Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    vraagje Basversterker - Effect pedaal

    Goedenavond!

    Ik speel nu al een tijdje bas, daarbij ook de bas versterker:



    Nou goed, laatst ben ik ook begonnen met een elektrische gitaar, vintage v6 icon series, ik speel daar mee op dit moment op me basversterker, misschien niet ideaal, maar ach

    Vandaag dus, een effect pedaal gekocht, Fuzz FZ 5, aangesloten op me gitaar, en op me basversterker, misschien inderdaad niet zo slim, want het geluid is echt bijzonder slecht, enorme ruis, slecht effect, etc..

    Nu leek mij de juiste oplossing, om een gitaar versterker te kopen, kan dit eventueel het probleem verhelpen?

  2. #2

    Standaard

    Gaat naar Moderne versterkers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    ja.

    het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat een gitaar over een gitaarversterker beter klinkt dan over een basversterker....
    wie heeft er nog een groene Cyclone-gitaar te liggen mét handvat?

  4. #4

    Standaard

    Ik vind de kwaliteit die eruit komt zonder effect, niet om te huilen, maar zodra ik het effect aansluit, is het niet veel soeps..

    Dus gewoon een elektrische gitaar versterker zou het probleem op moeten lossen? Nog eventuele tips welke versterker goed is? Ik hoef niet gelijk het beste van de beste, gewoon een fijne waarmee ik goed kan oefenen, maar waar wel dus een effect pedaal op aan gesloten kan worden?

    Ik had geen flauw idee waar ik dit topic het beste kon zetten, moderne versterkers dus.. Thanks

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Basversterkers zijn meestal zo neutraal mogelijk. Dat botst met een fuzz. Ik denk dat een modeling-pedaal veel beter gaat werken.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schwalbe Bekijk bericht
    Basversterkers zijn meestal zo neutraal mogelijk. Dat botst met een fuzz. Ik denk dat een modeling-pedaal veel beter gaat werken.
    Daar ben ik achtergekomen ja

    En wat nou als ik gewoon een goede elektrische gitaar versterker koop? Dat moet toch goed samen gaan met een Fuzz pedaal?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Dat ligt aan de versterker: met fulltube versterkers gaat het prima, maar ik heb fuzz nog nooit lekker door een transistor gehoord: dat botst altijd.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schwalbe Bekijk bericht
    Dat ligt aan de versterker: met fulltube versterkers gaat het prima, maar ik heb fuzz nog nooit lekker door een transistor gehoord: dat botst altijd.
    Ik heb niet zoveel verstand van versterkers, heb je enkele voorbeelden van een paar goede fulltube versterker? Sorry voor de misschien wat onhandige vragen, maar ik het graag een beetje op een rijtje hebben voor ik een miskoop maak

    Oeps! Fulltube zijn "buizen amps" niet?

    Balen, dat speelgoed is niet goedkoop..
    Laatst gewijzigd door CaptainPoop; 10 oktober 2009 om 20:05

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    als ik jou was zou ik gewoon voor een amp gaan, waarbij je het pedaal helemaal niet nodig hebt. en dan heb je ook zeker niet per definitie een buizen amp nodig.

    Dat hoeft dan ook geen bakken met geld te kosten hoor.

    Populair voor thuisgebruik zijn vaak modelling ampjes. Denk daarbij aan de Roland cube, Vox en Line 6.


    Ook zijn de 5 watt buizenamps immens populair aan het worden, deze zijn ook betaalbaar, echter zijn deze amps niet veelzijdig, je moet het vaak doen met wat knoppen voor volume en toon.

  10. #10

    Standaard

    Aww, ik zou juist graag het pedaal willen houden,

    http://www.youtube.com/watch?v=fMfXy...eature=related

    Zo'n sound eruit zien te krijgen zou ik echt enorm tof vinden.. Dat moet toch makkelijk te fixen zijn met een beetje een goede Amp zonder buizen?

    Verwarrend dit

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top