Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Leftieverzameltopic heeft toegevoegde waarde?

Aantal stemmers
31. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja en ik verklaar mijn antwoord graag in een post

    7 22,58%
  • Nee en ik zal mijn antwoord in een post uiteenzetten

    6 19,35%
  • De tijd zal het leren

    6 19,35%
  • Tetten!

    12 38,71%
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard Het Grote Leftie Verzameltopic

    Naar aanleiding van deze post in het subforum Algemeen waarin gevraagd wordt om een apart subforum voor 'anything lefty', hierbij een topic waar lefties (en righties!) ervaringen met linkshandige gitaren, de zoektocht ernaar en tips kunnen uitwisselen.
    Misschien is het handig om in dit topic, wat een vergaarbak van lefty-wijsheid mag worden, aandacht te besteden aan de 'onderwerp' balk. Heb je een tweedehands-tip (kan uiteraard nog altijd in dit draadje) typ dan in de onderwerpbalk; 'tweedehands tip'. Zelfde geldt voor tips met betrekking tot lefty-vriendelijke (web)winkels, left-vriendelijke merken etc. Ervaringen met specifieke gitaren door merk en type in de onderwerpbalk worden aangeduid. Dat maakt (hopelijk) het zoeken een stuk aangenamer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerth Bekijk bericht
    [...]
    Nieuwsgierig...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Nee. onzin. iedereen vind in elk topic wel iets waar ie niets mee kan. Iedereen z'n eigen plekkie dan?

    Moeten ze maar normaal gitaar leren spelen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Het enige echt andere is dat de gitaren slechter verkrijgbaar zijn. Big F*cking Deal. Lijkt me geen subforum waard.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    De enige twee onderwerpen die we keer op keer terug zien komen m.b.t. linkshandigen zijn het al dan niet met rechts leren spelen voor starters en de zoektocht naar linkshandige gitaren. Voor beide zaken geldt: gebruik de zoekfunctie en je zal zien dat er al volop over geschreven is. Ik geloof niet dat een eigen linkshandigen hoek veel toe zal voegen.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  5. #5

    Standaard

    Subforum nee. Sticky ja.

    Er mag best wel een sticky van gemaakt worden, maar zo ontzettend belangrijk vind ik het als een "echte" linkshandige ook weer niet.

    Een lijst met winkels is leuk, het geteut van waarom niet of wel links of rechts niet.

    Ik lees mij vaak in als ik een nieuwe aankoop wil doen, en dan vind ik de mening over het veelal besproken rechthandig model net zo nuttig als dat van een linkse.

    Ook al lees ik graag over het linkshandige, een echte onderscheiding daarin hoeft voor mij niet. Daar is inderdaad al zat over te lezen als je maar zoekt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Gewoon rechtshandig aanleren. bespaart veel geziek.

  7. #7

    Standaard

    Ik ben voor. Er is nog geen forum voor de toch redelijk uitgebreide Nederlandse lefty-community. Het zou alleen strictly gear-related moeten zijn; geen gelul over wel of niet linkshandig spelen. Gewoon ruilvoorstellen, tips over winkels of interessante advertenties etc.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    796

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AgileGhost Bekijk bericht
    Ik ben voor. Er is nog geen forum voor de toch redelijk uitgebreide Nederlandse lefty-community. Het zou alleen strictly gear-related moeten zijn; geen gelul over wel of niet linkshandig spelen.Gewoon ruilvoorstellen, tips over winkels of interessante advertenties etc.
    precies! anders weet ik nu al waar dat topic vol mee komt te staan

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    De enquete is juist gesloten en buiten het weinig opzienbarende feit dat de optie Tetten! het meeste aantal stemmen kreeg en een klein aantal reacties van members die moeite hebben met lezen, die hun komische voetnoten weer eens hebben kunnen plaatsen, heeft men over het algemeen serieus gereageerd. De optie Ja! ontving slechts 1 stem meer dan de optie Nee!, waarop volgens mij met name door rechtshandigen die het punt niet konden waarderen werd gestemd. Wanneer een linkshandige Nee! heeft gestemd, wat natuurlijk kan, heeft diegene zijn/haar reden daarvoor niet kenbaar gemaakt.
    Voor en met het kleine groepje geinteresseerden wil ik toch proberen hier een opsomming te maken van tips, tricks, nieuws, handelaren en andere zaken die van belang of interesse kunnen zijn voor de linkshandige gitarist.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard NL+BE dealers met lefty aanbod

    www.peterverspuij.nl (ook western en klassieke gitaren, basgitaren)
    www.melodiemuziekinstrumenten.nl
    www.leftyguitars.be
    www.piens.be









    kom maar op met NL en BE shops waar de linkshandige gitarist een fatsoenlijk aanbod vindt
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top