Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2008
    Locatie
    In de diepe blauwe zee!
    Berichten
    534

    Standaard Bandje zoeken: wat moet je kunnen?

    (aan de mods, ik wist niet waar dit topic te zetten, hopelijk staat ie hier goed)

    Hallo allemaal,
    ik speel sinds januari akoestische gitaar. Ik deed dat tot nu toe voor mezelf, maar ik zit eraan te denken om op zoek te gaan naar een bandje. Echter, ik speel nog niet zo lang, en ik twijfel of ik genoeg kan om in een bandje te spelen?
    De lessen die ik volg zitten als volgt in elkaar: je volgt 9 reeksen van telkens 12 lessen, een reeks duurt een half jaar. Reeks 1 heb ik dus al gedaan, nu volg ik de lessen van reeks 2.
    In die eerste reeks hebben we de basis akkoorden geleerd (A, E, Em, Am, D, G, C) en simpele nummertjes als Knocking on Heavens Door, Eden of Chasing Cars. In reeks 2 hebben we moeilijkere akkoorden geleerd, zoals Dm, F, A7, E7. En we hebben ook de eerste tabs leren spelen.

    Een mooi overzicht van wat we wanneer leren staat hier: http://www.gizon.be/lessen

    Nou, mijn vaag is dus: kan ik momenteel goed genoeg spelen om bij een bandje aan de slag te gaan als akoestische slaggitarist? Ik kan natuurlijk nog niet veel akkoorden spelen en heb nog geen ervaring met het maken van muziek, maar ik denk dat ik in een bandje wel heel veel kan bijleren

  2. #2

    Standaard

    je kunt natuurlijk al wat mensen opzoeken om mee samen te spelen. Of dat al een bandje moet zijn is natuurlijk de vraag.
    Van thuis met iemand erbij die nummers doorspelen kan ook leuk zijn, en is zeker leerzaam.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dancing Lobster Bekijk bericht
    Nou, mijn vaag is dus: kan ik momenteel goed genoeg spelen om bij een bandje aan de slag te gaan als akoestische slaggitarist? Ik kan natuurlijk nog niet veel akkoorden spelen en heb nog geen ervaring met het maken van muziek, maar ik denk dat ik in een bandje wel heel veel kan bijleren


    Nee, denk t serieus niet... Niet lullig bedoeld ofzo.


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Echt een serieus bandje...? Ik vrees er voor, je kan beter gewoon met een vriend gewoon wat jammen en liedjes spelen, veel leerrijker... In een band ga je mekaar toch alleen maar ergeren vrees ik...

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Bandje lijkt me nog iets te hoog gegrepen. Zoek idd eerst mensen om gewoon ff lekker wat herrie mee te maken en wat van/aan te leren.

    Als ik zo langs die reeksen lessen kijk, zou ik pas in/na reeks 5 een klein beetje aan dingen denken die wat meer op een bandje lijken.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Samen spelen met mensen is echt een heel goeie leerschool, en is ook vaak een voorstadium van uiteindelijk toch een bandje vormen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Bandje lijkt me nog iets te hoog gegrepen. Zoek idd eerst mensen om gewoon ff lekker wat herrie mee te maken en wat van/aan te leren.
    Dit is toch ook wat een bandje is? Misschien geen band van hoog niveau, maar als je met een aantal mensen samen speelt heb je in feite toch een bandje.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Dit is toch ook wat een bandje is? Misschien geen band van hoog niveau, maar als je met een aantal mensen samen speelt heb je in feite toch een bandje.
    Ik bedoelde een aantal los van elkaar... dus meer 1 op 1 situatie, maar niet per se altijd dezelfde persoon.
    Daarbij zonder enige druk om nummers echt te moeten kunnen spelen en zo... wat bij een bandje natuurlijk al snel wel zo is.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    118

    Standaard

    Nouja, hij noemt toch nummers die hij kan spelen.
    En met de genoemde accoorden kun je duizenden nummers spelen, dus ik snap niet waarom een bandje zo hoog gegrepen zou zijn.

    Ik zeg gewoon wat mensen bij elkaar zoeken en een paar covertjes spelen om te wennen aan met anderen spelen, lekker lol maken en zien waar het schip strand.

  10. #10

    Standaard

    Als een reeks een half jaar duurt, begin je dus pas na 2 jaar met barré akkoorden? Gaat wel langzaam dan of niet?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top