Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Leftieverzameltopic heeft toegevoegde waarde?

Aantal stemmers
31. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja en ik verklaar mijn antwoord graag in een post

    7 22,58%
  • Nee en ik zal mijn antwoord in een post uiteenzetten

    6 19,35%
  • De tijd zal het leren

    6 19,35%
  • Tetten!

    12 38,71%
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    796

    Standaard

    Interessant voorstel.

    Ik heb (als lefty) gekozen voor "de tijd zal het leren".
    Ten eerste vind ik een heel eigen subforum overdreven, aangezien je met veel informatie over rechtshandige gitaren ook genoeg kunt, enige nadeel is dat er veel gewoon niet links te krijgen is, maar over wat wel te krijgen is verschilt de info erover natuurlijk niets. Daarnaast blijft het gewoon leuk om het te lezen ook al kun je er niks mee.

    (Een) eigen topic(s) over linkshandig zou(den) daarentegen wel toegevoegde waarde kunnen hebben. Ik denk persoonlijk hierbij aan een "waar je lefty-guitars te vinden/ lefty-guitar tips-topic" of zoiets dergelijks. Dat is volgens mij namelijk het enige probleem wat lefty's hebben. Eventueel zou natuurlijk ook een "post je lefty collectie topic" kunnen, in de zin van waarom niet?, lijkt mij persoonlijk erg leuk om te zien wat andere mensen hebben kunnen vinden. Volgens mij vat je zo de 2 dingen die het meest 'afwijken' samen in 2 topics, en ik vind eigenlijk dat dat wel zou moeten kunnen hier.

    En tot slot voor de mensen die zeggen "had je maar rechts moeten leren spelen".. Als je rechtshandig bent heb je er geen idee van, dus kun je daar beter je mond over houden. Mensen zoals Ash Ketchum hebben dus wel recht van spreken, aangezien hij wel weet waar hij het over heeft. Ik wil hier geen discussie starten waarom dan wel of niet.. blablabla.. dat weten we nou allemaal wel. Punt is dat er nou eenmaal genoeg mensen zijn die links zijn en puur gevoelsmatig ook linkshandig zijn gaan spelen, en dat daar best een topic voor gemaakt mag worden.

  2. #12

    Standaard

    Komt er ook een topic voor mensen die als linkshandige rechtshandig spelen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  3. #13

    Standaard

    Of als rechtshandige linkshandig spelen.
    Laatst gewijzigd door heinz3110; 11 oktober 2009 om 14:40 Reden: zpelling

  4. #14

    Standaard

    Of voor mensen die niet gitaar spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  5. #15

    Standaard

    Een topic lijkt me voldoende, interessant zelfs. Nu alleen nog een (BMFH) moderator die het eeuwige betwetende -dan moeten ze maar....- gezever opruimt. Zonde van de bandbreedte.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VikingBlues
    BTW - I love the idea of the "Godfather of modelling"! In my head I hear you saying "I'm going to make him a sound he can't refuse".

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Thumbs up

    Lijkt me zinvol! Zit wel eens met typische leftie vragen en laat me weerhouden door de ook al hier vertegenwoordige lefty bashers. Me door dat gezeik heen te moeten worstelen beneemt me de lust tot topics openen. En gezien het opheffen van interessegroepen is dit een goed alternatief.
    Mwa...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Kan het ook zonder het woord lefty telkens verkeerd te spellen?

    En en topic oké, maar een sticky is toch wel een beetje overdreven. Er zijn toch ook niet dit soort dingen speciaal voor rechtshandigen?
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  8. #18

    Standaard

    Ik ben voor. Er is nog geen forum voor de toch redelijk uitgebreide Nederlandse lefty-community. Het zou alleen strictly gear-related moeten zijn; geen gelul over wel of niet linkshandig spelen. Gewoon ruilvoorstellen, tips over winkels of interessante advertenties etc.

  9. #19

    Standaard

    Voor. Als lefty zijnde ken ik een aantal winkels met een leuk linkshandig aanbod. Ik ben echter nooit op de hoogte van de collecties van een hoop winkels en het zijn juist die diamantjes waar je het als linkshandige van moet hebben.

    Als je het in één topic gaat doen, heb je na verloop van tijd zestig pagina's met daarin genoeg nuttige informatie, maar zo ongeordend als wat. Gewoon een simpel subforum zou dat probleem verhelpen en gewoon een nuttige informatie bron voor de lefties vormen.

    De mensen de het niet willen, kunnen er dan ook gewoon niet kijken en aangezien een subforum niet een heel blok erbij zet zal het verder niet zoveel opvallen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Thumbs up Ik ben voor

    Ik ben voor. Waarom niet? Goed idee om typische vragen of tips & tricks die linkshandigen hebben eens in 1 topic te hebben. Voorbeelden te over waar je als linkshandige tegenaan loopt. Koopjes en aanbiedingen gaan aan je neus voorbij en signature modellen zijn er ook al niet voor linkshandigen.
    Zojuist heb ik voor een mooi prijsje een linkshandige Yamaha op de kop getikt van een linkshandige die dacht dat al zijn problemen voorbij waren als hij rechtshandig zou gaan spelen en nu dus helemaal niet meer speelt. Ik wil er andere humbuckers inzetten, maar ik kom er gewoonweg niet achter hoe dat met een linkshandige gitaar gaat. Moet je gewoon rechtshandige elementen kopen en die dan verbouwen (en zo ja, hoe doe je dat dan?) of kan je linkshandige elementen kopen (die vast en zeker 3x zo duur zijn dan de rechtshandige versie). Antwoorden van rechtshandigen (of van linkshandigen die dat niet voor 100% zijn) die met het stompzinnige idee komen dat je dan maar rechtshandig moet leren spelen zijn het reageren niet eens waard. Kortom, ik ben dus voor!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top