Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Fulltone OCD

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    25 mei 2005
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    79

    Standaard Fulltone OCD

    Ik wil een Fulltone OCD aanschaffen, maar weet nog niet welke versie ik moet hebben. Ze zijn in 4 edities gemaakt en ik heb horen zeggen dat de eerste 3 edities het beste zijn. Op youtube heb ik verschillende filmpjes gezien, maar ik ben erg benieuwd naar het oordeel van gebruikers. Wie o wie kan me hier iets over vertellen?

    Ow ja, en als je 1 in de aanbieding hebt ... kom maar op

  2. #2

    Standaard

    Er is hier een verdraaid groot topic over de OCD.
    Ik stel voor dat je dat leest, dan kom je ook wel een paar aanbieders tegen..

  3. #3

    Standaard

    uiteraarde zeggen ze dat. Vintage gitaren zijn beter, oude wijn dito en voor WOII waren de huizen ook sterker.
    Als het geluid van het ding je bevalt koop je 'm gewoon en laat alle praatjes lekker de praatjes....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Ik heb versie 3, maar betwijfel of ik het verschil zou horen...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.951

    Standaard

    Het zijn kleine verschillen maar ik heb ervaren dat de ene versie het net niet was voor mij en de andere net wel. Welke versie ik eerst had (de "net niet" versie) en welke versie ik nu heb weet ik niet precies meer maar dat zou ik uit kunnen zoeken.
    Op Youtube staan meerdere OCD vergelijkingen waar je de verschillen best goed kunt horen. En hier op het forum is er veel te vinden. Helaas kun je niet op OCD zoeken omdat het maar drie letters heeft. Probeer het op Fulltone...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #6

    Standaard

    Je kan zoeken dmv het 'sterretje' (wildcard), dus: "OCD*"
    Verder zijn er wel verschillen, die zijn op een aantal websites aardig uitgemeten. Ik heb nog nooit een V1 gehoord (die met de kleinere tone knop), maar echt boeien doet het niet. Ik heb nu een V4, en die gaat binnenkort grondig in't vergelijk met een möller, hyper pak, DLS, en een V2.
    Ben benieuwd wat er bij mij weg mag

    Verder wil ik wel zeggen dat ik de OCD echt een top pedaal vind! Prima instelbaar (mits het je sound is natuurlijk) en het ding zit ook echt goed in elkaar (constructie technisch gezien).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.951

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Je kan zoeken dmv het 'sterretje' (wildcard), dus: "OCD*"
    Verder zijn er wel verschillen, die zijn op een aantal websites aardig uitgemeten. Ik heb nog nooit een V1 gehoord (die met de kleinere tone knop), maar echt boeien doet het niet. Ik heb nu een V4, en die gaat binnenkort grondig in't vergelijk met een möller, hyper pak, DLS, en een V2.
    Ben benieuwd wat er bij mij weg mag

    Verder wil ik wel zeggen dat ik de OCD echt een top pedaal vind! Prima instelbaar (mits het je sound is natuurlijk) en het ding zit ook echt goed in elkaar (constructie technisch gezien).
    Hou me op de hoogte over de vergelijking Hyper Pak/OCD!! Daar ben ik erg benieuwd naar. Ik heb de Hyperpak al menig keer overwogen.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #8

    Standaard

    Ik weet niet welke versie ik heb ( die zonder pijltjes rond de knoppen) maar het verschil met de laatste versie is dat deze volgens mij veel meer volume heeft. Voor eenr ockband wel lekker maar als ik met mn stratje in een pop-formatie speel vind ik het niet zo fijn. Ikw eet niet of andere dat verschil ook hebben ervaren.
    TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Ik heb volgens mij alle versies wel een keer gehoord maar niet alles naast elkaar. Versie 1 vond ik destijds wat te scherp. De V2 die ik zelf heb (maar niet meer gebruik, zie sig) is daar net wat beter, dat was de eerste aanpassing. De derde en vierde versie hebben een iets ander middengebied en een iets ander verloop van de volume knop. Maar goed, zoals gezegd: lees het andere topic effe door, daar staat ook egens een link naar de pagina waar alle exacte verschillen staan beschreven voor als je dat per se wil weten.
    Maar mijn ervaring is: je weet pas of het voor je werkt als je het pedaal in je eigen setup gebruikt en indien van toepassing ook binnen bandverband. Vantevoren bepalen welke versie beter is voor je... nèh... ik geloof er niet in.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=QnPzxj5MJR8
    Hij heeft ze allemaal naast elkaar liggen. Ik hoor wel wat verschil. Ik vind zelf versie 3 het lekkerst, maar moet je maar even kijken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top