Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard Jackson/peavey/charvel

    Heyhey!

    Ik ben eens bij een muziekwinkel geweest die zowel nieuwe als 2dehands gitaren verkoopte. Heb daar toch een uurtje gitaren getest, en ik twijfel nog tussen volgende 3 gitaren om Metalcore/hardcore te spelen:

    2dehands Peavey vandenberg USA (€550 incl koffer)): Deze speelde goed, maar gaf net een tikkeltje te weinig distortion.. ook zei hij dat deze tremelo toch van deftige kwaliteit was (kahler dacht ik)

    2dehands (veel lakschade) Jackson SL4 Soloist (Japan made dus) (€700): Deze speelde goed, klonk goed, heeft een geweldige look. Dus deze wou ik echt kopen. Maar toen zag ik "jackson licensed floyd rose" hmmm ... ik heb al véél opzoekwerk gedaan en toch regelmatig slechte comments gelezen over deze tremelo. Dat was dus de enige reden dat ik nog twijfelde hem te kopen. En de eigenaar van de winkel zei eerlijkheidshalve ook dat die tremelo het toch snel opgeeft qua in tune blijven.

    Nieuw Charvel Production USA(€999): Deze had dan wel een original floyd rose, speelde ook lekker.. Maar miste ook weer dat tikkeltje distortion dat ik nodig heb om metalcore te spelen. En ook moet ik voor deze gitaar nog even doorsparen.

    Kunnen jullie me een beetje helpen bij mijn keuze ? Aangezien ik echt niet veel ken van Peavey/Charvel zou ik wat hulp kunnen gebruiken

    Groeten
    David

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Koop wat je qua spel bevalt en haal er een distortionpedaaltje bij.
    Ik heb nu dik 22 jaar een Charvel en voor het geld issie nog niet tegengevallen.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Het lijkt me sterk dat je je 'distortion' alleen uit je gitaar kan halen, de rol van je versterker(afstelling) en eventuele pedalen lijkt me daarin veel groter. Metalcore en aanverwante genres worden met allerlei gitaren gespeeld, van 'cleane' Rickenbackers tot meer metalachtige Schecters. Waar ik in ieder geval naar zou kijken is inderdaad de brug (of de eventuele vervangbaarheid ervan), algemene klank en het speelgemak.

  4. #4

    Standaard

    Op welke versterker heb je getest dan, of had je je eigen amp meegenomen?

    De hoeveelheid distortion kun je nog aanpakken door het gehele element of enkel de pooltjes af te stellen of zelfs het element te vervangen, als de gitaar verder goed bevalt.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Het lijkt me sterk dat je je 'distortion' alleen uit je gitaar kan halen, de rol van je versterker(afstelling) en eventuele pedalen lijkt me daarin veel groter. Metalcore en aanverwante genres worden met allerlei gitaren gespeeld, van 'cleane' Rickenbackers tot meer metalachtige Schecters. Waar ik in ieder geval naar zou kijken is inderdaad de brug (of de eventuele vervangbaarheid ervan), algemene klank en het speelgemak.
    ik bedoelde dus "output"

    & ik had deze gitaren op een Hughes&Kettner getest, waar ik persoonlijk niet veel van ken. Maar gaf toch genoeg distortion .
    & Ja .. die charvel .. hm is hij dan echt geschikt om dikke hardcore/metalcore te spelen ? Want ook qua look zag hij er toch vrij "blues" uit .. of dat ligt aan mij

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidof Bekijk bericht
    2dehands (veel lakschade) Jackson SL4 Soloist (Japan made dus) (€700): Deze speelde goed, klonk goed, heeft een geweldige look. Dus deze wou ik echt kopen. Maar toen zag ik "jackson licensed floyd rose" hmmm ... ik heb al véél opzoekwerk gedaan en toch regelmatig slechte comments gelezen over deze tremelo. Dat was dus de enige reden dat ik nog twijfelde hem te kopen. En de eigenaar van de winkel zei eerlijkheidshalve ook dat die tremelo het toch snel opgeeft qua in tune blijven.
    Ik heb zelf op mijn jackson ook een licensed floyd rose, een JT580 low profile. Is dit toevallig dezelfde? Zoja dan kan ik je zeggen dat dat negatieve gedoe best meevalt. Ik stem hem zelf maar eens in de week en zelfs dan is hij amper onstemd.

    Edit: Ik moet daar trouwens wel even aan toevoegen dat ik de tremolo zelf niet extreem veel gebruik.
    Laatst gewijzigd door Haaspaas; 13 oktober 2009 om 18:08

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidof Bekijk bericht
    ik bedoelde dus "output"

    & ik had deze gitaren op een Hughes&Kettner getest, waar ik persoonlijk niet veel van ken. Maar gaf toch genoeg distortion .
    & Ja .. die charvel .. hm is hij dan echt geschikt om dikke hardcore/metalcore te spelen ? Want ook qua look zag hij er toch vrij "blues" uit .. of dat ligt aan mij
    Zo'n San Dimas-achtige?


    100% geschikt. Zo niet, EMG81 of SD Blackout in de brug en gaan. Vorm zegt uiteraard geen reet over welk genre je ermee kan spelen.

  8. #8

    Standaard

    Nou ik zou eerder de gitaren onversterkt proberen en luisteren en voelen hoe ze resoneren. Als je een beetje weet wat voor sound je wilt dan hoor je dat ook akoestisch terug. Een alder body+maple hals geeft meer felheid, alles mahonie minder attack en meer bas en mid laag enz dat is meer iets om naar te kijken een andere pickup knal je er zo in maar de basis verander je niet.
    Als je veel distortion wilt gewoon een high output keramische pickup SD distortion oid erin en dan scheurt hij wel

  9. #9

    Standaard

    Ik heb 2 Vandenbergs en dat vind ik echt vet waar voor je geld. Als die in goede staat is is 550 een prima prijs en hij heeft inderdaad een steengoede Kahler tremolo. Verder speelt dat ding als een trein en heeft ie een ebben fretboard. De Stock humbucker vind ik output genoeg hebben, begrjip niet precies wat je daar niet hot genoeg aan zou vinden maar kun je eventueel later nog switchen. Ook nog hancrafted in the usa! Ik wist het wel. (Hij moet natuurlijk wel in goede staat zijn)

    Verder is die Charvel ook vast een goede gitaar maar zeker voor voor die lagere 2dehands prijs zou ik eerder voor die Vandy gaan. Die Charvel is al in waarde gehalveerd als je de winkel uitloopt terwijl die Vandy zeker waardevast is.
    " Great minds think alike"

  10. #10

    Standaard

    Ik heb jaren lang op een SL3 gespeeld met JT580LP brug. Prima bruggen!

    De SL4 is nu geloof ik discontinued en de 'nieuwe' SL3's worden nu met Original Floyd Rose geleverd. Ik vind €700 eigenlijk vrij veel voor een SL4 met lakschade..
    Laatst gewijzigd door Divine; 14 oktober 2009 om 00:10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top