Het zit dus zo; ik heb nu... een negen-tien tal maand geleden een hollow body artcoretje op de kop getikt, en ben immens tevreden over die gitaar, speel er dagelijks wat uurtjes op en het geluid is fantastisch, alleen

voor elektrisch te spelen (wat ik eigenlijk niet zovaak doe, maar toch) heb ik wat problemen met zweeftonen en ongewilde klanken, en ik zou ook een minder dikke body willen

en kzat erover na te denken eens over te stappen naar een semi hollow body (ben nog niet zeker welk merk, wordt wel een ibanez of gretch denk ik)

mijn vragen

-Kan je op deze ook akoestisch spelen? ik speel vooral met mijn hollow body unplugged en die geeft nét genoeg klank imo, maar met een minder grote klankkast weet ik niet hoe dit eruit zou zien, kben er al gaan testen maar ik kan niet écht een groot verschil op gehoor vaststellen

-mijn prijsklasse is onder de 700 euro (zoek liever iets rond de 500 maar hier wil ik gerust wel wat over gaan ) moet nog wel ff werken voor dat bedrag, maar ik raak er wel
welk merk zouden jullie dan aanraden?
ik twijfel om nog een artcore te kopen, niet omdat ik hier niet tevrede over ben, maar omdat ik vrees dat er niet genoeg verschil op gaat zitten

de genres waarop ik speel zijn momenteel eigenlijk alles unplugged (van nirvana tot lou reed), en beginnende blues (wil eigenlijk vooral hierin verder gaan)

EDIT; natuurlijk mag een 2de hands gitaar van rond deze prijsklasse (indien niet beschadigt ofzow, want handig ben ik niet ) ook, maar ik ben niet zo'n internetkoop persoon dus ik wil eerst spelen wat ik koop