Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 24 EersteEerste ... 14222324
Weergegeven resultaten: 231 t/m 235 van 235
  1. #231

    Standaard

    Die Pete Thorn's manier van spelen is denk ik belangrijker voor de ballen in je sound dan of je nou op een PT100 of een Captain speelt. Ok, de PT100 lijkt me een wat strakkere, modernere voicing hebben maar op de demo's van zijn andere amps blijft ie die enorme riffstrakheid hebben. Dik plectrum, goede techniek, genoeg mid...all you need.

    Moet zeggen sinds ik de kanaalvolumes op mijn Captain 6L6 wat hoger heb staan (4) en de effectsloop nu iets heb getemperd icm. de geupgrade nieuwe condensatoren die Leendert erin heeft gezet ik wat meer "ballen" ervaar die je denk ik probeert te beschrijven. De moeite waard om eens te testen misschien.

    Edit: hm....ik ben het in minder dan 3 minuten al niet meer met mezelf eens blijkbaar...

  2. #232
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2005
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    598

    Standaard

    De PT100 is geen opvolger van... maar 'n variatie van.
    't Is eigenlijk 'n OD100 maar dan met specificaties van Pete Thorn, net zoals Scott Henderson en Mike Landau hun "eigen" OD100 hebben.

    De PT100 klinkt wat agressiever dan de HOOK... dat bedoel ik 'n beetje met "ballen".
    Ga binnenkort de "oude" PT100 'ns aan de tand voelen en wellicht vergelijken met mijn HOOK.

    http://www.youtube.com/watch?v=f95ce3mI7Kk

    Joost
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

  3. #233
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hell's Engl Bekijk bericht
    ....
    De PT100 klinkt wat agressiever dan de HOOK... dat bedoel ik 'n beetje met "ballen".....
    OK, dan begrijpen we elkaar, "ballen" is ook een subjectief begrip natuurlijk.
    Bij mij roept de term een soort van "wapperende-broekspijpen-idee" op, oftewel een dikke rocksound, en dat heeft de Captain wel degelijk naar mijn idee.

    Ik ben op dit moment echt niet meer geïnteresseerd in andere amps, misschien de EVH 5150 III ooit nog 's.....

  4. #234
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Die PT100 klinkt opzich wel lekker. Hook heb ik helaas nog nooit geprobeerd.
    De EVH 5150 III is idd wel erg lekkere amp. Zeker het 2e kanaal dat scheurd als een malle.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #235

    Standaard

    Ik ben er denk ik wel vrij zeker van dat de captain meer richting de blackface clean gaat op de clean channel dan de od100. Ook al klinkt ie clean zeker niet verkeerd!

    De overdrive is veel strakker op de od100, meer plexi.

    Ik vond de clean van de od100 vergelijkbaar met de xtc van bogner. Terwijl ik de clean van de hook een beetje vind lijken een combi van een deluxe reverb, ,od100, guytron. Maar goed dit is allemaal relatief.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top