Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.711

    Standaard

    Er zijn idd wel meer muziekscholen die dat doen.
    We hebben in de Flatertheek nu iedere zoveel tijd een optreden van leerlingen van zo'n muziekschool. Dan doen ze dus allemaal een of twee nummertjes. Best leuk...
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CardioClash Bekijk bericht
    Mijn eerste bandjeservaring kreeg ik bij de Muziekschool in Gouda, waar ze gewoon wat emo's van 15 bij elkaar zetten die Linkin Park en Metallica willen spelen. En als je pech hebt zetten ze je bij meisjes die Pink en Anouk willen spelen
    Als ik zou mogen kiezen zou ik dan toch voor Anouk gaan haha

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    Mijn eerste optreedervaring was op vakantie op Tenerife,
    We zaten bij een tentje en in het tentje ernaast was livemuziek.

    We gingen daar naar de muziek luisteren en de dag erna kwamen we terug en de dag daarna en de 8 dagen dáárna.
    Op een gegeven moment vroeg mn vader aan dat mannetje of ik ook een liedje mocht spelen, dat mocht. Ik wist nergens van af.

    Op een gegeven moment werd ik geroepen door die gozer en moest ik een liedje spelen.
    Totaal onvoorbereid en overdonderd koos ik maar voor Blackbird en Hotel California (omdat mn moeder dat zo graag wilde). Ik zong overigens niet.

    Een half jaar later met mijn gitaarles groepje opgetreden in het Pius X gebouw op Volendam.
    Daar speelden we Country Roads (John Denver). We zongen wel, maar de microfonen deden het niet helemaal.

    Iets daarvoor waren mijn ouders 25 jaar getrouwd en hielden een groot feest.
    Omdat menig familielid mij had gevraagd een liedje te spelen heb ik mijn gitaar meegenomen en een liedje gespeeld. Geen zang.

    Tijdje later (Februari) werd ik gevraagd om samen met iemand een bandje te beginnen.
    Sinds September zijn we daar serieus mee bezig (lees: zoeken naar bandleden, beetje jammen)

    Ons eerste (akoestische + bas) optreden staat gepland voor 20 November.
    Dan spelen we op de bandjesavond van mijn school. Ik moet daar de leadzang verzorgen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2008
    Locatie
    In de diepe blauwe zee!
    Berichten
    534

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Portel Bekijk bericht
    In Januari is die 2e reeks wel klaar, lijkt me,
    Dan kun je gewoon wat vrienden opzoeken en samen muziek maken.

    Dan ga je steeds vaker met die vrienden muziek maken en stel je op een gegeven moment voor een optreden te doen ergens.

    Als je ook een beetje kunt zingen is het helemaal mooi.
    Sounds like a good plan
    Zingen kan ik totaal niet, ik zing zo vals als een kat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvD. Bekijk bericht
    ik kan bijna niets van wat jij noemt. kwa akoorden bedenk ik altijd zelf een leuke finger houding. ik speel al jaren in een band.
    Het kan dus wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CardioClash Bekijk bericht
    Mijn eerste bandjeservaring kreeg ik bij de Muziekschool in Gouda, waar ze gewoon wat emo's van 15 bij elkaar zetten die Linkin Park en Metallica willen spelen. En als je pech hebt zetten ze je bij meisjes die Pink en Anouk willen spelen

    Er zijn wel meer organisaties die dat doen, ik weet niet hoe oud je precies bent want als je 30 bent is daar geen reet aan natuurlijk (hoewel, 15-jarige meisjes :P), maar als je onder de 20 bent en het niet erg vind om Smells Like Teen Spirit te spelen is het wel een idee natuurlijk...
    Probleem is, ik volg geen muziekschool, en ik kan geen noten lezen. Bij ons staan gewoon de akkoorden met de slag uitgeschreven, en ik kan tabs lezen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Portel Bekijk bericht
    Mijn eerste optreedervaring was op vakantie op Tenerife,
    We zaten bij een tentje en in het tentje ernaast was livemuziek.

    We gingen daar naar de muziek luisteren en de dag erna kwamen we terug en de dag daarna en de 8 dagen dáárna.
    Op een gegeven moment vroeg mn vader aan dat mannetje of ik ook een liedje mocht spelen, dat mocht. Ik wist nergens van af.

    Op een gegeven moment werd ik geroepen door die gozer en moest ik een liedje spelen.
    Totaal onvoorbereid en overdonderd koos ik maar voor Blackbird en Hotel California (omdat mn moeder dat zo graag wilde). Ik zong overigens niet.

    Een half jaar later met mijn gitaarles groepje opgetreden in het Pius X gebouw op Volendam.
    Daar speelden we Country Roads (John Denver). We zongen wel, maar de microfonen deden het niet helemaal.

    Iets daarvoor waren mijn ouders 25 jaar getrouwd en hielden een groot feest.
    Omdat menig familielid mij had gevraagd een liedje te spelen heb ik mijn gitaar meegenomen en een liedje gespeeld. Geen zang.

    Tijdje later (Februari) werd ik gevraagd om samen met iemand een bandje te beginnen.
    Sinds September zijn we daar serieus mee bezig (lees: zoeken naar bandleden, beetje jammen)

    Ons eerste (akoestische + bas) optreden staat gepland voor 20 November.
    Dan spelen we op de bandjesavond van mijn school. Ik moet daar de leadzang verzorgen.
    Zalig toch

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dancing Lobster Bekijk bericht
    Zalig toch
    Opzich niet verkeerd nee,
    Dus af en toe kleine 'optredentjes' doen is een goede weg richting bandje.
    Kheb nog een tijdje met de jongen die later gitarist in mn bandje werd, een paar keer gejamd op school (in de pauze in muzieklokaal met toestemming leraar).

    Das leuk en leerzaam.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  6. #26

    Standaard

    misschien ligt het aan mij maar is 4.5 jaar niet erg lang om alleen maar akkoorden te leren?

    bij mijn lessen moest ik gewoon steeds een nummer zeggen dat ik wilde leren en hij leerde me dan de technieke die er voor nodig waren. niet echt geweldige opbouw dus toen ik over ging naar de theorie en akkoorden en shit kreeg ik in men eerste les ( over de theorie) al een aantal akkooorden , ik geloof 6, waarmee ik een eigen ''liedje'' moest maken. ook kreeg ik geleerd hoe ik akkoorden zelf kan vinden. en dat was in één les. ik geef wel toe dat het een beetje snel ging :P

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2008
    Locatie
    In de diepe blauwe zee!
    Berichten
    534

    Standaard

    Even men topic bumpen

    Als ik de reacties zo terug lees lees ik veel verschillende meningen, de ene zegt dat het wel kan, de andere zegt van niet. Ach wat, ik ga na men examens van januari gewoon wat mensen zoeken waarmee ik wat muziek kan gaan spelen, en gewoon lekker wat covertjes proberen te spelen. Ik kan ondertussen heel wat klassiekers meespelen en we leren steeds moeilijkere nummers (gisteren in de les Wonderwall van Oasis leren spelen ), we zien wel waar het eindigt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top