Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Gibson SG VS Fender Telecaster

    Hee mensen,

    Ik heb even mening nodig.
    Ik wil of een Sg of een telecaster kopen maar ben er nog niet overuit welke.
    Welke is beter?

    Bij de Fender gaat het om een Telecaster 62' Reissue

    En bij de SG ben ik er nog niet over uit.

    Meningen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Beetje moeilijk zeggen zo... Wat wil je er mee doen?
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    3 januari 2005
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    87

    Standaard

    Pfoe, het is een beetje het dillema waar ik nu in zit. Ik wil ook graag die 62 reissue maar heb nu een Gibson SG Special. Het probleem is dus dat je van humbucker naar single coil gaat en ik vraag me af of het veelzijdig genoeg is om lang tevreden mee te zijn. Voor de muziekstijlen die ik speel (melodieuze rock) is een Tele absoluut geschikt. Ik vind hem sowieso extreem mooi, vooral de zwarte, die binding aijaijaij! Wat wil je dus, dik geluid met klein beetje hoog of hoog met veel twang. Het is echt 2 einden van het spectrum.

  4. #4

    Standaard

    met die tele zit je in ieder geval goed. ik bespeel zelf ook een tele en die bevalt me prima

    sg's: ik heb een paar gibson sg standards geprobeerd, ik was er na 5 minuten al klaar mee. maar misschien had ik wel 2 rotte appels te pakken.

    Ik wens je succes met je keuze!

  5. #5

    Standaard

    Dit is appels met peren vergelijken. Tele is een compleet andere gitaar dan een SG, het hangt er erg af wat je er mee wilt. Zit je meer aan de rock kant kan je denk ik beter voor de SG gaan, zit je meer aan de clean kan je beter voor de Tele gaan. Het is ook puur een kwestie van smaak. Qua geluid, maar ook qua feel. Ik weet zelf dat ik de SG liever heb, maar de poster boven mij had het alweer precies andersom.

  6. #6

    Standaard

    Ik ben een conservatorium(jazz) student en speel met een tele!(fender am std tele).Mooi zicht naast die grote jazz-bakken!
    Dood simpel en toch sta je versteld wat je eruit kan halen.
    No Frontiers

  7. #7

    Standaard

    Ach, als het goed genoeg is voor Mike Stern moet je docent van goede huize komen om zich te beklagen over het gebrek aan F-gaten

    Denk dat een goede tele net wat veelzijdiger is dan een SG. Maar voor een ACDC tribute zou de SG natuurlijk weer beter zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    ik vind het een vergelijking van niets. zoiets als kiezen tussen een racefiets en een omafiets. allebei goeie fietsen alleen is de een beter geschikt om een berg mee te beklimmen als de ander maar het kan met allebei.
    waar ga je 'm voor gebruiken?

    groeten Pasqual.

  9. #9

    Standaard

    @Harald
    Mijn docent speelt o.a. ook op een tele...
    No Frontiers

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    De SG zal iets beter intoneerbaar zijn dan een '62 ri Tele doordat de tele een brug heeft met 3 zadels en de SG 6 zadels heeft. Dat was bij het enige struikelpunt toen ik een tele had met een 3 zadels.
    Maar zoals eerder gezegd, je kan ze beide goed gebruiken maar ze blinken in verschillende dingen uit.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top