Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Leftieverzameltopic heeft toegevoegde waarde?

Aantal stemmers
31. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja en ik verklaar mijn antwoord graag in een post

    7 22,58%
  • Nee en ik zal mijn antwoord in een post uiteenzetten

    6 19,35%
  • De tijd zal het leren

    6 19,35%
  • Tetten!

    12 38,71%
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard Het Grote Leftie Verzameltopic

    Naar aanleiding van deze post in het subforum Algemeen waarin gevraagd wordt om een apart subforum voor 'anything lefty', hierbij een topic waar lefties (en righties!) ervaringen met linkshandige gitaren, de zoektocht ernaar en tips kunnen uitwisselen.
    Misschien is het handig om in dit topic, wat een vergaarbak van lefty-wijsheid mag worden, aandacht te besteden aan de 'onderwerp' balk. Heb je een tweedehands-tip (kan uiteraard nog altijd in dit draadje) typ dan in de onderwerpbalk; 'tweedehands tip'. Zelfde geldt voor tips met betrekking tot lefty-vriendelijke (web)winkels, left-vriendelijke merken etc. Ervaringen met specifieke gitaren door merk en type in de onderwerpbalk worden aangeduid. Dat maakt (hopelijk) het zoeken een stuk aangenamer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerth Bekijk bericht
    [...]
    Nieuwsgierig...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Nee. onzin. iedereen vind in elk topic wel iets waar ie niets mee kan. Iedereen z'n eigen plekkie dan?

    Moeten ze maar normaal gitaar leren spelen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Het enige echt andere is dat de gitaren slechter verkrijgbaar zijn. Big F*cking Deal. Lijkt me geen subforum waard.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    De enige twee onderwerpen die we keer op keer terug zien komen m.b.t. linkshandigen zijn het al dan niet met rechts leren spelen voor starters en de zoektocht naar linkshandige gitaren. Voor beide zaken geldt: gebruik de zoekfunctie en je zal zien dat er al volop over geschreven is. Ik geloof niet dat een eigen linkshandigen hoek veel toe zal voegen.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  5. #5

    Standaard

    Subforum nee. Sticky ja.

    Er mag best wel een sticky van gemaakt worden, maar zo ontzettend belangrijk vind ik het als een "echte" linkshandige ook weer niet.

    Een lijst met winkels is leuk, het geteut van waarom niet of wel links of rechts niet.

    Ik lees mij vaak in als ik een nieuwe aankoop wil doen, en dan vind ik de mening over het veelal besproken rechthandig model net zo nuttig als dat van een linkse.

    Ook al lees ik graag over het linkshandige, een echte onderscheiding daarin hoeft voor mij niet. Daar is inderdaad al zat over te lezen als je maar zoekt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Gewoon rechtshandig aanleren. bespaart veel geziek.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow Bekijk bericht
    Gewoon rechtshandig aanleren. bespaart veel geziek.
    Been there, learned that, never looked back.

    Serieus, ik ben ook linkshandig maar heb rechtshandig leren spelen. Het bespaart idd heel veel geziek.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    ik vind het goed. Waarom niet? Waarom wel? Omdat het vaak moeilijk is om als lefty goede info te vinden vooral over winkels, onderdelen etc. Ee nrevieuw van een gitaar lefty of righty is voor mij redelijk identiek. Als ik soms de lefty versie iets afwijkend.

    Een heel subforum is mss wat veel maar een aparte sticky ofzo zou ook wel kunnen. Maar dan graag wel zonder die zinloze discussie die elke keer ergens bij post 5 begint in topics over lefty's.

    De issue is niet of je rechthandig had moeten leren spelen, maar over linkshandig praten.

    Ik raad het niemand aan om rechthandig te leren spelen. Zeker als je echt met alles linkshandig bent niet. Voor mij was het drama en had er bijna voor gezorgd dat ik nooit meer gebast had.

    Je moet je eigen gevoel volgen en als het voor je gevoel in het begin nog niet uitmaakt waarom niet maar als je net als mij als vroege tiener een bas vastpakt van een vriend en die zonder dat je ooit bewust iemand linkshandig hebt zien spelen op de kop vastpakt. Ga dan astublieft gewoon meteen linkshandig spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    De gestelde vraag is en was of dit topic van toegevoegde waarde is/kan zijn. De kwestie subforum is door de moderatie afgewezen, ligt dus achter ons.
    Het geopperde sticky is wat mij betreft ook een idee, eerst maar eens zien of we wat meer interesse van lefties kunnen genereren (en nee! ik ga niet zitten PM'en om aandacht)










    Althans nog niet.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow Bekijk bericht
    Gewoon rechtshandig aanleren. bespaart veel geziek.
    Geziek inderdaad. Weten we nu ook wel hoor, waarom wel rechts en niet rechts en wel links en niet links. Gaap.

    En het bespaart mij een hoop geziek omdat rechtshandige handjes van mijn gitaren afblijven.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top