Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 44 van 44

Discussie: Blues you can use!

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnv Bekijk bericht
    Even om terug te komen op les 1 ...ja ik ga het heel rustig aan doen
    Het filmpje zitten luisteren ook die andere versie die gepost staat maar waarom slaan jij en die andere gast het akoord 4 keer aan, op de cd en in het boekje is het echt anders .....klinkt btw ook wel lekker met 4 keer ....maar ik dacht laat ik het toch maar doen zoals het hoort

    Mis trouwens wel backingtrack zonder gitaar.
    Klopt, je kunt het het beste doen zoals ook daadwerkelijk op de cd gespeeld wordt. Ik heb het gedaan omdat het zo voor mij beter klonk, misschien niet slim maar dat was natuurlijk ook nog 'pas' les 1 . De backing tracks voor BYCU zijn te verkrijgen op de website, beetje jammer dat de bijgeleverde cd zo 'onhandig' gemixt is anders had je zelf het gitaardeel kunnen verwijderen.... Bij MBYCU is dat al anders gelukkig!!!!

    Veel succes en iedereen een fijne jaarwisseling gewenst!!!!

  2. #42

    Standaard

    Allereerst uiteraard iedereen de beste wensen toegewenst! En dat het maar een leerzaam en leuk gitaarjaar gaat worden....

    Ik zit er exact zo in als jij (Hooligan): ik zou ooit misschien wel eens in een band willen spelen, maar voel me daar op dit moment nog helemaal niet klaar voor. Ik wil eerst een goede basis hebben. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik nu in een band zou moeten zoeken. Eerst maar eens een theoretische basis.

    Ik ben inmiddels bij de les met ''Minor blues'' als study. Na ''Getting funky'' gaat het gelukkig weer wat sneller om zaken onder de knie te krijgen. Ik speel Getting funky bijna dagelijks wel een paar keer en tergend langzaam merk ik dat het wel steeds iets beter gaat (denk aan tienden van procenten . Het tempo is een beetje het probleem. In het tempo van de CD, kom ik zwaar in de problemen bij de 2 maten met de bends van een halve toonhoogte waarna je daarna snel twee noten met ringvinger en pink speelt. Een tweede lastig stuk is aan het einde (laatste of een na laatste maat). Maar goed, er zit dus wel wat progressie in. De studies daarna (lazy day blues en minor blues) zijn goed te doen, ninth chord blues is weer wat lastiger (en vind ik ook minder leuk om te oefenen).

    Af en toe herhalen is zeker een goede methode, ik doe dat ook vaak. Meestal speel ik door de week 1 uur tot anderhalf uur, waarbij ik me concentreer op het nieuwe materiaal. In het weekend maak ik vaak wat extra ruimte voor herhalingen. Werkt best goed op die manier...

    By the way: ik heb vorige week de backingtrack cd maar besteld van de website van John Ganapes. Ik vind 't toch wel een toegevoegde waarde om die erbij te hebben.

    Tot zover mijn update. Veel succes allen!

  3. #43
    Member
    Geregistreerd
    22 december 2009
    Locatie
    26 onder 1 kapwoning..
    Berichten
    89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hooligan601 Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie. Ik begrijp heel goed wat je zegt en ben het er ook grotendeels mee eens...

    ..Wat betreft de 'feel' daar heb je ook gelijk in, echter zie ik de diverse gerepeteerde lessen die ik speel... puur als training en niet als performance.
    Ik luisterde er ook niet naar als performance, snap je insteek prima! Ik vin het ook leuk om te beluisteren als iemand die moeite neemt om het zo te doen via youtube enzo. En zodoende viel het me op, constructieve kritiek noemen ze dat probeer e.e.a. wat "losser" te spelen
    Used to use a "lukather size" rack ..
    Now downsized to a line6 x3 live & Koch.. ..
    G.A.S. for a Haar strat model.... mail me..
    To Rack or Not to Rack.. that's the question..

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk bericht
    Ik luisterde er ook niet naar als performance, snap je insteek prima! Ik vin het ook leuk om te beluisteren als iemand die moeite neemt om het zo te doen via youtube enzo. En zodoende viel het me op, constructieve kritiek noemen ze dat probeer e.e.a. wat "losser" te spelen
    Ok bedankt voor de reactie! Ik hoop dat de aanleg om 'losser' te spelen komt met de ontwikkeling van mijn techniek.... Ik zie het meer als een jongen die begint met voetballen... In het begin ziet de techniek er vaak niet uit, maar naar gelang hij oefent en oefent zie je steeds meer een vloeiende beweging in zijn acties...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top