijk bericht
    De TS is ook een Belg. Hopelijk begrijpt hij me wel
    Laatmaar, het ging ook over de TS, en ik zag al dat jij ook een belg was, ik wou dat je toehapte .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top