Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Ibanez les paul

  1. #1

    Standaard Ibanez les paul

    Hey mensen

    Ik heb sinds vorig jaar oktober een Ibanez les paul in mijn bezit uit 1976, ik had hem toendertijd voor 400-, gekocht op advies van mijn gitaarleraar. Sinds ik niet echt een gitaarkenner ben vroeg ik me af of de waarde juist toe/of af is genomen na wat aanpassingen die ik heb gedaan;

    -Ik heb de kam vervangen
    -Mechanieken vervangen ter waarde van 80-, (de oude werkten niet meer naar behoren)
    -Een nieuwe brug, op de oude brug lagen de snaren op plastic, en op advies van mijn gitaarleraar had ik deze vervangen voor een stevige verchroomde.
    -De frets heb ik laten doen omdat hij door de jaren heen zo hevig bespeeld was dat de frets erg laag waren en voor problemen zorgde qua toon.

    Kort gezegd heb ik aanpassingen gemaakt die de kwaliteit van het geluid alleen maar verbeterde, ik heb verder niets met de body gedaan etc.

    Ik ben van plan de gitaar misschien te verkopen ivm andere bezigheden, maar ik weet niet zeker wat de waarde van de gitaar op dit moment kan zijn.
    De gitaar heeft een serienummer; H762139 Made in Japan.

    Over de hals kan ik niet echt duidelijk over zijn, want ik heb vernomen dat er gelijmde en geschroefde zijn, ikzelf weet het niet.

    Mocht iemand hier verstand van hebben, en mij nog meer kunnen vertellen over de gitaar en waarde. Of mocht iemand nog vragen hebben dan mag je die gerust stellen, en ik zal ook nog kijken of ik wat goede foto's kan maken zodat het misschien wat duidelijker zal zijn

    M.v.g
    David

  2. #2

    Standaard

    aan foto's hebben we veeeeeel meer

    over het algemeen werkt het zo dat het aanpassen van gitaarhardware bij geliefde gitaren de waarde laat kelderen. maar ook hiervoor hebben we foto's nodig
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    voor wat betreft of de hals gelijmd is of geschroeft kun je makkelijk aan de achterzijde zien, indien de hals geschroeft is zit er aan de achterzijde een chromen plaatje waarin 4 schroeven zijn gedraaid.

    voor wat betreft de waarde als je de originele onderdelen er nog bij hebt is er geen man overboord, maar indien deze er niet meer zijn doet dit voor de puristen wel wat aan de waarde.

    De prijzen van anderhalf jaar geleden worden niet meer gehaald en indien jij een Les Paul met geschroefde hals hebt is de max, afhankelijk van de algehele staat E 350,00 a E 400,00 max, indien de hals gelijmd is rond de E 450,00 a E 500,00 max.

    en bij de bovengenoemde prijzen ga ik er wel van uit dat het een kopie van de Les Paul Custom betreft.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Wat heb je er zelf voor betaald? Is dat geen gekke indicatie voor wat je er weer voor kan vragen. Een nieuwe kam en brug zal daar niet zo veel aan veranderen.

    Kijk anders op MP wat er zoal wordt gevraagd cq geboden.
    prut...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Wat heb je er zelf voor betaald?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davblaat Bekijk bericht
    Ik heb sinds vorig jaar oktober een Ibanez les paul in mijn bezit uit 1976, ik had hem toendertijd voor 400-, gekocht op advies van mijn gitaarleraar.


    Moeten mensen dan echt alles voorgekauwd krijgen?

  6. #6

    Standaard Ibanez les paul

    Hier zijn wat foto's;


  7. #7

    Standaard Ibanez les paul

    En hier nog 2 foto's, ik hoop dat het al een wat duidelijker beeld geeft;


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Al bij al wel een mooie gitaar, maar ik vrees ervoor dat je nog je 400 euro zal vangen...?

    Misschien met wat moeite, het is iig het proberen waard. Als ik jou was zou ik hem gewoon eens op gitaarmarkt plaatsen, en kijken wat je er van KAN vangen.

    Succes!!

  9. #9

    Standaard

    Ik denk aan 350-375
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  10. #10

    Standaard

    Die hals hoort niet op die body. Body is een Les Paul Standard kopie (ik denk niet eens Ibanez) en de hals komt van een Les Paul Custom (model 2350). De slagplaat is ook niet echt jofel nootje.

    Ik heb er nog geen 100€ voor over.

    P@ul

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top