Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard gitaarmuziek Univé-spotje

    Hallo liefhebbers,
    Op dit moment heeft de ster-reklame een spotje van Univé met een prachtig stukje begeleidende gitaarmuziek. Weet iemand de herkomst van die muziek.
    Ben ook benieuwd welk type/merk gitaar hier wordt gebruikt.
    groet,
    Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Deze reklame bedoel je?http://www.muziekindereclame.nl/?cid=444
    Deze meneer, Jose Gonzalez, is ook verantwoordelijk voor de muziek in deze Yarden- en deze Sonyreklame.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Juist mensen, die muziek bedoel ik. Blijkt dus niet verkrijbaar te zijn.Jammer!
    Nu nog de wetenschap op wat voor gitaar hij speelt. Misschien weet iemand dat toevallig.
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  5. #5

    Standaard

    Via, niet echt betrouwbare bronnen, vernam ik dat dit nr is geschreven en uitgevoerd door "Geert van Gaalen (Geluidsstudio De Keuken in Amsterdam). Aangezien ik geen klassieke gitaar bespeel vind ik het altijd lastig dit geluid thuis te brengen.

    (Op mijn "terein" (westerngitaar) zou ik neigen naar een guild d25m/martin 15-serie -beetje de nick drake sound-).
    Laatst gewijzigd door Aragorn; 14 oktober 2009 om 22:53 Reden: because I can

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aragorn Bekijk bericht

    (Op mijn "terein" (westerngitaar) zou ik neigen naar een guild d25m/martin 15-serie -beetje de nick drake sound-).
    Dit lijkt ook wel heeel erg op het nummer Road van Nick Drake.

  7. #7

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    He, Johantim, goeie tip. Bedankt!
    Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Jose Gonzalez speelt vaak in andere stemmingen. Je kunt er wel gitaartabs van vinden, maar het zijn bepaald niet altijd makkelijke nummers.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Jose Gonzalez speelt vaak in andere stemmingen. Je kunt er wel gitaartabs van vinden, maar het zijn bepaald niet altijd makkelijke nummers.
    Klopt, Laurent. het is niet de makkelijkste muziek om te spelen. Was me al opgevallen via zijn filmpjes op You tube.
    Even of topic: vroeger was ik met name gericht op het schrijven en vertolken van muziek die ik zelf zong en waarbij ik de gitaar als begeleidings-instrument gebruikte. Naarmate ik ouder wordt gaat de stem behoorlijk achteruit. Hoge tonen komen er steeds moeilijker uit. Gevolg is dat ik me steeds meer richt op de gitaar als "totaal-instrument". Melodie,baspartij en accoorden als èèn geheel. Vraagt meer techniek en een andere stijl van spelen maar ik geniet van die nieuwe uitdaging. Ben daardoor ook meer gericht geraakt op de kwaliteiten van de gitaar. Daarom ook redelijk recent 2 nieuwe gitaren aangeschaft die beter passen bij die nieuwe ontwikkeling.( ofschoon die Hopf zeker geen slecht begin was). Op gitaar-technisch gebied leer ik nu meer dan heel wat jaren daarvoor.
    Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top